שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אינפיניטי Q30 משנות הייצור 2017-2019

    הקומפקטית הראשונה אי פעם של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, מבוססת על מרצדס A-קלאס הקודמת ומיוצרת במפעל ניסאן בסנדלנד, בריטניה. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: קומפקטיות-יוקרתיות

    דגמים: 5 דלתות, 5 מושבים

    טווח מחירים: מ-123 אלף שקל ל-1.6 ליטר בסיסית משומשת מ-2017 ועד 230 אלף שקל ל-2.0 ליטר חדשה מ-2019 (מחירון לוי יצחק)

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    תעודת זהות: הקומפקטית הראשונה אי פעם של אינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן, מבוססת על מרצדס A-קלאס הקודמת ומיוצרת במפעל ניסאן בסנדלנד, בריטניה. בשל מכירות חלשות יופסק הייצור שלה בעוד שלושה חודשים, כחלק ממהלך של יציאת אינפיניטי מהשוק במערב אירופה, אך לא מהשוק הישראלי שיקבל מכוניות גדולות יותר, בתקינה אמריקאית.

    פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין של מרצדס, 1.6 ליטר, 156 כ"ס, 2.0 ליטר עם 211 כ"ס, גיר רובוטי כפול-מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה בגדול.

    זיהום אוויר: 134 עד 156 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 8 עד 13. לא זה מה שהרג אותה.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר. ABS, בקרת יציבות (ESC) ובלימת חירום אוטונומית כסטנדרט.

    שמירת ערך: בינתיים 20% בממוצע לשנה, קצת יותר גבוה מהמקובל בקבוצה. הפסקת הייצור לבטח לא תסייע כאן.

    מה לבדוק לפני שקונים: העלויות השוטפות צפויות להיות נמוכות יחסית לקבוצה. אין בינתיים מידע על בעיות אמינות, דגמים קודמים של אינפיניטי מפגינים אמינות מעל לממוצע. הפסקת הייצור לא צפויה להקשות על שירות וחלפים: היבואן, שמוכר גם את דגמי רנו ניסאן ודאצ'יה, לא הולך לשום מקום ומחויב לספק חלפים במשך 7 שנים. המנוע והגיר זהים לאלה של מרצדס A קלאס הקודמת. מה שכן, חלקי ופח ופלסטיק זולים מפירוק יהיה קשה יותר להשיג בגלל שנמכרו בארץ רק כמה מאות מכוניות.

    למי היא מיועדת: מי שגם נוהג בקומפקטית היוקרתית שלו, לא רק נוסע.

    למה כן: נראית טוב, זריזה, התנהגות כביש מהנה. אבזור טוב מאוד ב-1.6 ליטר המאובזרת וב-2.0 ליטר, כולל מערכת של BOSE, מושבים קדמיים חשמליים וגג פנורמי.

    למה לא: צפופה, בעיקר מאחור ולגבוהים. סביבת נהג שלא הייתה הכי מתקדמת כבר כאשר הושק הדגם לפני ארבע שנים, נראית מיושנת כיום. הכיול הספורטיבי של השלדה בא על חשבון נוחות הנסיעה.

    למחפשי מציאות: ב.מ.וו סדרה 1 מהנה יותר, צפופה גם כן וזולה יותר, וגם היא נמצאת לקראת הפסקת ייצור בדור הנוכחי, והחלפה בדגם עם הנעה קדמית

    השורה התחתונה: דווקא הפסקת הייצור עשויה להפוך אותה להברקה, עם מחירי שוק נמוכים יותר בגלל מי שלא מזהים שמדובר במרצדס ספרטיבית קטנה במחיר מציאה.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניר בן זקן
    אינפיניטי Q30
    צילום: ניר בן זקן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים