שתף קטע נבחר

פורשה קאיין קופה - כי גם פורשה צריכה

שנים אחרי שב.מ.וו ומרצדס גילו עד כמה אטרקטיבי וריווחי יכול להיות מרכב פנאי-קופה גדול ויוקרתי, מצטרפת גם פורשה לרשימה הולכת ומתארכת של יצרניות יוקרה שבחרו בכיוון זה

פורשה חושפת גרסת קופה לקאיין העדכני (דור 3), במטרה להתמודד עם המתחרות הגדולות ב.מ.וו (X6), מרצדס (GLE קופה) ואודי (Q8), אך גם למבורגיני אורוס החדשה. הקאיין קופה צפוי לנחות אצלנו בסביבות חודש יולי הקרוב.

 

 

כמו בכל המוזכרות מעלה, גם פורשה מכוונת לקהל שמוכן לוותר על מידה מסוימת של שימושיות הנגזרת מהמרכב הדינמי יותר למראה. שכן בסופו של יום, כמו אצל מתחרותיה, שאר המכלולים נותרו דומים עד זהים. השמשה הקדמית מוצבת כעת בזווית חדה יותר, אין פסי גגון והחלק האחורי המשתפל מטה בזווית חדה כולל צמד ספוילרים - אחד קבוע בקצה הגג, שני מתרומם חשמלית לגובה של 13.5 ס"מ מהמרכב במהירות גבוהה מ-90 קמ"ש לטובת הפוזה. הרוחב (198 ס"מ) ובסיס הגלגלים (289.5 ס"מ) זהים לקאיין הרגיל, אך מרכב הקופה ארוך בסנטימטר (493 ס"מ) ונמוך ב-2 ס"מ (167.5 ס"מ). המשקל העצמי גבוה בכ-25 עד 45 ק"ג בהתאם לגרסה.

 

פורשה קאיין קופה ()

בפורשה ניסו למנוע בעיית מרחב מחייה מוכרת לנוסעים גבוהים מאחור בעזרת הנמכת הספסל ב-3 ס"מ. תא המטען מציע 625 ליטר של נפח או 598 ליטר בגרסת טורבו, 145 ליטר פחות מהגרסאות המקבילות של הקאיין הרגיל. עיצוב הפנים נותר כמעט ללא שינוי, עם מסך מגע גדול לרוחב הקונסולה המרכזית וצמד מסכים - מימין ומשמאל למד הסל"ד האנלוגי - עם תצוגת נתונים משתנה. יש גם הגה שלוש צלעות בשרני מוכר עם מנופי העברת הילוכים מאחוריו וחוגת שליטה במצבי הנהיגה.

 

פורשה קאיין קופה ()

בשלב ראשון ישווק הקופה עם שני מנועי בנזין מודגשים - V6 בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס בגרסת הבסיס, V8 בנפח 4.0 ליטר עם 550 כ"ס בקאיין טורבו. שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה מבוססת על מצמד רב דיסקיות שמעבירה את הכוח בעיקר לאחור, ולפנים בהתאם לצורך. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ב-V6 ו-3.9 שניות בטורבו, 0.2 שניות פחות מגרסאות מקבילות של קאיין רגיל, תודות לחבילת ספורט כרונו הכוללת בקרת שיגור. המהירות המרבית עומדת על 243 קמ"ש ו-286 קמ"ש בהתאמה.

 

פורשה קאיין קופה ()

פורשה קאיין קופה ()

פורשה קאיין קופה ()
 

הקופה מצויד במערכת בולמי זעזעוים אדפטיביים (PASM) כציוד תקני. עוד שינויים הם אופציה לגג עשוי קרבון המפחית את המשקל העצמי ואת מרכז הכובד, חישוקי "22 קלי משקל ובטורבו מערכת פליטה אקטיבית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים