שתף קטע נבחר

לנד רובר דיפנדר קם לתחייה

רכב השטח האייקוני ששיווקו הופסק לפני שלוש שנים, מוחזר לחיים על ידי סדנת רכב פולנית שתייצר אותו לפי המפרט המקורי. מחיר התענוג – 240 אלף שקל לפני מיסים

שלוש שנים חלפו מאז לנד רובר הורידה את השאלטר בפס הייצור של הדיפנדר האייקוני בסוליהול, בינתיים ללא הצגת יורש ראוי להמשך השושלת שמיתגה את היצרנית הבריטית. כעת מפרסמת סדנת רכב פולנית מקראקוב, המתמחה בטיפול ושיפוץ דגמים לנד רובר, כי היא תייצר את הדיפנר המקורי. תג המחיר עומד על 60 אלף יורו כ-243 אלף שקל לפני מיסים.

 

לנד רובר דיפנדר ()

לנד רובר דיפנדר ()

לנד רובר עצמה חשפה חלקית תמונות של הדיפנדר הבא שצפוי להיות מושק בסתיו, אך הוא יהיה שונה בתכלית מגרסת המקור, ויבסס את יכולת השטח על טכנולוגיה במקום מכלולים חסונים, מחליף את תצורת שלדת הסולם ושני סרנים חיים בהם צוייד הדגם היוצא, במרכב אחוד ומיתלים נפרדים. הפסקת הייצור הביאה לביקושים אדירים לדגם המקורי, כולל סדנאות המתמחות בשיפוץ ושיפור של דיפנדרים ישנים. בשונה מהם הסדנה הפולנית המכונה Land Serwis תייצר את הדיפנדר מאפס, ולטענתה יש בידה את היכולת לבנות את הרכיבים השונים. לדבריה חלק מהם אפילו שופרו, כמו למשל שלדת סולם קשיחה יותר המאפשרת שרידות גבוה יותר.

 

לנד רובר דיפנדר ()

אב הטיפוס הראשון שנבנה על ידי הסדנה הפולנית הוא דיפנדר 110 טנדר דאבל קבינה שקיבל צבע מרכב ירוק בהיר, בדומה לזה של דגמי סדרה 1 הראשונים. מדובר בגוון שהיה הזמין ביותר באנגליה לאחר מלחמת העולם השניה, מעודפי צבע של תאי הטייס של מטוסי הספיטפייר של חיל האוויר המלכותי. גם הסבכה הקדמית שונתה ועליה סמל היצרנית בעיצוב המקורי מ-1948. בתא הנוסעים יש מושבים חדשים בריפוד עור בצבע חום ונוספו גם חומרי בידוד האמורים להפחית רעשי רוח ודרך.

 

לנד רובר דיפנדר ()

אב הטיפוס יצוייד במנוע "פומה" תוצרת פורד זהה לזה שהוצע בדיפנדר הקודם – 2.4 ליטר טורבו דיזל בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית. קפיצים ובולמי זעזועים שונים מאפשרים הגבהת מרכב של "2 (כחמישה ס"מ) והצמיגים הם Goodyear MTR במידה זהה למקוריים (235/85) המולבשים על חישוקי "16.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים