שתף קטע נבחר

30 אלף שקל: מפלצת הגיימינג של אסוס

חטיבת הגיימינג של ענקית המחשבים השיקה את מוצרי האביב שלה, כולל ה-Mothership שיספק לגיימרים חוויה ייחודית - אבל יעלה כמו מכונית יד שנייה. סמנכ"לית השיווק סיפרה ל-ynet איך מתייחסים בחברה לאיום מצד גוגל וחשפה את היעד האישי שלה: "ליצור סביבה בטוחה יותר לגיימריות"

ROG, חטיבת הגיימינג של ענקית המחשבים Asus, השיקה בסוף השבוע באיסטנבול את ליין מוצרי האביב שלה: דגמי המחשבים העיקריים שהוצגו היו מהסדרות Strix ו-Zephyrus, אך גולת הכותרת של האירוע הייתה ללא ספק מחשב ה-Mothership (ספינת האם) שהוצג לראשונה בתערוכת CES בלאס וגאס בתחילת השנה.

ה-Mothership הוא מחשב היברידי עוצמתי שיכול לשמש הן כמחשב נייח והן כמחשב נייד. במבט ראשון הוא נראה כמו לפטופ, אבל מקרוב אפשר להבחין שהחומרה למעשה נמצאת מאחורי המסך, שאותו ניתן להשעין על רגלית. את המקלדת אפשר להשאיר מחוברת למסך, לנתק מהמחשב ולעבוד בצורה אלחוטית ואפילו לקפל לשניים. המחשב מורכב מארבע שכבות אלומיניום על מנת לסייע למערכת הקירור.

 

 

מבחינת ביצועים המחשב הזה הוא מפלצת: הוא מצויד במעבד Intel Core i9-9980HK, בכרטיס מסך מסוג NVIDIA GeForce RTX 2080 8GB ובזיכרון של 64GB DDR4. ניתן לבחור בין שני סוגי מסכים, שניהם בגודל 17.3 אינץ': הראשון ברזולוציית Full HD אבל עם קצב רענון של 144Hz, מה שמתאים יותר לשחקן תחרותי שמעוניין בקצב פריימים גבוה יותר ושם פחות דגש על איכות התמונה; המסך השני בעל רזולוציית 4K, אבל עם קצב רענון של 60Hz, מה שמתאים יותר לגיימר שהאיכות הגרפית נמצאת אצלו בעדיפות העליונה.

 

יש למחשב הזה כמה חסרונות, למשל צריכת חשמל גבוהה שמצריכה חיבור כפול. זה הופך אותו להרבה פחות יעיל למי שרוצה להשתמש בו כלפטופ, מכיוון שברגע שמנתקים אותו מהחשמל הביצועים צונחים באופן דרסטי והסוללה אוזלת במהירות יחסית.

Asus Mothership (צילום: אסוס)
ה-Mothership של ROG(צילום: אסוס)

 

בעיה נוספת היא הממדים של המחשב: עם רוחב של 41 ס"מ, עומק של 32 ס"מ וגובה של 30 מ"מ הוא גדול ביחס למחשבים ניידים אחרים וגם שוקל לא מעט - 4.9 ק"ג. ועוד לא דיברנו על המחיר, שצפוי לעמוד על 29 אלף שקל, מה שיקשה למכור יותר מכמה יחידות בודדות כשהמוצר הזה יגיע לישראל במחצית השנייה של 2019.

 

"בטוחים ביכולות של המחשבים שלנו"

ויויאן ליין, סמנכ"לית השיווק של ROG העולמית, סיפרה בשיחה עם ynet על התוכניות של אסוס ועל התחזית שלה לעתיד של עולם הגיימינג. לדבריה, "חדשנות היא הליבה של החברה שלנו, לכן התוכנית שלנו היא להמשיך לפעול לשלמות המוצר בכל דרך אפשרית. אנחנו מקבלים המון הערות ועצות מהגיימרים עצמם, ומחפשים דרכים לשפר את חוויית המשחק שלהם".

 

Asus Mothership (צילום: אסוס)
אירוע ההשקה באיסטנבול(צילום: אסוס)
ליין מספרת כי אחד הדברים שבחברה עוסקים בו יותר ויותר, וחשוב לה באופן אישי, "הוא ליצור סביבה טובה ובטוחה יותר לגיימריות, כדי שכשהן ישחקו הן לא יוטרדו או ירגישו מאוימות".

 

- את חושבת שהגיימינג יהרוג את הטלוויזיה בסופו של דבר?

"אם אני בוחנת את הטלוויזיה ככלי בידורי, אני בהחלט רואה שהגיימינג לוקח חלק מהזמן שהיה מוקדש לטלוויזיה, במיוחד כשמדברים על דור המילניום וצעירים. הם לא ממש רואים טלוויזיה בצורה המסורתית שלה - הבחירה הראשונה שלהם לצריכת תוכן תהיה לרוב יוטיוב או טוויץ' או דברים כאלו".

 

ויויאן ליאן, סמנכ
"סטאדיה? זה ייקח שנים". ויויאן ליאן(צילום: אביתר כהן)

 

- אם סטאדיה של גוגל  יצליח, לא יהיה בכם צורך יותר. אתם לא חוששים?

 

"כששחקן כמו גוגל מכיר בגיימינג, אני חושבת שזה דבר טוב לתעשייה. אפשר לומר בביטחון שמחשבי גיימינג נמצאים בשלב של יכולות מתקדמות וחוויה ויזואלית מצוינת. קודם כל, פיתוח טכנולוגיה כמו של סטאדיה ייקח עוד המון שנים. הדבר השני הוא שיש עלייה גם בתחום הספורט האלקטרוני - הם עדיין משחקים ומתחרים בעזרת מחשבי גיימינג מקצועיים, והם עדיין מתבססים על על בניית סט-אפים באופן מסורתי, ויש סיבה לכך. הלוואי שהיה לי כדור בדולח כדי לומר לך מה יקרה, אבל נכון לעכשיו אנחנו בטוחים מאוד ביכולות של המחשבים שלנו ובכיוון שאליו אנו צועדים".

 

הכתב היה אורח חברת אסוס באיסטנבול

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים