שתף קטע נבחר
 

נטפליקס: שיא של 9.6 מיליון מנויים חדשים ברבעון

שירות הסטרימינג מדווח על תוצאותיו לרבעון הראשון, ומתעלה מעל ציפיות האנליסטים בכל הנוגע לגיוס מנויים חדשים. במקביל עמדה החברה בציפיות עם הכנסות של 4.5 מיליארד דולר. עם זאת, בתחזיות לרבעון השני מאכזבת נטפליקס את המשקיעים עם ציפיות לרווח נמוך והיחלשות במספר המנויים החדשים

נטפליקס שוברת שיא ומדווחת על 9.6 מיליון מנויים חדשים שהיא הצליחה לגייס ברבעון הראשון. מדובר בנתון חיובי, שהינו מעל התחזיות של האנליסטים שצפו תוספת של 8.96 מיליון מנויים חדשים.

   

נטפליקס מעלה את המחיר בעד 18%; ישראל לא תושפע בשלב זה

עקפה את אמזון - מיקרוסופט החברה עם שווי השוק השני בגודלו בעולם

נטפליקס עמדה בציפיות: מנייתה זינקה במסחר המאוחר בוול סטריט

 

במקביל החברה דיווחה על רווח של 344 מיליון דולר (או 76 סנט למניה) לעומת רווח של 64 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 4.5 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו   

נטפליקס ()

ציפיות האנליסטים היו לרווח של 58 סנט למניה ולהכנסות של 4.5 מיליארד דולר - כלומר, בשני הפרמטרים שירות הסטרימינג עמד בציפיות או התעלה עליהם.

 

הנקודה השחורה בדו"חות טמונה בתחזיות של החברה לרבעון השני, שהן פסימיות גם בשורת הרווח וגם במספר המנויים החדשים. נטפליקס צופה רווח של 55 סנט למניה ברבעון השני (לעומת רווח של 85 סנט ברבעון השני אשתקד) והרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שעומדות על רווח של 99 סנט למניה.

 

נטפליקס צופה גם תוספת של חמישה מיליון מנויים חדשים ברבעון השני (לעומת תחזיות לתוספת של 5.3 מיליון מנויים). מניית החברה שירדה ביותר מ-3% במסחר המאוחר יורדת כעת בכ-1.5%.

 

המשקיעים חוששים: פיתוח מואץ על חשבון יתר השנה

החששות של המשקיעים הפעם הם לא מתוצאות רעות של נטפליקס, אלא אולי דווקא להיפך - מתוצאות טובות מדי. נטפליקס, כך סבורים כנראה חלקם, האיצה את התפתחותה ברבעון הראשון בקצב מהיר מדי, על חשבון הרבעונים הבאים.

 

מגמה זו בעייתית, בין היתר בהתחשב בתחרות הקשה שצפויה לחברה. תחום הסטרימינג הופך לאיטו לאבן שואבת לשירותים מתחרים כגון Disney+ של דיסני שאמור להתחיל לשדר בנובמבר הקרוב. האחרונה דאגה לשים את כל היתרונות לצידה עם מחיר זול של כ-7 דולר לחודש ותכנים נחשקים ממותגים כגון מארוול, מלחמת הכוכבים וכמובן כל תכני הילדים של דיסני.

 

נטפליקס לעומתה לא הצליחה להבהיר כיצד היא מתכננת להתמודד עם המתקפה הזו. היא אמנם ניסתה להרחיב את היצע התכנים שלה ובעיקר להתאים אותם למיקומים השונים בהם היא פועלת, בעיקר דרך השקעה בהפקות מקומיות, אך זה לא מספיק ובעיקר עולה הרבה כסף. דיסני לעומתה לא תזדקק להתאמה מקומית של תכנים.

 

בנוסף דיסני היא חברה הרבה יותר עשירה. היא מתכננת להוציא כמעט מיליארד דולר בשנה על תכנים חדשים לשירות שלה וכ-2 מיליארד דולר בשנה עד 2024. האם נטפליקס תוכל לעמוד בקצב הזה? בנוסף החברה דיווחה שהיא מתכננת להעלות את מחיר המנוי וכבר החלה לעדכן אותו במיקומים מסוימים.

 

אפל היא גם סוג של נעלם מבחינת נטפליקס

לצד דיסני, גם אפל היא סוג של נעלם מבחינת נטפליקס. השירות שלה אמור להיות אגרגטור של ערוצים ושירותי סטרימינג מעבר לתכנים הבלעדיים שהיא צפויה להציע. אין שום מניעה שהיא תאפשר לנטפליקס להציע את מרכולתה על גביו בדיוק כמו שהיא מאפשרת לאפליקציית נטפליקס לפעול על האייפון, האייפד או האפל TV.

 

 

מנגד יוטיוב צפוי להפוך לשירות סטרימינג בחינם ומבוסס פרסומות. אלפבית עדיין לא חשפה את תכניותיה עד הסוף אך כבר כעת ברור שהיא לא מתכננת להיכנס למלחמת שירותי הסטרימינג בתשלום.

 

הבעיה העיקרית של נטפליקס תהיה להגדיל באופן נרחב את היקף המנויים שלה בכל העולם. יש לה עוד פוטנציאל גדילה עצום בעיקר במדינות כגון הודו או יפן. עם כ-88 מיליון מנויים מרחבי העולם בלבד היא חייבת להגדיל את החדירה שלה לשווקים הבינלאומיים אם היא רוצה לעמוד ביעדים המבטיחים עליהם הצהירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים