שתף קטע נבחר

בקרוב בפייסבוק: כלי לניקוי היסטוריה

הרשת החברתית הציגה לראשונה את הכלי בעקבות שערוריית "קיימברידג' אנליטיקה", והבטיחה שישוחרר תוך כמה חודשים - אך ההמתנה נמשכת. ב"באזפיד" דווח כי החברה צפויה להתחיל לבחון את הכלי באביב

נקה היסטוריה: פייסבוק צפויה להשיק בהמשך השנה כלי חדש שיאפשר למשתמשים לשפר את השמירה על הפרטיות שלהם. זאת, באמצעות מחיקת המידע שנשמר עליהם על-ידי אפליקציות צד שלישי ואתרים שבהם גלשו. סמנכ"ל הכספים של החברה, דיוויד וונר, הכריז כי הכלי צפוי לעלות לאוויר במהלך השנה. דבריו פורסמו לראשונה ברשת CNBC.

 

 

מארק צוקרברג (צילום: AFP)
"לשלוט בקלות על ניקוי היסוריית הגלישה בפייסבוק". צוקרברג בכנס המפתחים של פייסבוק(צילום: AFP)
 

הכלי הוכרז לראשונה על ידי פייסבוק ב-F8, ועידת המפתחים של החברה שהתקיימה בחודש מאי שעבר, כמה שבועות אחרי שנחשפה פרשת דליפת המידע של עשרות מיליוני משתמשי הרשת החברתית לידי חברת קיימברידג' אנליטיקה.

 

"באזפיד ניוז" דיווח כי למרות שמייסד החברה מארק צוקרברג הבטיח שהכלי יהיה זמין למשתמשים תוך כמה חודשים, בעת פרסומו הוא עוד היה רק רעיון שמטרתו החזרת הביטחון של המשתמשים ברשת החברתית. ב"באזפיד" דווח כי פייסבוק צפויה להתחיל לבחון את הכלי בתקופת האביב, כשבחברה מסרו לאתר: "אנו רוצים לוודא כי הכלי עובד בצורה זהה לכל המשתמשים בפייסבוק, מה שלוקח יותר זמן מהמשוער".

 

 

צוקרברג טען כי הכלי יהיה כמו אופציית "נקה היסטוריה" הקיימת בדפדפני האינטרנט. "בדפדפן ישנה דרך פשוטה לנקות את הקוקיז ואת היסטוריית הגלישה. הכלי יאפשר לכם לשלוט בקלות על ניקוי היסטוריית הגלישה שלכם בפייסבוק", כתב צוקרברג ב"פתק פייסבוק" בפרופיל הפרטי שלו אחרי ההכרזה על המהלך.

 

למרות ההכרזות הגדולות מצד צוקרברג בנוגע למהלך, לא ברור כיצד בדיוק יעבוד הכלי החדש ואיך ייראה. פייסבוק, דרך כלי המעקב וניתוח הנתונים שלה, אוספת כמות נרחבת של מידע בנוגע למה שמשתמשיה עושים באתר ומחוצה לו. לכן, אופציית ניקוי ההיסטוריה עלולה לפגוע במידה מסוימת ביכולתה להציע פרסומות מתאימות למשתמשים.

 

"אפשרות ניקוי ההיסטוריה על ידי המשתמשים צפויה להכשיל אותנו מבחינת פרסום ממוקד למשתמשים לעומת המצב שקדם לה", אמר וונר בוועידת טכנולוגיה שבה השתתף בסן פרנסיסקו.

 

פייסבוק נותנת למשתמשים כבר עכשיו שליטה מסוימת על האופן שבו המידע שנאסף עליהם באתר יכול לשמש את המפרסמים. לדוגמה, המשתמשים יכולים להחליט אם מפרסמים יכולים להשתמש במידע הנאסף באפליקציות צד שלישי.

 

עקב פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שינתה פייסבוק את המדיניות לגבי המידע שאפליקציות צד שלישי יכולות לאסוף על המשתמשים. בין השינויים: הגדלת השקיפות בכל הנוגע למידע הנאסף על המשתמשים באמצעות אפליקציות אלו ואתרים שבהם גלשו, ומתן אפשרות למשתמשים את האפשרות למחוק את המידע שנשמר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
צוקרברג בהכרזה על כלי "ניקוי היסטוריה"
צילום: AFP
מומלצים