שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    נהגי הקטר חשים ברע? חשש לשיבושים ביום א'

    לאחר שרק לפני כשבוע דיווחו על מחלה פתאומית שגרמה לשיבושי תפעול רבים, נהגי הרכבת שוב "חשים ברע". בוועד אומרים כי לא יפגעו בנוסעים וברכבת מאשימים: "ועד כוחני, פראי, ולא אחראי"

    המגיפה תחזור? ועד עובדי הרכבת ישבות מראשון הקרוב, אך בכיריו מבטיחים כי הדבר לא יפגע בנוסעים: פיצוץ במשא ומתן בין ועד עובדי רכבת ישראל והנהלת הרכבת התרחש הערב (ה') בתום מרתון פגישות שנערכו בחסות ההסתדרות בתל אביב.

     

    עומסים ברכבת ישראל ()
    היכונו לאיחורים וביטולים

     

    השיחות בין הצדדים נסבו סביב תנאי עבודתם של נהגי הקטר כאשר סלע המחלוקת העיקרי היה בקשת הנהלת הרכבת לשנות את לוחות הזמנים של הנסיעות באופן - שעל פי גורמים בוועד העובדים - פוגעים קשות בחלק מהנהגים. בוועד העובדים, אשר ניהל מיני-השבתה לפני כשבוע ימים, הוחלט להתחיל בעיצומים מבלי לפגוע לטענתם בנוסעי הרכבת.

     

    העילה הרשמית: כוונת ראשי הרכבת לבטל תקנים ולפטר עובדים. לדברי אנשי הוועד, כל הניסיונות להגיע להבנות לא צלחו, כל זאת בזמן שבחברה קיימים חמישה סכסוכי עבודה פעילים שהוכרזו כבר לפני חודשים רבים.

     

    אז מי ישבתו ברכבת ומתי? על פי מכתב פנימי שהגיע לידי ynet עולה כי השביתה תחל למעשה כבר מחר, יום שישי ה-1 במרץ. החל מיום ראשון צפויים שלל עיצומים לרבות  הפסקת קורסי פקדים ואתתים, ביטול חלק מהמחסן בבאר שבע ועוד. בנוסף, כל נהגי הלוגיסטיקה - לרבות רכזי הרכב וכן עובדים בבניין ההנהלה בלוד שהינם תחת ההסכם הקיבוצי - יחלו לשבות עד להודעה חדשה

     

    עוד הוחלט בוועד כי החל ממחר ועד להודעה חדשה יושבתו כל רכבות העבודה להם משובצים צוותי נהיגה חיפאים. כמו כן לא יתבצעו עבודת תשתיות בשבתות, הסימולטור יושבת ופקחי הרכבת לא ישדרו נתונים.

     

    ביום רביעי שעבר תקפה מחלה מסתורית 36 נהגי קטר ברכבת ישראל, אשר הובילה לביטולי רכבות רבים ויצרה שיבושים קשים ברכבת ישראל בכל הארץ.

     

    מוועד העובדים נמסר ל-ynet כי "המצב בו הנהלת הרכבת עושה כל העולה על רוחה, מודיעה על פיטורי עשרות עובדים, מצמצמת תקנים ושעות, מטילה עומס עבודה בלתי סביר על העובדים, פוגעת בשכר ובעבודה של הנהגים ושל הפקחים, הקופאיות, מנהלי המשמרות, מנהלי התחנות, מונעת התקדמות במו"מ של חטיבת המטענים ועוד - הוא מצב שכוועד לא נוכל לקבלו.

     

    "המו"מ לא מתקדם בגלל התעקשות ההנהלה לפגוע בעובדים ולראיה, כל ההצעות של יו"ר ההסתדרות מהבוקר לא התקבלו על-ידי ההנהלה. כדי להגן על העובדים וכדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של העובדים לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים שלא יפגעו בתנועת רכבות הנוסעים".

     

    מרכבת ישראל נמסר כי "ועד העובדים, בגיבוי ההסתדרות, מפעיל עיצומים סמויים שעלולים להביא לביטול רכבות נוסעים סדירות, עיכובים ואיחורים. זאת לאחר ההסכמות שאליהן הגיעו הנהלת הרכבת וההסתדרות בשבוע שעבר. השבוע תוכנן להיכנס לפועל לו"ז הנהגים החדש, אשר מימושו נדחה כבר מספר חודשים, ותכליתו התייעלות תפעולית ותקציבית, התכוננות לקראת הפעלת רכבות נוספות בלו"ז אביב, והפעלה מושכלת של הסכם העבודה הקיבוצי החתום כאשר בפועל, מדובר בתוספת של כחצי שעה לזמן הנהיגה של כל נהג.

     

    "בתגובה לכך, בהתנהגות פראית, באמצעות הנחיה לעובדים לבצע עיצומים סמויים, עלולים להתבטל חלק מרכבות הנוסעים ולפגוע באופן משמעותי בלקוחות. הנהלת החברה מעריכה את הנהגים ועבודתם, ומודעת לעובדה שציבור העובדים אינו תומך בהשבתה זו, ושהדבר נכפה עליו ע"י ועד כוחני, פראי, ולא אחראי. הנהלת הרכבת קוראת לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, להיות שותף באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אלי אסולין
    האיחורים והביטולים חוזרים?
    צילום: אלי אסולין
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים