שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פברואר השחור: מכירות הדו-גלגלי מתרסקות

    ההאטה שהחלה בקיץ 2018 בשוק הדו-גלגלי מחריפה. ירידה חדה של 15% במכירות בחודש ינואר הפכה בפברואר לצלילה של כ-40% לעומת החודש המקביל אשתקד

    שנת 2019 של שוק הרכב הדו-גלגלי נפתחה ברגל שמאל, וממשיכה בדרך זו. אחרי ינואר המאכזב עם ירידה של 15% במכירות לעומת ינואר 2018, הגיע חודש פברואר עם צניחה של ממש במסירת קטנועים ואופנועים חדשים בישראל. נתוני חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר מלמדים על קריסה בנתון המכירות החודשי. לפי האיגוד, בפברואר נמכרו 986 כלים דו-גלגליים חדשים בלבד, לעומת 1,739 יחידות בחודש המקביל ב-2018 - ירידה של למעלה מ-40%. למעשה, 2013 היא השנה האחרונה בה נמכרו בישראל פחות כלים דו-גלגליים בחודש פברואר.

     

    מה יהיה עם השוק הדו גלגלי? (צילום: אסף רחמים) (צילום: אסף רחמים)
    מה יהיה עם השוק הדו גלגלי?(צילום: אסף רחמים)

     

    בסך הכל נמכרו בחודשיים הראשונים של השנה 2,566 כלים דו-גלגליים לעומת 3,370 כלים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-25% מתחילת השנה. גם ב-2017 נמכרו כ-3,000 כלים חדשים בחודשיים הראשונים, ב-2016 היו אלה 2,737, אף הוא נתון טוב משמעותית מהשנה.

     

    המשמעות הישירה היא כי מותגים רבים ובהם ימאהה, קימקו ופיאג'ו, רשמו ירידות חדות במכירות בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, לרבות במכירת קטנועים

    רבי-מכר כמו ימאהה -TMax, קימקו AK550 ופיאג'ו MP3 צנחו משמעותית בכמויות. עם זאת, יש גם נהנים מהמצב. כך למשל המותג המוביל כבר שנים ארוכות בשוק הרכב הדו-גלגלי, סאן יאנג, שזינק בפברואר בכ-30% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ואחראי בלעדית לכמעט שליש מהכמות שמכר כלל השוק. עליה קטנה רשמו קאוואסאקי ודוקאטי בעוד הונדה שמרה על . בתחום השטח רשמה ק.ט.מ עליה, לעומת ירידות להוסקוורנה ולבטא.

     

    יש לציין כי הירידה החדה במכירות בחודשיים הראשונים של 2019 מהווה ניגוד בוטה לפתיחה המצוינת של שנת 2018, אז נמכרו במהלך ינואר-פברואר המספר הגבוה ביותר של כלים דו גלגליים חדשים במהלך העשור האחרון. אשתקד עוד נרשמה תקווה כי בסיכום השנתי יחלוף השוק הגו-גלגלי על-פני רף 20 אלף הכלים אותו ראה לאחרונה ב-2007, אולם המשך השנה ובעיקר ששת החודשים האחרונים היו מאכזבים במיוחד. כעת ברור כי 2019 ממשיכה את מגמת היחלשות השוק שהחלה בקיץ בשנה שעבר בניגוד לכל תחזיות היבואנים שהאמינו כי הגודש בכבישים ועבודות הרכבת הקלה בתל אביב יסייעו לשיפור דרמטי במכירות.

     

    היבואנים השונים מנסים אמנם לאושש את המצב במבצעי מכירות ומימון נרחבים, מארגנים ימי רכיבה ללקוחות במסלולי מירוצים וכבישי הארץ, אולם נכון לעכשיו ללא הצלחה. לעת עתה לא ברור אם מדובר בהאטה זמנית הנובעת בין היתר מחודשי חורף קשים יחסית ומיתון כללי הפוגע גם בשוק הרכב, או ברעות החולות הכרוניות של הענף ובראשם תעריפי ביטוח גבוהים הפוגעים בעיקר ברוכבים צעירים ומחירי כלים שמקשים על רכישתם - או שמא שילוב של כל המוזכרים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: חיים הורנשטיין
    שוק האופנועים - בבוץ
    צילום: חיים הורנשטיין
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים