שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    סקודה רומסטר (2007-2015)

    שוב לקחה סקודה חלקים מהמחסן של פולקסווגן, ושוב יצא לה פתרון מקורי ומוצלח יותר משל הגרמנים. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: מיקרוואנים שעושים נקע בעין

    דגמים: חמש דלתות, חמישה מושבים 

    טווח מחירים: מ-13 אלף שקל ל-1.6 ליטר אוטומטי מ-2007 ועד 54 אלף שקל ל-1.2 ליטר טורבו רובוטי כפול-מצמדים מ-2015 (מחירון לוי יצחק)

     

    סקודה רומסטר ()

    תעודת זהות: שוב לקחה סקודה חלקים מהמחסן של פולקסווגן, ושוב יצא לה פתרון מקורי ומוצלח יותר משל הגרמנים. מוביל נוסעים קטן, שהוחלף ברוח הזמן בג'יפון יטי. זכה להצלחה יחסית גדולה בארץ, כאשר האופציה האוטומטית הפכה אותו לתחליף מבוקש לטנדרונים הצרפתיים כרכב עבודה.

    תעודת זהות: מנועי בנזין, 1.2 ליטר טורבו-בנזין (105 כ"ס, מ-2010, גיר שבעה הילוכים רובוטי כפול-מצמדים), 1.4 ליטר בנזין (86 כ"ס, ידני חמישה הילוכים), 1.6 ליטר בנזין (105 כ"ס, שישה הילוכים אוטומטי, עד 2010), או טורבו-דיזל, 1.9 ו-1.6 ליטר (105 כ"ס לשניהם, גיר חמישה הילוכים ידני).

    זיהום אוויר: 124 עד 180 גרם ‭ CO2‬ לק"מ, קבוצות זיהום ‭ 13־4‬מתוך ‭ .15‬ הקטר הצ'כי, בעיקר ב-1.6 ליטר האוטומטי.

    בטיחות: טובה. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (רק לדגמים עם שש כריות אוויר‭6־4 .(‬ כריות, ABS ובקרת יציבות ‭ (ESP)‬ כסטנדרט. טרום עידן מערכות הבטיחות האקטיביות.

    ירידת ערך: לפי לוי יצחק אובדן ערך ממוצע של 12%, ואפילו מעט יותר נמוך לדגמים הוותיקים יותר. מחירי השוק נמוכים פעמים רבות ב-20-25 אחוז, כי רבים מהרומסטרים עתירי קילומטראז'.

    מה לבדוק לפני שקונים: אמינות טובה בדרך כלל. גיר ה-DSG הוא היוצא דופן, אם כי לאחר קמפייני השירות להחלפת המחשב, האמינות שלו השתפרה. הגיר האוטומטי הקלאסי 6 הילוכים, בכל מקרה, הוא רכישה בטוחה יותר. רומסטרים רבים נרכשו לשימוש כטנדרונים בידי חברות מסחריות, ויצאו לשוק דרך חברות הליסינג, שלמו בהתאם.

    למי הוא מתאים: משפחות עם שני פעוטות, ואפילו מי שזקוקים לרכב משומש לעבודה ולמשפחה.

    למה כן: מיני מיניוואן פשוט וחכם, שלושה מושבים נפרדים מאחור, תא מטען גדול (450 ליטר), אבזור טוב. ביצועים טובים ברוב הדגמים. גרסת הסקאוט המוגבהת מוסיפה למראה ג'יפי, אבל חסרת כל משמעות מכאנית, רק לכיס. פסי גגון שימושיים כסטנדרט.

    למה לא: לא מלך היופי, וגם לא מלך הנוחות. ה-1.6 ליטר עתיק יותר מגשר קארל, נשמע ככה וצמא לדלק. ה-1.4 ליטר הידני לא ממהר לשום מקום. מושב אחורי צר לשלושה מבוגרים, ותתקשו גם להושיב בו מבוגר בין שני פעוטות במושבי בטיחות.

    למחפשי מציאות: ה-1.6 ליטר האוטומטי בדגמים הוותיקים הוא רכב משפחתי שימושי ומעניין בהרבה מיונדאי אקסנט וקיה ריו מקבילים. ה-1.4 ליטר הידני זול מאוד. סיטרואן C3 פיקסו שימושי לא פחות וזול עוד יותר, למי שמסתפק בידני או יכול לחיות בשלום עם הגיר הרובוטי החד מצמדי שלו.

    השורה התחתונה: למחפשי מרחב ובזול, בלי להתפשר על ביצועים והתנהגות כביש.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים