שתף קטע נבחר

חברת זכותי ללקוח שביקש לסיים התקשרות: "אתה נשוי לנו"

מהקלטות שהגיעו ל-ynet עולה כי בכירים בחברה למיצוי זכויות רפואיות הפעילו לחץ כבד על נהג משאית מרחובות, שהתקשר עם החברה לאחר שנפצע בתאונת עבודה, אולם ביקש לסיים את ההתקשרות עקב אי שביעות רצון. לאחר שנאמר לו: "למה בגדת בנו? חתמת על הסכם" - הוא תבע. עורך דינו באולפן ynet: "ההתנהלות גרמה לעוגמת נפש". החברה: "טענות חסרות שחר"

 

 

שמעון עטיה, נהג משאית בן 60 מרחובות, בסך הכל ביקש לממש את זכויותיו לאחר שעבר תאונת עבודה משמעותית שפגעה בתפקודו בשלהי 2015. מה שהוא לא ידע זה שמסע הייסורים שלו ממש לא נגמר בפציעה הקשה. החלטה שקיבל להתקשר עם "זכותי", חברה למיצוי זכויות רפואיות, והניסיון בהמשך להפסיק את ההתקשרות עם החברה - הובילו להפעלת לחצים מצד החברה, השוואה של מעבר לייצוג אחר כבגידה באשתו, והליך גירושים - שאינו עומד על הפרק.

 

 >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

אחרי חמש שנים של גידול: פחות פניות למוסד לביטוח לאומי

"גם מבקר המדינה אמר שמי שאמור לנהל את כספי הביטוח הלאומי זה הביטוח הלאומי"

נחתם ההסכם להקמת ועדה שתדון בגורל עודפי הביטוח הלאומי

 

לאחר פציעתו, וקבלת הכרה כנפגע תאונת עבודה, עטיה נחשף לפרסומות של "זכותי" והחליט לפנות לחברה. תוך זמן קצר - במרץ 2016 - נקבעה לו פגישה במשרדי החברה בתל אביב, אליהם הגיע יחד עם אשתו. לאחר שפירט את בעיותיו בפני אחד היועצים במקום, חתם עטיה במקום על חוזה והצטרף לשרותי החברה. חודש מאוחר יותר, לאחר שלתחושתו לא קיבל מענה ראוי מהחברה, החל להיוועץ בעורך דין; ובשלב מסוים ביקש להמשיך את ההליכים שלו מול המוסד לביטוח לאומי באמצעות עורך דינו, ולסיים את ההתקשרות. 

    (צילום: shutterstock)
נפגע בתאונת משאית - והסתבך עם "זכותי"(צילום: shutterstock)
  

אלא שאז הוא נתקל בחומה בצורה. במהלך שיחת טלפון עם נציג "זכותי", יחד עם עורך דינו, התברר לעטיה כי החברה הגישה בשמו תביעה לביטוח הלאומי. זאת, לטענתו, מבלי שהוא ראה רופא מומחה ומבלי שהוא יודע שהוגשה התביעה. במהלך השיחה הודיע עטיה לחברה כי הוא מבקש לבטל את התקשרותו עמה - בניגוד, לכאורה, להסכם שחתם - וכי מעתה והלאה עורך הדין ייצג אותו. במקביל, גם הביטוח הלאומי עודכנו בהחלפת הייצוג.

 

אלא שהחברה לא נתנה לעטיה מנוח וראתה בו כמי שמפר, לכאורה, את החוזה שחתמה עמו. תקופה קצרה מאוחר יותר הגיע עטיה למשרדי "זכותי" לפגישה עם צביקה עוזרי, הנציג שפתח את התיק שלו בחברה, ואריאל לנדה, אחד מבכירי החברה. במהלך השיחה, שנמשכה כשעה, ביקש עטיה להבהיר כי מבחינתו התיק שלו לא טופל כראוי, ומעתה הוא מחויב לעורך דינו להמשך הטיפול בתיק. בשיחה בין הצדדים הטונים עלו לא פעם, כאשר במספר הזדמנויות גרסו אנשי "זכותי" כי עטיה לא יכול לעזוב אותם - כשם שהוא לא יכול לבגוד באשתו. לשיטתם, הוא מחויב אליהם, ממש כמו זוג נשוי.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

"אם תבגוד באשתך - מה היא תעשה לך?"

בשיחה בין הצדדים הטונים עלו לא פעם, כאשר במספר הזדמנויות גרסו אנשי "זכותי" כי עטיה לא יכול לעזוב אותם - כשם שהוא לא יכול לבגוד באשתו. הוא מחויב אליהם, ממש כמו זוג נשוי.

 

השיחה בין שני נציגי החברה לעטיה תועדה, וההקלטה הגיעה לידי ynet.

 

אריאל לנדה: תקשיב, אתה נשוי?

שמעון עטיה: אני נשוי, סבא לשישה נכדים

לנדה: כמה פעמים אתה נשוי?

עטיה: פעם אחת מספיק לי.

לנדה: פעם אחת. יפה. חתמת לה קודם על כתובה?

עטיה: כן.

לנדה: אתה מחויב לה לפני כל אחת אחרת, או לא?

עטיה: כן כן...אבל תן לי להסביר משהו.

לנדה: חלאס!

 

בהמשך השיחה, הנושא עלה שוב.

 

עטיה: עורך הדין שלי לקח את התיק.

לנדה: מה זה לקח?

עטיה: הוא לקח את התיק, טיפל בו. מה אני אעשה. הוא לקח הכל.

לנדה: אתה נשוי. וואלק, מישהו יכול לקחת את אשתך מבלי שתתגרש?

עטיה: אה, עזוב.

לנדה: יש כזה דבר? לא. אתה נשוי לזכותי! חתמת על הסכם. התחייבת.

עטיה: התחתנתי עם זכותי?

לנדה: לא התחתנת.

עטיה: אז מה?

לנדה: אבל חתמת על הסכם.

 

- שלב מאוחר יותר בשיחה -

 

לנדה: תן לי לשאול אותך שאלה. עכשיו אתה תבגוד באשתך, תלך עם מישהי. מה אשתך תעשה לך?

עטיה: מה שייך?

לנדה: מה היא תעשה לך?

עטיה: ...

לנדה: מה אשתך היתה עושה לך? וואלק ... נכון או לא נכון?

עטיה: תקשיב,

לנדה: נכון או לא נכון? אם אתה הולך עם מישהי אחרת.

עטיה: אני באשתי לא אבגוד בה בחיים שלי,

לנדה: למה לא תבגוד בה?

עטיה: לא, כפרה.

לנדה: למה? נו?

עטיה: מספיק לחם אחד, ברכה...

לנדה: אז למה לא מספיק אותנו לבד? למה היית צריך גם עורך דין? למה?

עטיה: ...3 ילדים, 6 נכדים.

לנדה: אז למה בגדת בנו? למה הלכת לעורך דין?

 

"רופא החברה לא רואה לקוחות"

חלק מהטענות של עטיה בניהול התיק היו על כך שלטענתו, רופא מומחה לא ראה אותו, ובדיעבד, לאחר שהתביעה הוגשה לביטוח הלאומי, הוא גילה כי המומחה החתום על המסמכים הוא פנימאי, כשפציעתו קשורה בכלל לתחום האורתופדי.

 

במהלך השיחה במשרדי "זכותי", חשף נציג החברה טפח מהדרך בה עובד רופא הבית של החברה. "הוא לא רואה לקוחות. הוא רואה מסמכים", נשמע לנדה מגלה לעטיה את דרך העבודה של הרופא, שחותם בסופו של דבר על הפנייה לביטוח הלאומי - המציגה את המגבלות הרפואיות של הלקוח. כל זאת מבלי שהוא רואה אותו ונחשף למגבלות. "הוא בתפקיד שלו לא יושב עם לקוחות", הוסיף לנדה.

 

יצוין כי עטיה הגיע לחברת "זכותי" מרצונו החופשי, ובסופו של דבר חתם על מסמכי ההצטרפות ופתיחת התיק. גם בחלקים מהשיחה בין הצדדים, נשמע עטיה צוחק ומחליף דין ודברים באופן נעים. בין הצדדים מתנהלות בימים אלו תביעות הדדיות. ב"זכותי" טוענים כי עטיה הפר, לכאורה, את החוזה איתם ומשכך הוא חייב להם את חלקם בכספים אותם קיבל מהביטוח הלאומי.

 

מנגד, עטיה תובע על השירות הלקוי, לטענתו, שקיבל מ"זכותי". לדבריו, מדובר בחוסר מקצועיות באופן הגשת התביעה לביטוח הלאומי וכן פגיעה לכאורה בפרטיותו. זאת לאחר ש"זכותי" פנו, לדבריו, לביטוח הלאומי כדי לברר את סכומי הפיצויים שנקבעו לו - למרות שמבחינתו ביטל את ההתקשרות עמם ואת ייפוי הכוח ומסמך ויתור הסודיות שנתן להם, וכי הוא אינו מעוניין שהחברה תמשיך ותייצג אותו.

 

"זכותי": הדברים הוצאו מהקשרם

עורך דינו של עטיה, קובי כהן, מומחה בתביעות לנזקי גוף, אמר בריאיון באולפן ynet: "עטיה עדיין לא מסוגל לחזור לעבודה ובימים אלו ממתין לניתוח נוסף. הוא לא התחתן ולא בגד ב'זכותי'. הוא בחר להפסיק את ההתקשרות ולא ניתן למנוע זאת ממנו. ההתנהלות של 'זכותי' גרמה לו לעוגמת נפש ולחץ נפשי רב".

עורך דין קובי כהן ()
עורך הדין קובי כהן
 

מחברת "זכותי", באמצעות עורך הדין נמרוד ברון ממשרד מ. פורת, נמסר בתגובה: "תביעתו של עטיה היא תביעה חסרת שחר וחסרת כל בסיס (עובדתי ומשפטי) ואף הוגשה לבית המשפט בקשה לסילוק תביעתו על הסף. ביחס ל'ציטוטים' המובאים: ציטוטים אלו הם חלק ממכלול ראיות המונחות בפני בית המשפט ובשל הימנעות מפגיעה בפרטיותו של עטיה, לא נוכל להתייחס לגופם של הדברים. עם זאת, יובהר כי מדובר בהצגה מעוותת, חלקית ומגמתית של שיחות, תוך הוצאה מכוונת של הדברים מהקשרם ותוך ניתוקם מההקשר בו נאמרו.

 

"ביחס לטענות כאילו הוגשה תביעה אל המוסד לביטוח לאומי בשמו של עטיה מבלי שמרשתנו מעדכנת אותו בדבר זה יובהר, כי טענות אלו הן חסרות שחר וחסרות כל בסיס, וזאת בלשון המעטה. כל החומר שהועבר למוסד לביטוח לאומי הועבר בהסכמתו ובידיעתו. כל החומר הרפואי המועבר אל המוסד לביטוח לאומי מועבר בצירוף סיכום רפואי, הנערך ונחתם על ידי רופא מומחה. סיכום זה מועבר רק לאחר שהרופא המומחה מוצא כי התיק הרפואי מגובש ומוכן להגשה, כך נעשה גם בעניינו של עטיה. למען הסר ספק, לא נעשתה כל פגיעה בפרטיותו של עטיה ולא נגרם לו כל נזק בעניין זה".


פורסם לראשונה 18/03/2019 14:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים