שתף קטע נבחר

לפחות 10 נהגי קטר הודיעו על מחלה: חשש לשיבושים ברכבות היום

מחלה פתאומית פקדה לפחות 10 נהגי קטר, שהודיעו כי לא יגיעו לעבודתם ולא יוכלו להפעיל רכבות היום. כך נודע ל-ynet. בשל הצפי לשיבושים, במרכז השליטה של רכבת ישראל מנסים למלא את מקומם. הוועד: "לא מדובר בצעד ארגוני"

תחנת רכבת בראשון לציון ()
רכבת בראשון לציון. ארכיון

לפחות עשרה נהגי קטר הודיעו אמש (שלישי) כי חלו לפתע ולא יוכלו להפעיל רכבות היום. כך נודע ל-ynet. במרכז השליטה של רכבת ישראל מתנהלים מאמצים למלא את מקומם, אך נראה כי צפויים שיבושים בפעילות הרכבת.

 

הסיבה, לדברי בכירי ועד צפון ברכבת, הם סידורי עבודה לקויים שעליהם התריעו הנהגים זה מכבר בפני ההנהלה - מבלי שנמצא לכך פתרון הולם. מוועד העובדים של רכבת ישראל נמסר: "נהגי הרכבת הם בני אדם וגם הם עשויים לחלות, אין להם חסינות ממחלות. אין מדובר בצעד ארגוני". מרכבת ישראל טרם התקבלה תגובה.

 

במכתב שנשלח שלשום על ידי אחד מבכירי הוועד הצפוני לבועז הירש, סמנכ"ל הנוסעים של רכבת ישראל, מוצגות טענותיהם של הנהגים בקשר לסידורי העבודה החדשים שיצאו ברכבת עבור נהגי הקטר. במכתב מלינים הנהגים כי מאז ומעולם הם שותפו בלוח הזמנים החדש של הרכבת - וכי לפי המכתב בלוח הזמנים החדש הם עובדים יותר, וזאת על אף שאיש לא תיאם זאת איתם כמתחייב בהסכם הקיבוצי.

 

בכיר ברכבת אמר אמש ל-ynet כי ועד העובדים מתנהג שוב באופן חסר אחריות: "במקום שהוועד יראה מנהיגות, מפקירים עובדים שיודיעו על מחלות וייפגעו על ידי צעדי ההנהלה" אמר הבכיר. עובדים ותיקים בחברה הצביעו על גילה אדרעי העומדת בראש ועד העובדים כאחראית להתפתחות: "הטריקים האלה לא מפתיעים והם חלק מהגישה הכוחנית שמאפיינת אותה".

 

לפני שבועיים, תקלת איתות משמעותית באזור שפיים השפיעה על כל תנועת הרכבות בקו החוף. מסביבות השעה 7:30 נרשמו עיכובים משמעותיים וחלו שינויים בתנועת הרכבות בקו. לאחר כשעתיים, נמסר מרכבת ישראל כי התקלה תוקנה, ותנועת הרכבות שבה לסדרה בהדרגה.

 

רכבת ישראל סובלת זה תקופה ממושכת מרצף תקלות טכניות. לפני כחודש וחצי בוטלו חמש רכבות שונות, כולן בשעות השיא של הנסיעה לעבודה. אחד הקווים שסובלים מבעיות קשות הוא הקו החדש בין נתב"ג לירושלים. דובר רכבת ישראל, ישראל טל סרנגה, אמר לפני כמה חודשים בריאיון לאולפן ynet כי "הקו שנפתח בין ירושלים לנתב"ג הוא קו מושלם. גם בתשתיות וגם ברמת הכשירות השירותית שלו. לאור העובדה שהקו נמצא בהרצה - יש תקלות".

 

על רקע שרשרת הכשלים בחברה, בהם המחדלים בקו המהיר לירושלים, הצפיפות בקרונות והפסדי הענק של החברה, אישר בחודש שעבר דירקטוריון רכבת ישראל כי המנכ"ל שחר איילון (63) יסיים את תפקידו בעוד כחודש וחצי. מהנהלת הרכבת נמסר כי יו"ר הדירקטוריון שוחח עם איילון והשניים הגיעו לסיכום משותף על עזיבתו של איילון.


פורסם לראשונה 19/02/2019 23:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים