שתף קטע נבחר

לברוח בבית הספר

בבית הספר סולומון שכטר של אוקלנד בצפון ניו ג'רזי משחקים עם הילדים בחדר בריחה כדי ללמוד. כי ללמוד חשיבה ביקורתית, למה לא גם להנות?

המנהלת החדשה של בית הספר סולומון שכטר באוקלנד מחפשת כל העת דרכים חדשות כדי לרתק את התלמידים שלה לחומר הנלמד ולוודא שהם חלילה לא משתעממים. הפעם נבחרה פעילות כלל בית סיפרית בדמות 'חדר בריחה' על מנת לפתח אצלם את החשיבה הביקורתית. לבית הספר הוזמנו גם ההורים ששיתפו פעולה ונהנו לפתור את התעלומות בתחומים שונים יחד עם הילדים. השתתפו בפעילות ילדים מכיתות גן חובה עד כיתה ח'.

 

 

- ()
משימות בחדר הבריחה.

 

רוברט אניס הגדיר חשיבה ביקורתית כפעילות רפלקטיבית שקולה ומעשית המתרכזת בהחלטה למה להאמין ומה לעשות. בהגדרה זו של חשיבה ביקורתית נכללות גם פעולות יצירתיות כגון ניסוח רעיונות, דרכים חלופיות לראות בעיה, שאילת שאלות, הצעת פתרונות אפשריים ותכניות מחקר. לפי אניס, חשיבה היא שקולה וביקורתית כאשר החושב שואף לנתח את טיעוניו בקפדנות, לחפש ראיות תקפות ולהגיע למסקנות מבוססות. מטרתה של הוראת החשיבה הביקורתית היא לפתח אנשים הוגנים, אובייקטיביים ומחויבים לבהירות ולדיוק.

 

כדי להביא את כל אלה ליישום, בית הספר מייצר פעילויות שיביאו את הילדים לתהליכים של חשיבה, ולאו דוקא בעזרת דף ועט. התלמידים עבדו בשיתוף פעולה עם הצוות כדי לעצב ולייצר חדר בריחה למשפחותיהם. ברגע שהם "ננעלו" בתוך הכיתה, ההורים והתלמידים נדרשו לפתרון בעיות בתחום המתמטיקה, עברית, יהדות, חברה, ספורט, מוזיקה, אמנות ועוד.

 

- ()
עובדים על הפאזל. צילומים: באדיבות בית הספר
 

 

עם סיום של כל משימה, המשפחות קיבלו 'בולים' לדרכון חדר הבריחה שעקב אחר ההתקדמות שלהם במשימות והוביל אותם בסופו של דבר לאולם הספורט כדי להשלים את הפאזל. לינה שוסטר, מנהלת בית הספר וידאה שהכל מושלם והפאזל הפך ללוגו של בית הספר.

 

האירוע הוכתר בהצלחה בזכות העבודה המשותפת של ההורים והתלמידים למען המטרה. בימים שבהם ההורים כבר לא משחקים עם הילדים שלהם במשחקי קופסה, ניתנה להם ההזדמנות לעשות זאת יחד. לפרטים נוספים על בית הספר ניתן לבקר באתר: ssnj.org

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: באדיבות בית הספר
מומלצים