דיווח: פיז'ו תפסיק לייצר GTI 308 ו-GT
תקנות זיהום אוויר חדשות עשויות לפגוע בעוד מכונית ספורטיבית. לפי דיווח בתקשורת הצרפתית, הקורבן התורן היא ה-308 בגרסאותיה החזקות עם מנועי בנזין. בלובינסקי אישור כי ייצור ה-GT יפסק בעוד ה-GTI תקבל מערכת הפחתת פליטת מזהמים שתאפשר את המשך השיווק
לדברי המגזין, הפסקת הייצור נועדה לאפשר לפיז'ו לעמוד ביעד פליטה ממוצע של 95 גרם CO2 לק"מ בדגמיה שישווקו החל מ-2020. מנכ"ל היצרנית, ז'אן פיליפ אימפארטו, אמר בתערוכת ז'נבה כי "חריגה של כל גרם CO2 מעל ליעד עשוי לעלות ליצרנית בין 300 ל-400 מיליון יורו. כל יצרניות הרכב המשווקת באירופה יאלצו להשגיח היטב על היצע הדגמים שהן משווקות".
שתי גרסאות הקצה ל-308 עשויות להיות נפגעות ראשונות מהתקנות העדכניות. שתיהן מצוידות במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ותיק מאוד שפותח במקור כחלק משיתוף הפעולה בין פיז'ו לב.מ.וו. ב-GT עומדת התפוקה על 225 כ"ס ובשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית היא פולטת בממוצע 165 גרם CO2 לק"מ.
ב-GTI מפיק המנוע 263 כ"ס ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית עומדת פליטת המזהמים בו על 169 גרם CO2 לק"מ. גם GT עם מנוע טורבו-דיזל (2.0 ליטר 177 כ"ס) "סובלת" מנתונים גבוהים יחסית של 156 גרם CO2 לק"מ, אך היא זוכה באירופה לפופולריות גבוהה ושיווקה צפוי להמשך.

