שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סיטרואן DS3 (שנים 2010-2018)
    הדגם הראשון שעימו השיקה פיז'ו-סיטרואן מותג יוקרה. מאזכרת את שמה של ה-DS המיתולוגית אבל בניגוד אליה, החידושים בה שיווקיים ולא מכאניים שכן היא מבוססת על סיטרואן C3. מוחלפת בידי ה-DS3 קרוסבק החדשה. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: קטנות שוותיקות רק קצת פחות מהנוטרדאם.

    דגמים: 3 דלתות, 5 מקומות, קבריולט 4 מקומות.

    טווח מחירים: מ-23.5 אלף שקל ל-1.6 ליטר טורבו ידנית מ-2010 ועד 132 אלף שקל ל-1.2 ליטר טורבו אוטומטית קבריולט מ-2018 (מחירון לוי יצחק)

     

    פרטים טכניים: הדגם הראשון שעימו השיקה פיז'ו-סיטרואן מותג יוקרה. מאזכרת את שמה של מכונית הסאלון המיתולוגית DS. אבל בניגוד אליה, החידושים שלה שיווקיים ולא מכאניים, עם התבססות על מכללי ה-C3 דור שני, והשקעה בעיצוב ובאבזור. מוחלפת השנה בידי ה-DS3 קרוסבק החדשה לגמרי.

    פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.6 ליטר (120 כ"ס ברגיל, 156 כ"ס בטורבו במקור, 165 כ"ס מ-2016) מ-2016 עברו גרסאות הבסיס ל-1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס). גיר אוטומטי (4 הילוכים במקור, 6 הילוכים ב-1.2), גיר ידני (6 הילוכים) בטורבו החזק. הנעה קדמית.

    זיהום אוויר: 105-153 גרם CO2 לק"מ, קבוצה 4 עד 10 מ-15. ז'יטאן היא לא.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי הישן. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). ללא מערכות בטיחות אקטיבית.

    שמירת ערך: לא ממש. ירידה ממוצעת של 15% לשנה לפי לוי יצחק, והשוק מוריד עוד 20%.

    מה לבדוק לפני שקונים: הטורבו 156 כ"ס הוא פלופ של פיז'ו-סיטרואן (ושותפתה לפרויקט, ב.מ.וו), עם בעיות פיח, קריסת מותחני חגורות וכשלים בטורבו. הטורבו 165 כ"ס הוא גרסה משופרת גם מבחינת אמינות. מבחינת איכות ואמינות, דגמי 2016 והלאה עדיפים. לא מעט דגמים נמכרו במסלול אפס ק"מ דרך חברות הליסינג, בדקו מקוריות הרכב ושלמו בהתאם.

    למי היא מתאימה: לכל מי שרוצה אוטו שאין לכולם.

    למה כן: מסובבת ראשים עם צבע דו-גוני כבר לפני כמעט עשור, תא נוסעים יפהפה לתקופתה ומאובזר (כולל בקרת אקלים כסטנדרט, ריפוד משולב עור וחיישני גשם ותאורה בדגם המאובזר), התנהגות כביש טובה, ביצועים בטורבו. קבריולט זולה יחסית ועם גיר אוטומטי קלאסי, שחסר לפיאט C500.

    למה לא: הגיר האוטומטי 4 הילוכים עתיק יותר משער הניצחון, לא מתוחכמת כמו אודי A1 , לא מיוחדת כמו מיני one וקופר וללא אופי ספורטיבי כמו באלפא מיטו. מושב אחורי צפוף, תא מטען קטן. בקבריולט רק הגג מתקפל, כמו בפיאט, ללא החלונות האחוריים.

    למחפשי מציאות: A1 ומיני עדיפות כמעט מכל בחינה, אבל יקרות משמעותית.

    השורה התחתונה: קרובה מדי מכאנית ל-C3, אבל בגרסת ה-1.2 ליטר טורבו מצליחה להתבלט בשילוב בין אופי למחיר, ואפשר כבר להשיג אחת בת 3 בפחות מ-60 אלף שקל.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים