שתף קטע נבחר

אחרי ההתרסקות: אירופה מצטרפת לאיסור הבואינג

בריטניה, גרמניה, צרפת ואיטליה הצטרפו לגל מדינות שאוסרות על בואינג MAX 737 להיכנס למרחב האווירי שלהן. ההחלטות מגיעות אחרי האסון באתיופיה, התרסקות שנייה לדגם החדש. נחקר הקשר בין התאונות הקטלניות

בריטניה, גרמניה, צרפת ואיטליה הצטרפו היום (ב') לרשימת מדינות שכבר אסרו על מטוסים מהדגם החדש של בואינג לטוס במרחב האווירי שלהן. ברשות התעופה האזרחית של בריטניה אמרו כי ההחלטה לאסור על טיסות של בואינג MAX 737 היא "אמצעי זהירות", ומשרד התחבורה הגרמני אמר שבטיחות הנוסעים נמצאת בראש סדר העדיפויות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מדינות נוספות שהחליטו על הצעד הן איטליה, הולנד, בלגיה, אוסטריה, אירלנד, סין, אוסטרליה, מלזיה, עומאן וסינגפור. בנוסף החליטו כמה חברות תעופה לקרקע את מטוסי הבואינג MAX 737. אחת החברות היא "נורוויג'ן אייר". מטוס של בואינג MAX 737-8 של החברה משטוקהולם לישראל ביצע אחר הצהריים פניית פרסה בשמי רומניה וחזר לשבדיה.

 

  

התרסקות מטוס Ethiopian Airlines (צילום: EPA)
זירת ההתרסקות באתיופיה(צילום: EPA)

התרסקות מטוס אתיופיה אתיופיין איירליינס Ethiopian Airlines (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ההחלטה מתקבלת אחרי התרסקות שנייה של הדגם החדש תוך חודשים ספורים. ביום ראשון התרסק מטוס בואינג MAX 737-8 של "אתיופיאן איירליינס" מאדיס אבבה לניירובי. כל 157 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס מאדיס אבבה לניירובי נספו – כולל שני ישראלים.

 

באוקטובר התרסק מטוס בואינג MAX 737-8 בים ג'אווה באינדונזיה. 189 בני אדם נספו באותה התרסקות. החשש הגדול הוא ששתי התאונות, שהיו דקות ספורות אחרי ההמראה, קשורות לתקלה כלשהי בדגם החדש של בואינג.

ורוויג'ן אייר שאטל ()
הטיסה לנתב"ג שחזרה לשטוקהולם

עם זאת אמרו המומחים שלהתרסקות יש שלל תרחישים אחרים. סיבת ההתרסקות באינדונזיה עדיין נמצאת תחת חקירה. בחברת בואינג אמרו היום שלמרות התאונות הקטלניות לחברה יש "אמון מלא" בבטיחות של הדגם החדש.

 

אתמול נמצאה הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק. מנכ"ל "אתיופיאן איירליינס" אמר היום ל-CNN שלטייס היו "בעיות שליטה על המטוס" לפני האסון. "אתיופיאן איירליינס" הודיעה על השבתת המטוסים מהדגם שהתרסק עד לבירור סיבת ההתרסקות.  

מטוס בואינג Boeing 737 Max  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
   

המטוס המריא אתמול משדה התעופה באדיס אבבה ב-08:38 שעון מקומי. שש דקות אחר כך אבד הקשר בין הטייס למגדל הפיקוח. "הטייס ציין שיש קשיים ושהוא רוצה לחזור", מסרה חברת התעופה. "אתיופיאן איירליינס" ציינה שמדובר בטייס עם "היסטוריית טיסה מצויינת", ושלא ידוע על אף תקלה שהייתה במטוס לפני ההתרסקות.

 

גורמים אמריקנים אמרו שאין בעיה בטיחותית שמונעת את המשך הטיסות של הדגם החדש. הצוות הטכני של בואינג הצטרף לחקירה יחד עם מומחי תעופה מארה"ב, ישראל, קניה, איחוד האמירויות מדינות נוספות. החוק הבינלאומי קובע שאתיופיה צריכה להוביל את חקירת ההתרסקות, אך בחקירה תשתתף גם המועצה האמריקנית הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) - מכיוון שהתכנון והבנייה של המטוס היו בארה"ב.

 

איתי בלומנטל השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Photo: EPA, AFP
ההתרסקות באתיופיה ודגם המטוס
Photo: EPA, AFP
מומלצים