שתף קטע נבחר

קימקו מובי 125i S במבחן - להיט המכירות מתחדש

הפעם רכבנו על גרסה חדשה לקטנוע רב-מכר מקומי, בעיקר בענף השליחויות. גיא בן ברק מוודא שתג המחיר הגבוה יותר אינו מוגזם

 

בעד: עיצוב, ביצועים, התנהגות כביש

נגד: מחיר, נוחות מושב

 

קימקו מובי 125i ()
 

תחושת הכישלון הייתה קשה, כמעט קשה מנשוא. רוכב הקטנוע של "פרוזאק אקספרס" נתן לי בראש בימנית המהירה בלה גארדיה-פינת המסגר. ניסיתי נואשות לעקוף בחזרה בטרייל-ברייקינג חריף תוך החלקת גלגל אחורי וכידון הפוך, לשווא. כול שנותר לי לראות היה ארגז מכוער מתרחק במהירות, ולדמיין צחוק לעגני בחלל הקסדה המצ'וקמקת. אבל זה לא נגמר. דקות לאחר מכן, בפקק של עבודות הרכבת הקלה אחרי עזריאלי, נקמתי בהפוכה. עקיפה פראית על המראות שלו הותירה אותו ללא מענה.

 

או קיי, הגזמתי. אבל חייב להתוודות. כשרכבתי לראשונה על גבי הקימקו מובי 125 החדש, התרוצצו לי מספר משובות ספורטיביות.

 

מובי 125 היה מאז ומעולם קטנוע אפרורי (גם בצבע לבן או כחול) אך בזכות תג-מחיר סופר-ידידותי, אמינות ונוחות שימוש, מחזיק בשיא מכירות של 19 אלף כלים שנמכרו לדברי היבואן מאז 2003, בעיקר לשוק השליחויות.

 

בגרסת 2019 החדשה הפך את עורו וזכה לראשונה בחייו לאישיות - במראה, בתכונות הדינאמיות ואלוהים יעזור לי, אפילו ברמת הריגוש. מה שמסביר היטב מדוע היבואן משוכנע שהצלילה במכירות עקב הפסקת ייצור הכלי הישן, תיעצר במהרה.

 

קימקו מובי 125i ()
 

ושוב יצאנו לדרך: המובי 125 החדש מציג רשימת חידושים ושינויים ארוכה ויסודית, מעל ומעבר לנהוג בעת החלפת דגם בקטגוריה בסיסית: הוא כעת צר, קצר וקל יותר, עם שילדה חדשה ומתלה אחורי כפול-בולמים (במקום זרוע חד-צדית).

 

התוצאה: התנהגות זריזה ותגובות טובות בהרבה. לכך תורמת הקטנת מידת הצמיגים - מ-120-130 מ"מ אחורי-קדמי ל-110 בשני הקצוות. שינוי מבורך המשפר מידית את התגובה לפקודות ההיגוי מבלי לפגום ביציבות - בעיה מוכרת של הכלי הקודם רופס המתלים.

 

קימקו מובי 125i ()
 

אלה שבחדש מרשימים עם רמת נוחות גבוהה וללא נוקשות-יתר או התרסקות על מהמורות. החבילה הזו מאפשרת קצב התקדמות מרשים בתנועה צפופה, עם ביטחון מלא במערכת בלימה חדשה-משולבת. המנוף השמאלי מפעיל במקביל את בלם קדמי ודיסק אחורי (חדש, במקום תוף בקודם) והוא המומלץ להאטה יעילה, מייתר את השימוש במנוף בלם ימני מאכזב.

 

מנוע ה-125 סמ"ק תואם את עליצות השלדה והמתלים. עדיין מקורר אוויר אולם כעת מוזרק דלק. עם זינוקים נאים מהמקום ומהירות מרבית מפתיעה שנושקת ל-110 קמ"ש עם רוכב מגודל אברים ומשקל. צריכת הדלק המוכרת לטובה של הכלי הקודם לא נפגמה: 3.2 ליטר ל-100 ק"מ של רכיבה בכוח מלא, 31.2 ק"מ לליטר. עם 6 ליטר במיכל מדובר בטווח של כמעט 200 ק"מ בין תדלוקים.

 

קימקו מובי 125i ()
 

כצפוי ממנוע קטן-נפח, הכוח מגיע רק כאשר המחט מצביעה על סל"ד מרבי בלוח המחוונים החדש, פריט לא ממש חיוני בקטנוע אוטומטי אך כזה שמאפשר לזהות מתי הוואריאטור משתלב. ב-4,000 סל"ד, די גבוה. זכרו זאת בזמן התמרונים הצפופים.

 

המושב צר וקשיח (ומעט נמוך) יותר ולכן פחות נוח לאורך זמן. אך מכיוון שהמתלים אינם שוקעים בדומה למובי הקודם, הישיבה גבוהה וזקופה יותר, עם שדה ראייה משופר. הכידון גבוה יחסית כך שגם ארך רגליים כמותי יכול להניח בנוחות את כפות רגליים על המדרס. אפרופו, יכולת האחסון שופרה רק במעט, עם מקום לקסדה מלאה בודדת ושקית או תיק קטן. זהו. מלפנים נוסף לתא הפתוח שקע USB מתבקש בעידן הסלולארי.

 

עניין של מחיר: קימקו מובי 125 S החדש עולה על קודמו. בכל פרמטר שתעלו בדעתכם (אולי למעט כושר העמסה). ומבחינה זו, אין שום מקום להשוואה. הקודם היה רלוונטי עבורכם? החדש הרבה יותר. אבל יש עוד צד לסיפור הזה.

 

מחירו של הכלי עומד כעת על 14,900 שקלים, התייקרות לעומת 13,700 שקלים שעלה הקודם. ולא רק זאת. כיום ניצבים מול המובי 125 מתחרים חזקים, דוגמת הונדה ויז'ן, סאן יאנג ג'ט 14, ימאהה דילייט ומתחרה מבית בדמות קימקו אג'יליטי. רובם גם זולים יותר.

 

ההימור שלנו? כאשר תזמינו בחודשים הקרובים מזון או תשגרו חבילה עם שליח, הסיכוי שזה יתבצע בעזרת קימקו מובי 125 חדש יהיה גבוה. ובצדק.

 

מוביל 125S, נתונים טכניים 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, קירור אוויר

נפח: 124.8 סמ"ק

הזנת דלק: הזרקה

שילדה: צינורות פלדה

מתלה קדמי-אחורי: מזלג-שני בולמי זעזועים

בלם קדמי-אחורי: דיסק-דיסק, בלימה משולבת

צמיגים (קדמי ואחורי): 110/70-12

משקל: 114 ק"ג

מחיר: 15 אלף שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים