שתף קטע נבחר

הקרב על הרכבת: בית המשפט מצדד בהנהלה

בוועד העובדים טוענים כי הם בהלם מהחלטת בית הדין לעבודה, אשר קבע כי סידור העבודה החדש של נהגי הקטר יונהג כפי שההנהלה קבעה. ההנהלה קוראת לעובדים להפסיק להתחלות, הוועד מבטיח לפנות שוב לבית הדין

בית המשפט אישר את סידור העבודה ברכבת: בית הדין לעבודה אישר את סידור העבודה שביקשה הרכבת להוציא לנהגי הקטר ובגינו הם שבתו לאחרונה. השופטת אסנת רובוביץ החליטה כי סידור העבודה החדש של נהגי הרכבות יונהג גם הלאה. לפי ההחלטה, שני הנהגים בכוננות יוצבו במשימות נהיגה, ולא במשימות אחרות. זאת בניגוד לדרישת הוועד שכללה העברת כל עשרת הנהגים מהחלטתו הקודמת של בית המשפט, למשימות נהיגה.

 

בעקבות עיכוב הרכבות- עומסים בתחנת באר שבע צפון (צילום: דניאל פריידלין )
(צילום: דניאל פריידלין )

 

לצד זאת, נזף בית הדין בועד העובדים על הגשת העתירה מחדש, לאחר שסידור העבודה כבר אושרר על ידי בית המשפט: "למען הסר ספק, מובהר כי אין באמור לעיל כדי לקבוע שבעל דין יכול להגיש בקשות חוזרות ונישנות בעניינים שכבר נידונו על ידי בית הדין, וכי כל אימת שהוגשה בקשה 'משופרת ומשודרגת' בעניין הבקשה שנדחתה, יידון בה בית המשפט מחדש."

 

כזכור, מזה כחודש מתנהלים דין ודברים בין הנהלת רכבת ישראל לבין ועד הרכבת בנוגע לסידור העבודה החדש של הנהגים. הצדדים היו כל-כך חלוקים בנושא, עד כי אין ביניהם הסכמות אפילו לגבי סלע המחלוקת. בעוד בהנהלת הרכבת טענו לכל אורך הדרך כי מדובר בתוספת של 29 דקות נהיגה ביום לכל נהג קטר, בוועד טענו כי סידור העבודה החדש גורם לכך שחלק מהנהגים ינהגו יותר וחלקם יישאר מובטל בבית. בוועד הרכבת לא קיבלו את החלטת בית הדין בעין יפה וכבר הבטיחו לערער עליה. גורם בוועד הרכבת סיפר ל-ynet כי הנהגים לא יעברו על העניין בשתיקה, אך נכון לכעת לא צפויה שביתה.

 

הוועד כן פרסם הערב הודעה רשמית בנושא ובו נטען כי ההחלטה הכתה אותם בהלם. בהודעה נכתב עוד כי הנהלת הרכבת הודיעה אתמול לבית הדין שהעניין הוא ״עקרוני״ ולפיכך לטענת הוועד כל מה שמעניין את הנהלת הרכבת זה לא לאפשר לנהגים ולעובדים לקחת חלק כלשהו בשיבוץ סידורי העבודה, אפילו אם אלה פוגעים בתנאי העבודה שלהם ואפילו במחיר פגיעה בבטיחות הנסיעה, וכי כל כוונתה במעשים החד-צדדיים שהיא עושה לפתע, בניגוד לנהוג שנים רבות בחברה, זה להראות לעובדים כי הם חזקים יותר.

 

״ביה"ד הביע פליאה אתמול לגבי עמדת ההנהלה ושלח אותה פעם אחר פעם לחשוב טוב ושוב על עמדתה. ההנהלה חזרה וסירבה לכל ההצעות. לעומתה - הוועד הסכים. שוב התערב ביה"ד בהחלטה הפוגענית של הנהלת הרכבת ושוב החליט בניגוד לעמדתה. לצערנו, הנהלת הרכבת הטעתה את ביה"ד לגבי תפקיד חדש שנוצר לפתע - כונן מעברים, שנועד לפגוע בנהגי הרכבת בגלל חוסר שביעות רצון ההנהלה מהחלטות ביה"ד. בכוונת ההסתדרות והוועד לפנות שוב לביה"ד לעבודה מחר בבוקר בנושא ולבקש את תיקון ההחלטה בנושא.

 

מטעם הנהלת הרכבת נמסר: "הנהלת רכבת ישראל קוראת לוועד העובדים ולהסתדרות להפסיק את הצעדים הארגוניים הגלויים והסמויים, כגון התחלות נהגים, ועיצומים הפוגעים מידי יום בשירות. לגלות אחריות לעתידה של הרכבת ולשלב ידיים עם ההנהלה לטובת ציבור הנוסעים אזרחי ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל פריידלין
האם הוועד יחזור לעיצומים?
צילום: דניאל פריידלין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים