שתף קטע נבחר

טויוטה בחלל - מתכננת רכב ירח לקראת 2030

סוכנות החלל היפנית ויצרנית הרכב טויוטה חשפו אב-טיפוס של רכב האמור לאפשר תנועה על הירח. גדול פי שניים מרכב הירח האמריקאי הוותיק, עם תא לשני נוסעים וטווח נסיעה של 10,000 ק"מ בתוואי קרקע קשה ותנאי טמפרטורה קיצונית

לקראת טיסה לירח ב-2030. סוכנות החלל היפנית JAXA (ר"ת Japan Aerospace Exploration Agency) וטויוטה הכריזו כי הן משתפות פעולה בבניית רכב ייעודי לתנועה על הירח, אם תחליט יפן לשגר לשם אסטרונאוטים. לפי התכנית שעדיין לא אושרה, הרכב ישוגר לחלל ב-2029 וינחת על אדמת הירח ב-2030, 61 שנים לאחר צעדיו הראשונים של ניל אמסטרונג על הקרקע הבתולית.

 

 

לדברי קוצ'י ואקאטה, סגן נשיא JAXA, רכב החלל מהווה את אחד המרכיבים החשובים והמשמעותיים במשימה שכן מדובר בסביבה קיצונית וקשה. "כוח הכבידה של הירח הוא שישית מזה של כדור הארץ ותוואי הקרקע מורכב ממכתשים, צוקים וגבעות, המקשים על התנועה. בנוסף יש לקחת בחשבון חשיפה ארוכה לקרינה גבוהה משמעותית מזו של כדור הארץ והבדלי טמפרטורה עצומים שיכולים לנוע בין 127 מעלות צלזיוס בצד המואר למינוס 173 מעלות בצד החשוך".  טווח הנסיעה המירבי של הרכב: כ-10,000 ק"מ. לשם השוואה, הרכב שהתלווה למשלחת אפולו 15 והיה הראשון שנע על הירח, נדרש לנסוע בדיוק 27.9 ק"מ.

 

רכב ירח טויוטה ()

הרכב המקורי שנע על הירח פותח על-פי מפרט של NASA (ר"ת של National Aeronautics and Space Administration, רשות התעופה והחלל בארה"ב) בעזרת בואינג וג'נרל מטורס, צויד ביחידת הנעה חשמלית שהייתה האפשרות היחידה לתנועה בסביבה נטולת חמצן בה מנוע בעירה פנימית אינו יכול לפעול. במקרה של הרכב היפני מדובר ביחידת הנעה מסוג תא דלק המאפשרת טווח נסיעה גדול משמעותית.


רכב ירח טויוטה ()

הפרטים הידועים בשלב זה כוללים תצורת שישה גלגלים ומידות גדולות משמעותית מרכב החלל האמריקאי - אורך של כשישה מטרים, רוחב של חמישה ו-3.8 מטרים לגובה. בשונה מהגרסה האמריקאית, שייעודה היה נשיאת דגימות קרקע וסלעים (במשקל של עד 490 ק"ג) והעברתם לחללית האם, ברכב היפני יהיה תא נוסעים סגור עם חלל שיספיק לשני נוסעים בשגרה או ארבעה בחירום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים