שתף קטע נבחר

בחירות? לא רק פעם בארבע שנים

אז אחרי שבחרנו ויש לנו ראש ממשלה חדש-ישן, בואו נדבר על המכונית שלכם. למה להיתקע איתה קדנציה שלמה כשאפשר לשפר עמדות?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הבחירות מאחורינו ואפשר לנשום. קדימה למכונית חדשה, זה קל, לא? לא. כי להחליף מכונית זה כאב ראש. זה מתחיל כמובן עם "החלום", מכונית חדשה, יפה, חסכונית, בטיחותית, אמינה, כזו שתסב לנו גאווה, שתשמור על ערכה, מהירה ונוחה ומגנט נחוש לזוגיות. כי יש לנו המון חלומות.

 

איש עף (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הבעיה היא שזה חלום, ולא מציאות. כי מכונית כזו אומנם קיימת, אבל טובים הסיכויים שהיא מחוץ לטווח היכולות הכלכלית שלנו. אנחנו יכולים לקנות משפחתית או רכב פנאי כמו כולם, וכמובן שאנחנו צריכים להוציא על זה סכומים מטורפים לחלוטין - כמו כולם. כי אנחנו חיים בישראל וצריך לשלם על המכונית שלנו מעל מאה אלף שקלים. וכמובן שזה לא ממש מכסה עוד נושא חשוב: הקטע של מכירה. אנחנו מוכרים מכונית כדי לקנות מכונית, ועוד כמה שנים כשנרצה לקנות מכונית אחרת אז נמכור את המכונית שלנו.

 

אז אמרנו שיש כאן כאב ראש, לא? אבל יש דרכים להתמודד עם המצב שנראה פשוט על הנייר אבל הוא מסובך במציאות. והפתרון הוא: ליסינג תפעולי פרטי. שכן בניגוד למכונית רגילה שדורשת מאיתנו לשים המון כסף, אנחנו יכולים לבחור מכונית חדשה מתי שבא לנו, בגלל שאין צורך לשים הרבה כסף כמקדמה. במכונית משפחתית מהסוג שעליו אנחנו חולמים נצטרך לשלם סכום של מעל 100 אלף שקלים. ואם אנחנו רוצים רכב פנאי ממש שווה זה יעלה עוד 50%. וזה כבר כאב ראש רציני.

 

להבדיל, בליסינג תפעולי פרטי צריך להתחיל מקדמה לא גבוהה, כזו שמותאמת ליכולת הכלכלית שלנו. זה אומר שאין צורך לשים 100 אלף שקלים ומעלה "על הכביש". עוד נקודה חשובה נוגעת לתשלומים החודשיים. במכונית רגילה שקונים מיבואן הרכב אנחנו לרוב הולכים לבנק, לוקחים הלוואה, שמים את כל הכסף בהעברה בנקאית גדולה אצל היבואן. וזה כמובן מכביד לנו על האובליגו, מה גם שלכסף שלווינו יש מחיר בצורה של ריבית. כאן אמצעי המימון הם חוץ בנקאיים, אז יש לנו פחות כאבי ראש, והנה עוד יתרון.

 

בואו נחשוב על עוד נקודה. במכונית רגילה שאנחנו קונים הרבה יותר קשה לקום יום אחד בבוקר ולומר ש"לא בא לנו יותר מיני", או בגרסה המפונקת יותר "לא בא לנו יותר רכב פנאי". זה לא קיים בתכלס בגלל שיהיה לנו מאד קשה למכור למכונית בת שנתיים - בגלל שוק המשומשות הרווי ובגלל המבצעים הרבים וההנחות הגדולות של היבואנים על רכב חדש.

 

אבל בליסינג תפעולי פרטי זה אפשרי. ניתן להחזיר את המכונית לחברת הליסינג לפני הזמן ולחדש חוזה על רכב אחר שמתאים לנו. ואז יש את עניין התחזוקה. מי שקנה מכונית חדשה מיבואן הרכב אין לו חופש בחירה: הולכים למוסך היבואן (כי הרכב באחריות אותה לא נרצה לאבד) פעם בשנה ועושים טיפול, ומשלמים עליו. בליסינג תפעולי פרטי זה לא קיים: החל בהחלפות הצמיגים וכלה בטיפולים השנתיים וכמובן גם בטסט - חברת הליסינג מטפלת.

 

ואגב עוד נושא חשוב מאין כמוהו: היכולת לבחור ביטוח. גם מי שקונה מכונית יכול לבחור ביטוח כמובן, אבל לא לבחור לשלם בזול. מי שעושה ביטוח רגיל צריך לשלם המון אם יש בבית - למשל - נהגים צעירים. בליסינג תפעולי פרטי נושא הביטוח מטופל על ידי חברת הליסינג, שיש לה עשרות אלפי לקוחות, זאת אומרת שמחיר הביטוח שמקבלים זול הרבה יותר, למרות שבבית יש נהג צעיר.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים