שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: עוד אירוע כמעט-תאונה ברכבת

שוב אירוע בטיחות חמור ברכבת ישראל. רכבת נוסעים שהגיעה מנהריה לתחנת חוף הכרמל הוסטה הבוקר לרציף בו עמדה רכבת אחרת. עירנות נהג הקטר מנעה אסון

בפעם השניה תוך יממה: נמנעה תאונה בתחנת רכבת. לאחר שאתמול פורסם ב-ynet כי רכבת עברה באור אדום ועצרה כמה מאות מטרים בלבד לפני התנגשות ברכבת אחרת על אותה מסילה, הבוקר (ב') אנחנו מדווחים על אירוע בטיחות חמור נוסף.

 

נהג קטר בפעולה (אילוסטרציה) (צילום: אחיה ראב"ד) (צילום: אחיה ראב
נהג קטר בפעולה (אילוסטרציה)(צילום: אחיה ראב"ד)

 

רכבת בוקר שיצאה מתחנת חיפה מרכז ב-4:54 עם 50 נוסעים הופנתה על-ידי האתת (האחראי על ניהול תנועת הרכבות, ה.פ) במרכז הבקרה משואה, לרציף 3 בתחנת חוף הכרמל. הנהג שלא חשד בכלום זיהה לפתע רכבת אחרת שעמדה באותו רציף. בזכות עירנותו של הנהג שבלם את הרכבת בזמן נמנעה תאונה קשה.

 

נוסעים על רכבת 149 מספרים כי נהג הקטר בלם בפתאומיות וכי הרכבת נאלצה לנוע לאחור כדי לעבור למסילה אחרת. לאחר עיכוב של כ-20 דקות יצאה הרכבת שוב לדרכה, וליעדה בתל אביב הגיעה באיחור מצטבר של כחצי שעה. גורמים ברכבת טוענים כי מדובר בכשל ברור של האתת במרכז המשואה, אשר הסיט את הרכבת עקב חוסר עירנות למסילה תפוסה. "מדובר באירוע בטיחותי חמור מאוד שלא קורה כאן בפעם הראשונה", אמרו.

 

יש להזכיר כי ב-25.2 דווח כי בשעת בוקר מוקדמת הסיט אתת במרכז המשואה רכבת מכיוון דרום שהגיעה לתחנת חוף הכרמל, אל אותה מסילה בה נסעה רכבת שהגיעה מצפון ויצאה לדרכה מהתחנה. גם שם, עירנות נהג הקטר מנעה אסון.

 

עובדים ברכבת ישראל אומרים היום ל-ynet כי מדובר בהמשך ישיר למלחמות הוועד והנהלת הרכבת, גם אם ברור שמדובר בטעות בשיקול דעת ולא בחבלה מכוונת. "העובדים כבר מתוחים ועייפים מהקרבות הקשים שמנהל הוועד על גבם, ואשר פוגעים לא רק בתפקוד הרכבת אלא גם בתדמיתה בעיני ציבור הנוסעים. גילה אדרעי העומדת בראש הוועד ושאר חבריו חייבים להבין שעובדי הרכבת המסורים לא יהיו מוכנים לכרות את העץ ממנו אנחנו אוכלים".

 

בהנהלת רכבת ישראל אומרים כי "האירוע הבוקר היה אירוע תפעולי-שירותי בלבד, אשר גרם עיכוב של מספר דקות לכ-50 נוסעים. לא מדובר על אירוע בטיחות ואף לא קרוב לכך.

צר לנו כי יש גורמים המנסים, בשם מאבק כזה או אחר, לגרום לנוסעים לחשוש מנסיעה ברכבת".

 

מוועד עובדי הרכבת נמסר: אנחנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על סידור העבודה המסוכן של הנהגים ולראיה כבר יומיים רצוף שמתרחשים אירועי בטיחות קשים וחמורים. כשאנחנו מדברים על סכנה - זה אחד התרחישים מהם אנחנו חוששים. מה שאנחנו רואים הוא תוצאה ישירה של התנהלות חסרת אחריות של הנהלת הרכבת שמשחקת משחקי כוח עם העובדים שלה על הגב של הציבור, עוברת על כל כללי הבטיחות ומזלזלת בחיי אדם. צריך לעצור את הפארסה ולבלום את הנהלת הרכבת לפני שיקרה אסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
שוב כמעט תאונה - רכבת ישראל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים