שתף קטע נבחר

ממש כמו ברודיאו דרייב - איינשטיין BLVD של קבוצת חג'ג, קניון הרחוב היוקרתי והמסקרן של צפון תל-אביב צובר תאוצה

מותגי קולנריה בינלאומיים מובילים לצד מותגי לייף סטייל ואופנה יוקרתיים, הכול בשדרת הקניות הבוטיקית הנחשקת החדשה - איינשטיין BLVD

בשנות ה-70' הייתה מגמה של פתיחת קניונים בפאתי הערים ובמרכזן, החשיבה להגדיר מתחמים ספציפיים למסחר הייתה החשיבה שהתאימה לתקופה העבר, ואותה אג'נדה התפתחה והביאה את שוק הקניונים למצב שבו הוא נמצא היום.

 

בישראל, כמו בעולם המערבי, התחזקה בשנה האחרונה המגמה של נטישת הקניונים המסורתיים הסגורים, וניכרת חזרה של עסקים קטנים ובינוניים ורשתות למסחר הרחוב. בישראל, ישנם עשרות קניונים גדולים ומוכרים, ללא בידול משמעותי ביניהם בחוויית הקנייה ובתמהיל החנויות, והקרבה ביניהם גדולה עד כדי קניבליזציה.

 

שדרות איינשטיין בתל אביב עם הרכבת הקלה (צילום: סטודיו 84)
שדרות איינשטיין בתל אביב עם הרכבת הקלה(צילום: סטודיו 84)

 

לקניונים הסגורים יתרונות, אך הם מנותקים מהחיים היומיומיים ברחובות וקהל הרוכשים מצביע ברגליים. תנועת הרוכשים בהם פוחתת וכך הפדיונות, ואף ישנן רשתות מובילות, שהודיעו כי הן סוגרות חנויות בקניונים גדולים במרכז הארץ. אולם לא נראה כי ישנה ירידה בהיקף המסחר, אלא שינוי בהעדפות וצרכי הצרכנים. שופינג הוא חלק מהתרבות העירונית לצד העלייה בקניות אונליין, רבים מחפשים בשופינג חוויה, מעבר לקנייה עצמה שתאפשר בילוי וחיבור לעיר.

 

במקביל למגמת נטישת הקניונים, התעצם המודל של עירוב מגורים עם תעסוקה ומסחר. במרכזי הערים הגדולות בעולם, כמו גם במרכז העיר תל-אביב כבר הוכח כי מדובר בהצלחה פנומנלית, הסינרגיה של התושבים עם הסביבה והקהילה הופכים את חוויית הקנייה לבלתי נשכחת.

 

בצפון תל-אביב, באזור של שכונת הגוש הגדול, למרות קיומו של קניון רמת-אביב הוותיק הממוקם דקות ספורות נסיעה משם, נוצר ואקום גדול לאורך חלקו המערבי של רחוב איינשטיין. תושבי השכונות הצפוניות החדשות, המתינו שנים לשדרת קניות מעוצבת ויוקרתית, שתיתן מענה לכל צורכיהם ותספק חוויית קניות אורבנית שונה וייחודית.

 

קבוצת חג'ג, הידועה כפורצת דרך בתחום החדשנות בבנייה, ומכתיבה כבר שנים את שוק היוקרה בישראל, מטביעה כעת את חותמה גם בשדרת קניות עדכנית וחדשנית - איינשטיין BLVD בצפון תל-אביב. שדרת קניות מעוצבת, יוקרתית וייחודית לאורך הרחוב, מתחילת רחוב לוי אשכול ועד לתחילתו של רחוב איינשטיין שבמערב, שתכלול 40 אלף מ"ר מסחר. החברה אכלסה את שלב א' במתחם איינשטיין BLVD, כ-3,800 מ"ר של שטחי מסחר בגדה הצפונית של הרחוב ובשלב ב' של הפרויקט מאכלסת בימים אלה עוד כ-2,300 מ"ר שטחי מסחר בגדה הדרומית של הרחוב.

שדרות איינשטיין BLVD (צילום: סטודיו 84)
שדרות איינשטיין BLVD(צילום: סטודיו 84)

 

לפי התכנון העתידי שאושר בתוכנית המתאר, שדרת איינשטיין בולווארד תגיע על לים במערב ותחצה את רחוב אבן גבירול שייחבר את השכונה הצפונית למרכז העיר ואיתו גם הרכבת הקלה שתעבור במרכז השדרה, ותהווה נקודת מפגש מרכזית למגורים, מסחר, בילויים ופנאי של השכונות הצפוניות.

 

אלמנט מהותי נוסף, בהצלחת שדרת הקניות החדשה הוא הנגישות. כדי שקניון רחוב ימשוך אליו תנועה גדולה של קונים, צריך לאפשר גישה לרכב פרטי, לתחבורה ציבורית ולרוכבי אופניים וכן לאפשר להולכי הרגל לעבור מצד לצד בנוחות ובבטחה. בפרויקט יוקם גשר מעוצב, שייחבר בין שני חלקי שכונת ל' החדשה לשכונת הגוש הגדול, משתי גדותיו של רחוב איינשטיין, וינגיש את החנויות לכלל הולכי הרגל, ללא צורך לחצות כביש. בנוסף ישנה חנייה תת-קרקעית מסודרת לרווחת המבקרים .

 

בשדרה המעוצבת, בהתאם למסורת שדרות היוקרה בעולם, כבר התמקמו מותגי קולינריה מצליחים מקומיים ובינלאומיים כסרפינה מסעדה איטלקית מובילה מארה"ב, שפותחת סניף ראשון בישראל, מסעדת השפים דוד ויוסף שמשיקים מסעדת קונספט ייחודית, מסעדת טאטאמי האסייתית שבחרו באיינשטיין BLVD להשיק את הסניף הראשון בתל-אביב, השף אבי ביטון, שבחר להשיק את המעדנייה הראשונה שלו "סוליקה" בשדרה, לחמנינה ועוד. בנוסף, ישנם בוטיקים יוקרתיים ושירותים יומיומיים כדוגמת בנקים וסופר פארם, מרפאת רופאים של קופ"ח מכבי ועוד, הכול בהתאם לצורכי האוכלוסייה.

 

"עבדנו קשה על התמהיל הנכון והמדויק בעבור התושבים וזה מוכיח את עצמו. בחרנו בפינצטה את השוכרים, רק מותגים איכותיים השתלבו אצלנו, אם מדובר במותגי קולינריה נחשקים או מותגי לייף סטייל, אופנה ועוד. אנחנו מקבלים פניות מרשתות בינלאומיות גדולות, שמבקשות להשתלב בשדרה ואנחנו בוחנים כל פניה לגופה", מסביר עידו חג'ג מבעלי קבוצת חג'ג יזמית איינשטיין BLVD.

 

האופי של איינשטיין BLVD הותאם בדיוק לדנ"א של קבוצת חג'ג. קבוצת חג'ג בונה פרויקטים ברמה בינלאומית, כך, למשל, בפרויקט מגדלי הארבעה בתכנונו של משה צור אדריכלים ובעיצובו של המעצב המוביל בעולם - ג'ורג'יו ארמני, שמיצבו את מגדלי המשרדים כיוקרתיים ביותר בישראל, פרויקט מאייר בשדרות רוטשילד, פרויקט איקוני בתכנונו ועיצובו של אדריכל העל ר'יצארד מאייר, פרויקט מרינה הרצליה בשותפות עם ליאונרדו דה קפריו והמעצב המוביל בעולם דיוויד רוקאוול, כל אלה ועוד מייצרים סטנדרט בנייה חדש ובינלאומי .

 

"אנחנו תמיד מספקים ערך מוסף לפרויקט, עם באמצעות עיצוב ייחודי, באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה, חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת. אנו מבצעים מחקרי שוק קפדניים ובוחנים היטב את הצרכים, לומדים את קהל היעד לפרטי פרטים ויוצרים פרויקט סופר אופטימלי לקהל היעד שהולך איתנו שנים". ממשיך חג'ג, "שוק הנדל”ן מאוד טריקי. מצד אחד, האחריות שלנו היא ליצור פרויקט עם ערכים עכשוויים בשוק דינמי שמשתנה כל יום ומצד שני לספק עיצוב עדכני בחשיבה והתאמה ל-100 שנים הבאות. בגישה הזו הקבוצה מובילה מגמות אדריכליות בינלאומיות שמכתיבות את השוק קדימה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים