שתף קטע נבחר

שברולט קרוז החדשה (2016-2019)

השבוע הסתיים ייצור הקרוז בארה"ב והמפעל נסגר על רקע הירידה בביקוש לכל מה שאינו ג'יפון. לישראל תמשיך הקרוז להגיע כבעבר ממפעל במקסיקו ובתקינה אמריקאית. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות

דגמים: 4 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-76 אלף שקל ל-5 דלתות מ-2016 ועד 133 אלף שקל ל-4 דלתות מאובזרת חדשה מ-2019 (מחירון לוי יצחק)

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תעודת זהות: דור שני למשפחתית העולמית האמריקאית, כמו קודמו תאום לאופל אסטרה, אך בפעם האחרונה לאור מכירת אופל לקבוצת פיג'ו-סיטרואן. השבוע הסתיים ייצור הקרוז בארה"ב והמפעל נסגר על רקע הירידה בביקוש לכל מה שאינו ג'יפון. לישראל תמשיך הקרוז להגיע כבעבר ממפעל במקסיקו ובתקינה אמריקאית

פרטים טכניים: מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 153 כ"ס, גיר אוטומטי 6 הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: קבוצה 7 מ-15. מה זה טסלה?

בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, ציון גבוה "טוב" במבחן הריסוק המקביל של חברות הביטוח בארה"ב. 10 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. אחת המשפחתיות הבודדות כיום שמשווקת בארץ ללא אביזרי בטיחות אקטיביים, כולל בלימת חירום אוטונומית, למרות שהיא אופציונלית בארה"ב.

שמירת ערך: אובדן ערך ממוצע של כ-15% לשנה לפי לוי יצחק. לא טויוטה קורולה, אבל מחירי השוק כבר לא קורסים כמו בדגם הקודם.

מה לבדוק לפני שקונים: לא סובלת מבעיות הגיר שאפיינו את השנים הראשונות של הקרוז הקודמת ומפגינה בינתיים אמינות טובה. לא מעט מכוניות, בעיקר ברמת ה-LT הבסיסית, נמכרו במכירות אפס ק"מ, בדקו מקוריות הרכב ושלמו בהתאם.

למי היא מתאימה: בעלי משפחות שמחפשים משהו זריז ולא יקר.

למה כן: נראית כמו מכונית מנהלים, וברמת האבזור הגבוהה פרמייר גם מצוידת במושבי עור, במושב נהג בכיוונון חשמלי ובמתלה אחורי מתקדם יותר. אחת הראשונות בשוק עם מולטימדיה בעלת אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. מרווח רגליים נדיב מאחור, זריזה מאוד (אם כי לא כמו שנתון ה-0-100 האופטימי ב-7.7 שניות רומז), התנהגות כביש טובה.

למה לא: רמת האבזור הבסיסית LT די בסיסית, המושב האחורי נמוך ולא מהרחבים, החרטום נמוך וצריך לשים לב למדרכות ופסי הרעדה, סביבת הנהג עמוסה והתצוגה במערכת המולטימדיה מיושנת. תא המטען אינם נדיבים בנפחם בשני הדגמים, 290 ליטר בהאצ'בק ו-419 ליטר בסדאן.

למחפשי מציאות: סקודה אוקטביה תהיה קנייה עדיפה, יקרה יותר לביטוח אך קרוז תהיה עדיפה על ניסאן סנטרה ויונדאי אלנטרה שלפני מתיחת הפנים בתחילת 2019.

השורה התחתונה: תמורה טובה לכסף כמשומשת בפרמייר, תהיה מהטובות בקבוצה כאשר תצטייד במערכות בטיחות מודרניות.

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים