שתף קטע נבחר

פורד קוגה חדש נחשף - אצלנו באמצע 2020

פורד חושפת דור חדש לרכב הפנאי. עם מראה דינמי מקודמו, הבטחה לשיפור במרחב המחיה לנוסעים ושלוש יחידות הנעה היברדיות שונות. לישראל הוא יגיע באמצע 2020

פורד חושפת קוגה חדש, ממנו מכר המותג באירופה יותר מ-1.1 מיליון יחידות מאז הושק לראשונה לפני כעשור. בכך הפך רכב הפנאי לדגם הנמכר ביותר של היצרנית למעט הפיאסטה והפוקוס. אלינו הגיע רק דור שני לקוגה ב-2012 ומאז עלו על הכביש פחות מ-3,000 יחידות, כמות נמוכה יחסית למתחרים. לדברי דלק מוטורס, הקוגה החדש ינחת כאן באמצע 2020.

 

פורד קוגה (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הדור השלישי מאמץ קו עיצוב דינמי יותר מהקוגה היוצא, אך במציאות נראה דומה (אולי אפילו מדי) לפוקוס החדשה. בכך הוא גם שונה ממתחריו המאמצים בדרך כלל מראה קרבי, בולט ומוחצן. פסי הגגון צנועים והגרסאות שהוצגו נעדרות מגני פלסטיק שחור סביב למרכב, המקובלות בקטגוריה.

 

לדברי אנשי פורד שנכחו באירוע ההשקה, מדובר בקו עיצוב המותאם לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. הפלטפורמה החדשה משותפת לפוקוס וקשיחה ב-10% מהדגם המוחלף, ובו בזמן מאפשרת הפחתה של 90 ק"ג במשקל העצמי - כך פורד.

 

פורד קוגה (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

גם עיצוב הפנים דומה לפוקוס, כולל הגה שלוש צלעות, בורר-חוגה להילוכים ומסך מגע בגודל "8 בחלק העליון של הקונסולה. במטרה למתג את הקוגה גבוה מבעבר, הוא יצויד באבזור אופציונאלי עשיר כמו לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3), תצוגת נתונים עילית, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מערכת שמע של B&O וחישוקי "19 קלים.

 

פורד קוגה (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

בהשוואה לדגם היוצא הוא ארוך בכ-9 ס"מ, רחב ב-4.5 ס"מ ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ - ונמוך ב-2 ס"מ. היצרנית מבטיחה בהתאם שיפור מרחב המחיה לנוסעים תודות לתכנון יעיל יותר של התא, עם הסטת קו הקונסולה לפנים ואפשרות כיוון למרחק לספסל האחורי, שצפוי להציע כך מאחור את מרחב המחייה הטוב בקטגוריה.

 

לדברי פורד, תא הנוסעים מרווח יותר לרגליים (ב-5.5 ס"מ לפנים, 3.5 ס"מ ליושבים מאחור), לכתפיים (4 ס"מ ו-2 ס"מ בהתאמה) ולראש (סנטימטר ו-3.5 ס"מ). לתא המטען נוספו 67 ליטר.

 

פורד קוגה ()

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (לרבות תנועה חוצה מלפנים), שמירה על נתיב, התראת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי), בקרת שיוט אדפטיבית (כולל זחילת פקקים והתאמה למהירות המותרת) ותאורה אדפטיבית.

 

הקוגה יוצע עם מנועי טורבו-דיזל, טורבו-בנזין ועם שלוש יחידות הנעה משולבות חשמל - היברידית קלה 48V (בשלב ראשון רק עם מנוע טורבו-דיזל), היברידית והיברידית-נטענת. הגרסאות הרלוונטיות לישראל כוללות מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (176 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.

 

פורד קוגה ()

לצידו תוצע גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (מחזור אטקינסון) ומנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס, התיבה אוטומטית וההנעה קדמית או כפולה-קבועה. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 14.4 kWh יאפשרו נסיעה חשמלי רשמי של 50 ק"מ. בהמשך תוצע גם גרסה היברידית "רגילה" על בסיס אותה יחידת הנעה, אך עם מצבר קטן יותר.

 

הכתב היה אורח חברת פורד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
פורד קוגה
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים