שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נוסעי הרכבת יוצאים לקרב ומארגנים הפגנה: לא נהיה בני ערובה
    הקרב בין ועד העובדים להנהלת רכבת ישראל הגיע לשיאים חדשים, ולנוסעי הרכבת נגמרה הסבלנות. ב-29.4 הם מתכוונים להפגין נגד מה שהם מכנים "דריסת הציבור"

    לא ברור אם הקרב המתנהל כעת בין ועד העובדים להנהלת רכבת ישראל הוא הקשה ביותר שהתנהל במהלך השנים - והיו לא מעט כאלה - אבל הוא כנראה הציני מכולם. קרב שבו נהגי קטר מדווחים באופן קולקטיבי על מחלה מסתורית, מאבדים את המפתחות לקטר, "נאלצים" לעצור באמצע הנסיעה כדי להתפנות או פשוט עוצרים את כל הרכבות במדינה לפי הוראה מראשי הוועד.

     

     

    נתניהו: "אין הצדקה שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות"

    הנהלת הרכבת דורשת מההסתדרות להעניש את יו"ר הוועד

    ועד עובדי הרכבת: "ההנהלה משקרת, נשקול תביעת דיבה"

    מדינה בלי רכבת: "הולכים מכות כדי לעלות לאוטובוס"

     

    הקרב בין הוועד להנהלה נערך כבר מספר שבועות ומעורבים בו כולם. החל בהסתדרות העובדים המצדדת בוועד, עבור בבית המשפט, ואפילו שר התחבורה וראש הממשלה מצאו לנכון להשמיע - כנראה מעט מדי - את קולם בנושא, גם אם ללא הועיל.

     

    לאולפן ynet הגיע ענבר פינקלשטיין, מארגן ההפגנה "מחזירים את הרכבת לפסים" שתיערך בתחנת סבידור מרכז ביום ב', 29.4, בשעה 18:00. הוא אומר ש"הגיע הזמן לשים סוף להפקרות, למה שקורה ברכבת, לדריסה של הציבור, עובדים שלוקחים אותנו, את הציבור הרחב, את ציבור הנוסעים כבני ערובה".

     

    מה החלטתם בעצם לעשות?

    "קודם כל נגיע להפגנה ב-29 באפריל, יום לפני השבעת הכנסת הבאה, ונעביר מסר לכולם. נעביר מסר לוועד העובדים, מסר להנהלה, מסר לממשלה. אנחנו לא מוכנים לשתוק יותר, אנחנו לא נהיה בני ערובה יותר של אף אחד, הרכבת היא שלנו".

     

    אתה חושב שאפשר להשיג משהו באמצעים האלה?

    "כן, אנחנו באים עם דרישה ממוקדת. אנחנו לא באים ואומרים 'זהו, נמאס לנו, תעשו משהו'. הדרישה שלנו היא להחיל את חוק בוררות חובה. שמענו את ישראל כץ, שמענו גם שראש הממשלה תומך בצעד הזה, אבל הם תומכים בזה כבר הרבה זמן וזה לא קורה".

     

    אתם פונים בעצם לא לאנשי הרכבת, לא לוועד, רק לממשלה.

    "אנחנו רוצים שהם יפסיקו לקחת אותנו כבני ערובה שלהם, וזה מה שהם עושים. אם הם לא היו עושים את זה, לא היינו באים עם דרישה לבוררות חובה".

     

    השאלה היא, האם הציבור הזה מסוגל להפגין ולהקים קול גדול של מחאה? אני לא יודע כמה אנשים ששים להגיע להפגנות, וספציפית להפגנה כזאת של הרכבת. אתה חושב שאפשר לארגן ציבור גדול שיפגין?

    "אני חושב שכן. יכול להיות שזה ייקח זמן, אולי זאת תהיה רק הפגנה ראשונה בסדרת הפגנות שאנחנו נעשה. אבל לא נשתוק על הדבר הזה, לא נאפשר להם לקחת אותנו ככלי במאבקים שלהם, וזה לא משנה מי צודק כאן, אם הוועד צודק או הקהל צודק.

     

    "אני רוצה לומר שבוררות חובה וההפגנה שלנו היא לאו דווקא נגד העובדים. בוררות חובה יכולה להיות גם לטובת העובדים. אם העובדים באים בדרישה מסוימת, ההנהלה לא מחויבת להקשיב להם, והכלי היחיד שיש להם הוא להשבית ואז להגיע לכותרות ולהשיג את המטרות שלהם".

     

    מקום ושעה?

    "תחנת סבידור מרכז, שעה 18:00, 29 באפריל, יום שני, יום לפני השבעת הכנסת החדשה, אנחנו נהיה שם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים