שתף קטע נבחר
 

קחו אוטובוס - רכבות קו החוף יושבתו מערב עד בוקר

הקרב בין ועד עובדי הרכבת להנהלת החברה ממשיך להתנהל על גב הציבור. הנפגעים כעת: נוסעי רכבות ערב ולילה בין נהריה ונתב"ג וקו הרכבת בין באר שבע דימונה. הנהלת הרכבת: קווים נוספים יושבתו בהמשך

מלחמת התנאים בין נהגי הקטר והנהלת הרכבת עולה מדרגה. החל ממחר (ב') ועד הודעה חדשה תופסק תנועת הרכבות בקו נהריה-נתב״ג-מודיעין ב-21:00 ותתחדש ב-05:00. במקביל, תנועת הרכבות בין דימונה לבאר שבע מופסקת לאלתר. הנהלת הרכבת מודיעה על הפסקות תנועת רכבות אלו במהלך יום בו ישבו הצדדים לשולחן המשא ומתן בכדי לנסות ולפתור את הסכסוך המתמשך בין ועד עובדי הרכבת להנהלה לגבי לוח הזמנים החדש.

 

קרונות רכבת ישראל בתל אביב (צילום: מתן טורקיה)
(צילום: מתן טורקיה)

 

ועד העובדים והנהלת הרכבת לא זזים - בית הדין מפציר לשבת למו"מ

חשיפת ynet: כמה באמת עובדים נהגי קטר

 

ברכבת ישראל הדגישו כי ההחלטה להפסיק את פעילות שני הקווים נובעת מאי טיפול אנשי הוועד השובתים במסילות אלו במשך כחודש, תחזוקה חיונית לבטיחות שאינה מתבצעת במסילות בכל רחבי הארץ כחלק מהעיצומים. בהודעתה נכתב בין היתר: ״הנהלת הרכבת לא תסכן את צוותי הרכבת, נוסעיה ותושבי האיזורים הסמוכים למסילות אלה. ומודיעה כי ללא טיפול מיידי במסילות, תתרחב הפסקת הפעילות גם לקווים אחרים״.

 

ברכבת ישראל עתרו לבית המשפט בנושא זה והעבירו בימים האחרונים מכתב בהול לאבי אדרי, יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה, עליו נענתה כי "מדובר בעיצומים מידתיים". במכתב מבקשת יפעת לוי מאייר, סמנכ"ל משא״ן ולוגיסטיקה מיו״ר ההסתדרות, לפעול להפסקת חלק מההוראות הארגוניות של הוועד שלטענתה פוגעות פגיעה קשה בנוסעים. ״מסילה שאינה מטופלת מיידית מהווה סיכון בטיחותי לנוסעים, לעובדי הרכבת ולציבור משתמשי הדרך.

 

"ועד העובדים משבית קרוב לחודש את עבודות התחזוקה למסילות, ובשל כך, אנו נאלצים להטיל עשרות מגבלות מהירות, הפוגעות אקוטית בשירות הניתן לנוסעים, ומגדיל את האיחורים בכלל הרשת״. בהמשך נכתב כי כמה מליקויי הבטיחות החמורים ביותר התגלו בקו לדימונה, המשרת גם רכבות מטען הנושאות חומרים מסוכנים. ליקויי בטיחות נוספים התגלו במקטע חיפה-תל אביב, המסיע מידי יום כ-40 אלף נוסעים.

 

בהנהלת ציינו כי הגבלותהמהירות הוטלו באופן זמני ומדורג וכי הן מגדילות את האיחורים, שכן רכבות נוסעות במהירות נמוכה מהמתוכננת. לפני ימים אחדים טענה הרכבת כי במסגרת העיצומים המתמשכים של ועד העובדים נוקטים חלק מהנהגים בצעדים שונים בהם מחלה פתאומית, "אובדן" מפתחות לקטרים, עיכוב בהגעת צוותים למשמרות, דיווחי עייפות תמוהים בצהרי היום ואחרים.

 

בתום דיון חירום שהתקיים בשעות האחרונות עלה כי לא ניתן יהיה להמשיך ולהסיע רכבות בקו דימונה-באר שבע בשל ליקויי בטיחות שהתגלו בו. כן הוחלט כי החל ממחר (שני) תופסק תנועת רכבות הלילה מהצפון למרכז בקו נהריה-נתב"ג-מודיעין בין השעות 21:00-5:00. בהנהלה אומרים כי הפסקת תנועה זו נעשתה במטרה לאפשר המשך תנועת הרכבות בשאר שעות היממה.

 

במכתב תשובה של יו"ר איגוד עובדי התחבורה ענו הבוקר להנהלה והבהירו כי "ועד העובדים לא נוקט בעיצומים שמשפיעים על הנוסעים. מדובר בצעד כוחני והזוי של הנהלת הרכבת אשר החליטה להשבית רכבות ללא הצדקה או צורך, אקט חסר אחריות והחלטה חד-צדדית ובריונית כנגד הציבור. הנהלת הרכבת החליטה להשבית את קווי הרכבת ללא כל נימוק ענייני או סיבה. כאשר תמו האפשרויות הבריוניות של הנהלת הרכבת כנגד עובדיה החלה היא במה שנחזה כאובדן שליטה ודרך לפגוע בנוסעים.

 

"בעוד הבעיה במסילת הרכבת בדימונה מתייחסת לרכבות המטענים (קו 4), אין כל מניעה להמשיך להפעיל רכבות נוסעים (קו 1). כך גם באשר לקו נהריה-נתב"ג-מודיעין שאין כל מניעה להמשיך ולהפעיל אותו. יוזכר שבסוף השבוע בית הדין לא נעתר לבקשת הנהלת הרכבת להוצאת צווי מניעה ונראה שבתגובה לכך משביתה ההנהלה קווים - זה פשוט אבסורד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים