שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    מסין לת"א: נסיעת מבחן ברכבת הקלה שתגיע לישראל

    פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן קורם עור וגידים. הבוקר בוצעה נסיעת מבחן מוצלחת לקרון ראשון במפעל CRC בסין ובחודש הבא יתחילו להניח מסילות. רשמו לפניכם את תאריך היעד: אוקטובר 2021

     

     

    נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בסין    (צילום: נת"ע)

    נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בסין    (צילום: נת"ע)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הקרון הראשון של הקו האדום שבונה נת"ע במסגרת פרויקט הרכבת הקלה של גוש דן ביצע הבוקר (יום ג') נסיעת מבחן ראשונה על המסילה במפעל של חברת CRC בסין. הקרונות הראשונים צפויים להגיע לישראל עוד השנה אחרי שיעברו סדרת בדיקות והתאמות נוספות.

     

    חברת נת"ע, המבצעת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, הודיעה הצלחת נסיעת המבחן של הקרון הראשון. צוות הבטחת האיכות הבינלאומי של נת"ע הביע שביעות רצון מתהליכי הייצור ובימים אלו ממשיך בביצוע בדיקות של מערכות של הקרון. רכבות הקו האדום, מיוצרות על ידי חברת CRC הסינית, במפעל הקרונות הנחשב לגדול מסוגו בעולם. בשנה שעברה הובא לישראל דגם של הקרון כחלק מבדיקות תכנון וארגונומיה ובהמשך הוצב בשדרות רוטשילד בתל אביב כדי לקבל משוב מהקהל הרחב.

    נסיעת מחבן של הרכבת הקלה בסין (צילום: נת
    נסיעת המבחן הראשונה בסין(צילום: נת"ע)

    נסיעת מחבן של הרכבת הקלה בסין (צילום: נת
    היום בסין. אוטוטו בבת ים(צילום: נת"ע)

    נסיעת מחבן של הרכבת הקלה בסין (צילום: נת
    היום בסין, בעוד שנתיים - בפתח תקווה(צילום: נת"ע)
     

    בנת"ע אמרו כי בעקבות חוות הדעת שהתקבלו בוצעו שיפורים בתכנון פנים הקרון, שהוטמעו לקראת ייצור הקרונות האמיתיים, בדגש על נגישות, בטיחות ונוחות. החברה הסינית קיימה טקס חגיגי לציון נסיעת המבחן הראשונה, בהשתתפות צוות הבדיקות של נת"ע ובמעמד המשנה למנכ"ל שי יפתח. מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הודה לצוותים המקצועיים: "אנחנו משלימים היום עוד אבן דרך חשובה בפרויקט הקו האדום. בחודש הבא כבר נתחיל בהנחת המסילות, לקראת הגעת הקרונות הראשונים בהמשך השנה. המינהור כמעט הושלם, ואנחנו מתקדמים בהכנות לאורך המקטעים העיליים, לפי לוחות הזמנים ועם הפנים להפעלת הקו באוקטובר 2021".

     

    רכבות הקו האדום מורכבות משני קרונועים מחוברים באורך כולל של 70 מטרים, וברוחב של 2.65 מטרים. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. כל קרון מונע על-ידי שמונה מנועים, ומוזן בחשמל דרך כבל עילי לאורך התוואי. בעת האטה או בלימה, הקרון יחזיר אנרגיה למערכת החשמל, וכך למעשה תייצר הרכבת בעצמה כ-15% מהאנרגיה החשמלית הנחוצה לה.

     

    תוואי הקו האדום ()
    תוואי הקו האדום

     

    הקרונות מצוידים במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים - המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה חלקה ושקטה. בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום בכל קרון.

     

    הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה במטרופולין גוש דן. הוא יעבור מפתח תקווה עד בת ים דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב וישרת כרבע מיליון נוסעים מדי יום. במקביל, מבצעת נת"ע עבודות להקמת הקו הסגול - מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב. גם העבודות על הקו הירוק יוצאות לדרך - מראשון לציון וחולון דרך תל אביב עד הרצליה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים