שתף קטע נבחר

יש זוכה במכרז התכנון. קו חיפה-נצרת יופעל ב-2027

נבחרה החברה הזוכה בתכנון קו הרכבת הקלה בין נצרת וחיפה. תחילת הפעילות: 2027

חברת כביש חוצה ישראל בחרה בזוכה במכרז תכנון הרכבת הקלה חיפה-נצרת - קבוצה המורכבת בחברת Ineco הספרדית וחברת ינון תכנון, יעוץ ומחקר הישראלית. עלות הפרויקט כולו נאמדת בשלב זה ב-7 מיליארד שקל, עלות התכנון צפויה לעמוד על כ-320 מיליון שקלים. ביצוע הקו יחל ב-2020-2021 ותחילת הפעלה מתוכננת לשנת 2027.

 

רכבת קלה חיפה נצרת (RDV Systems)
הדמיית הקו(RDV Systems)
 

 

הרכבת הקלה בין שתי הערים הצפוניות תהיה חשמלית ותנוע מנצרת ונצרת עילית לתחנת מרכזית המפרץ בחיפה, דרך קריית אתא. אורך הקו יהיה 41 ק"מ, לאורכו יוקמו 19 תחנות, לצדן חניוני "חנה-וסע" ובקצהו מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות מרבית של נסיעה בכל כ-4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת היא כ-100 אלף ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש.

 

על פי דרישות המכרז, כל הקבוצות שניגשו אליו היו מורכבות מחברה מקומית וחברה זרה. אינקו הספרדית היא חברת הנדסה אשר לקחה חלק בפיתוח תשתיות תחבורה ביותר מ-50 מדינות וערים בעולם, בהן ניו יורק ולונדון. היא מעורבת גם בפרויקטים להקמת רכבות קלות בירושלים ובתל אביב.

 

ינון תכנון, יעוץ ומחקר עוסקת בתכנון הנדסי ואדריכלי של תשתיות תחבורה ומספקת פתרונות הנדסה רב-תחומיים למגזר הציבורי והפרטי. החברה הייתה מעורבת בהקמת המסילה לנתב"ג 2000, מסילת ראשל"צ-אשדוד, כביש 22 ועוד. גם חברת ינון מעורבת בימים אלו בפרויקטים להקמת רכבות קלות בירושלים ובתל אביב.

 

הקבוצה תספק שירותי תכנון מקיפים לרכבת הקלה ובהם השלמת התכנון מוקדם והסופי לכל העבודות לרבות תכנון קונספטואלי, תכנון קידום זמינות הקרקע, עבודות הנדסה אזרחית, העתקת תשתיות ומבנה תחתון, תכנון ראשוני לעבודות המבנה העליון והמערכות הרכבתיות ועוד.

 

זהו המכרז השלישי בפרויקט ועד כה נבחרו חברת דנה הנדסה והחברה הספרדית IDOM לניהול, ובקרוב צפויה חברת כביש חוצה ישראל להודיע על החברה הזוכה במכרז הבקרה.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הרכבת מנצרת עילית למטרופולין חיפה היא אחד הפרויקטים הגדולים שמשרד התחבורה מקדם בימים אלה. "בעוד מספר שנים יוכל כל תושב בנצרת עילית והסביבה לעלות על רכבת קלה בשכונת מגוריו ולהגיע בנוחות ומהירות למרכזית המפרץ בחיפה, ומשם ישירות לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. המיזם יאפשר חיבור מהיר וישיר בין מטרופולין חיפה והגליל התחתון ויגדיל משמעותית את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית", הוסיף שר התחבורה.

 

דן שנבך, מנכ"ל החברה: "בחירת הצוות המקצועי המוביל מהווה אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט. כעת אנו נכנסים מיידית לשלב השלמת התיכנון ובעקבותיו נעבור לשלבי הביצוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוצה ישראל
תחנות הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת
חוצה ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים