שתף קטע נבחר

הסכסוך ברכבת: "כל צד צריך לרדת מהגובה אליו טיפס"

למרות ההבטחות שלא לפגוע בנוסעים, השבתת קווי הרכבת במסגרת הקרב על תנאי נהגי הקטר נכנסה ליומה השני. פתרון לא נראה באופק אך הצדדים משדרים אופטימיות זהירה

עובדי רכבת ישראל פתחו בעיצומים, המשיכו לאיומים ואתמול עברו להשבתה. הסיבה להשבתת קווים: טענות להרעת תנאי העבודה בעקבות ניסיונה של הנהלת החברה לייעל את הפעילות, כולל דרישה להוסיף כחצי שעה לזמן הנהיגה של נהגי הקטר, העומד בממוצע על כארבע עד חמש שעות במשמרת - דרישה שגרמה לנתק בין הצדדים. בוועד טוענים כי מדובר בסיכון הנוסעים והנהגים, בהנהלה הבהירו כי התוספת זניחה ואינה משנה דבר. כרגיל, את המחיר משלמים האזרחים שהחל מאתמול לא יכולים להשתמש בחלק מקווי הרכבת החשובים. בועז הירש, סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל ויניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, התארחו לשיחה באולפן ynet:

 

  

אז מה יהיה בועז הירש, מה סגור עכשיו?

"ועד העובדים של רכבת ישראל משבית כרגע את הקווים בין כרמיאל וחיפה ובין לוד לראשונים, קווים שמסיעים 10,000 נוסעים ביום".

 

מה הצפי של סוף השביתה?

"היינו בבית משפט ביום שישי לפני שבוע ושם הוכנס לתוקף סידור העבודה החדש עם כמה שינויים שיישמנו. ישבנו אתמול עם הוועד ועם יו"ר ההסתדרות בניסיון להגיע לפשרה, ותוך כדי השיחות השבית הוועד את שני הקווים".

 

אז אין צפי לפתרון הסכסוך?

"אני לא יודע לומר".

 

הפעם אין לכם נהגים שממתינים להחליף את השובתים?

"כאן זה שביתה שבמסגרת צעדים ארגוניים, הם שובתים בהנחיית הועד. אתה לא יכול להכניס נהגים לקו הזה".

 

תגיד יניב לוי, למה אזרחי המדינה הפכו לבני ערובה של עובדי הרכבת?

"אני לא אוהב את הטרמינולוגיה".

 

היא די מדויקת

"בעיניך. יש סיטואציה של יחסי עבודה מורכבים בין הנהלת הרכבת לעובדים. אני מציע שהנהלת הרכבת תראה בעובדים נכס ולא בעיה. העובדים הם מסורים, המשבר הוא בטיחותי. אם מבטלים לנהגים את ההפסקות יש כאן בעיה. לנהגים יש אחריות רבה, אתה שולל מהם את האפשרות להפסקה. אני לא הייתי רוצה שנהג שמסיע אלף נוסעים יעבוד כך חמש-שש שעות בלי הפסקה. יש כאן מציאות לא פשוטה, בועז איש יקר, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה".

 

לטובת ציבור הנוסעים של הרכבת, מתי זה ייגמר?

"אני כולי תקווה ששני הצדדים ישובו לשולחן הדיונים. כל צד צריך לרדת קצת מהגובה שאליו הוא טיפס. תסתכלו חמש-שש שנים אחורה, לא היו שביתות. שביתה היא אמצעי ולא מטרה. לעיתים משא ומתן מתפוצץ ושני הצדדים גרמו לכך. אין לנו כוונה לפגוע בנוסעים. רכבת ישראל נמצאת בסיטואציה לא פשוטה בשנה האחרונה ללא קשר לעובדים. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה, הם עושים את שלהם, ולא הכל נופל על העובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קווי הרכבת - עומסים וביטולים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים