שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סובארו אימפרזה (2017-2019)
    הדור החמישי לאימפרזה וצאצא למי שהייתה שנים המכונית הלאומית שלנו, סובארו ליאונה. עדיין מיוצרת ביפן אך כיום ללא גרסת סטיישן, ודי עומדת בצילה של גרסת הג'יפון המבוססת עליה, ה-XV. לפחות ה-STI הספורטיבית עדיין איתנו. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: משפחתיות.

    דגמים: ארבע או חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.

    טווח מחירים: מ-85 אלף שקל ל-1.6 ליטר אוטמטית מ-2017 ועד 325 אלף שקל ל-2.5 ליטר טורבו 4x4 ידנית חדשה מ-2019 (מחירון לוי יצחק).

    תעודת זהות: הדור החמישי לאימפרזה וצאצא למי שהייתה שנים המכונית הלאומית שלנו, סובארו ליאונה. עדיין מיוצרת ביפן אך כיום ללא גרסת סטיישן, ודי עומדת בצילה של גרסת הג'יפון המבוססת עליה, ה-XV. לפחות ה-STI הספורטיבית עדיין איתנו.

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.6 ליטר (114 כ"ס), 2.0 ליטר (156 כ"ס), שניהם עם תיבה אוטומטית רציפה. 2.5 ליטר טורבו-בנזין (300 כ"ס) בגרסת

    ה-STI, ידנית עם שישה הילוכים. הנעה כפולה מלבד בדגם ה-1.6 ליטר.

    זיהום אוויר: 151 עד 252 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14-15 מ-15. מכירים פוקושימה?

    בטיחות: קיבלה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שם היא משווקת כסטנדרט עם בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. הישראלים מקבלים אותה בלעדיהן, מה שהופך אותה לאחת המשפחתיות האחרונות ללא מערכות בטיחות אקטיבית, כך שהציון לא רלוונטי. לפחות יש שבע כריות אוויר כסטנדרט.

    שמירת ערך: ירידה של כ-17.5% לשנה לפי לוי יצחק, השוק מפחית עוד 20% בעיקר ב-1.6 ליטר, אחרי שדגם ה-2 ליטר עם חמש דלתות נמכר תקופה ארוכה ב-112 אלף שקל. איפה הימים ש-DL הייתה נמכרת מעל למחירון ועוד היו עומדים בשבילה בתור. STI היא סיפור אחר, מכוניות שמורות ומקוריות עשויות להימכר גם מעל למחירון.

    מה לבדוק לפני שקונים: האמינות טובה, ואין בינתיים דיווחים על בעיית צריכת השמן המוגזמת שהתעוררה ב-XV דור קודם. ב-STI בדקו היטב נזקי תאונות, והאם בוצעו ברכב שיפורים שעלולים לעלות בתקלות ובשלילת אחריות.

    למי היא מתאימה: הרגילות למעריצי סובארו, ה-STI למי שרוצים שחובבי נהיגה יעריצו אותם.

    למה כן: הרגילות נוחות מאוד, מרווחות, הנעה כפולה חריגה ב-2 ליטר, שימושית למי שעלול להיתקל בשלג או קצת בוץ בדרך. ה-STI נשארה מכונית נהיגה מהנה מאוד לנהג מיומן וסופר מהירה. ולכולן חמש שנות אחריות.

    למה לא: הדגמים הרגילים רועשים ודי פשוטים בתא הנוסעים, פחות חסכוניים מהמתחרות וה-1.6 ליטר מפיק ביצועים בינוניים. ה-STI מקריבה את הנוחות לטובת אחיזה והתנהגות, יש לה צריכת דלק של ג'מבו ממריא, והיא לא מתקרבת באיכות ובעיצוב לסיאט לאון קופרה, גולף GTI פרפורמנס, ועולה הרבה יותר מהן. למעשה, קרוב יותר במחיר לב.מ.וו M240i איכותית, בטוחה, מהירה ומהנה יותר.

    למחפשי מציאות: מעריצי יפנים אדוקים? קחו קורולה כמו שאר העולם, האייטיז נגמרו וסובארו כבר לא היפנית היחידה שעוגנת באילת. או שתקנו XV, גבוהה יותר, עם הנעה כפולה ויכולת שטח לא רעה, וצפי לסחירות עדיפה.

    השורה התחתונה: ה-STI היא אייקון, אם אתם בעניין קנו אחת לפני שתקנות הזיהום יהרגו אותה. את הדגמים הרגילים אפשר להצדיק רק אם אתם חייבים משפחתית יפנית ורוצים לנצל את מחירי השוק הנמוכים.

    ציון: **** (ורק בזכות ה-STI)

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים