שתף קטע נבחר

דו-קרב שטח על הנייר: ימאהה טנרה 700 מול ק.ט.מ אדוונצ'ר 790

הכחול זול משמעותית בעוד הכתום חזק בהרבה - השוואת נתוני דגמי התיור-הרפתקה החדשים לרגל תחילת השיווק בישראל

קטגוריית התיור-הרפתקה המקומית מתרחבת עם הגעתם של שני נציגים מרשימים ומבטיחים: ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 וימאהה טנרה 700. שני דגמים בנפח בינוני עם אחים גדולים, חזקים ויקרים יותר, אך בעלי יכולת שטח גבוהה ובעיקר יכולת רכישה על-ידי קהל רחב משמעותית. ק.ט.מ תשווק כאן - כרגיל אצל היצרנית האוסטרית - גרסאות אדוונצ'ר ו-R (קרבית יותר), בעוד ימאהה תסתפק בגרסה אחת. האופנועים של ק.ט.מ עולים כבר על הכביש, אלה של ימאהה יצטרפו רק בחודש יולי ויציבו בעיה בפני הרוכבים המקומיים. אנחנו מנסים לעזור בבחירה:

 

ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 ()
ק.ט.מ אדוונצ'ר 790 על שתי גרסאותיו

 

מנוע: שניהם עם צמד צילינדרים מקבילים, קירור נוזל, 4 שסתומים לצילינדר והזרקת דלק. יש הבדלים בנפח (799 סמ"ק בק.ט.מ, 689 סמ"ק בימאהה) ובפרופורציות הבוכנה, יחס הדחיסה (גבוה יותר בק.ט.מ). הפער בהספק המרבי משמעותי ביותר - 95 כ"ס (8,000 סל"ד) בק.ט.מ, 72 כ"ס (9,000 סל"ד) בלבד בימאהה. גם בנתון המומנט החשוב יש הבדל גדול - 8.9 קג"מ בק.ט.מ, 6.8 קג"מ בימאהה.

 

מספרים אלה מלמדים שלפחות על הנייר, הק.ט.מ בעל המנוע הגדול יותר יהיה חזק משמעותית בכל מצב, אך גם בעל אופי פעולה קיצוני יותר - וכוח מתפרץ - בזכות יחס מהלך-קוטר בוכנה קיצוני ויחס דחיסה גבוה משמעותית. זה אומר גם שרוכבים מתחילים ירגישו טוב יותר על הימאהה הפחות מאיים. שוב, בהתחשב במספרים "על הנייר".

 

ימאהה טנרה 700 ()
ימאהה טנרה 700

 

ק.ט.מ מציידת אגב את אופנוע ההרפתקה שלה בחבילה אלקטרונית עשירה יחסית הכוללת בין היתר מפות הצתה וכוח לתנאים שונים, בנוסף לבקרת אחיזה מתקדמת יותר. בניסיון להתאים לקשת רוכבים רחבה עד כמה שניתן, מצויד הטנרה גם בגל ארכובה מסוג "קרוספליין" בעל פעימות כוח צפופות יחסית והפסקה ארוכה בהמשך הסיבוב, במטרה לאפשר אחיזה טובה יותר של הגלגל האחורי בקרקע שאינה אספלט יבש.

 

שלדה, משקל ובלמים: לשניהם שלדת צינורות פלדה אך בסיס הגלגלים של הימאהה (1,590 מ"מ) ארוך יותר מזה של הק.ט.מ עם 1,509 ו-1,528 לדגם הרגיל וה-R. המשקל: 189 ק"ג לפני נוזלים בק.ט.מ בעוד שלימאהה אין עדיין נתון רשמי, אלא רק הערכות שנוקבות במספר 175 ק"ג - הבדל לא משמעותי במיוחד. המשמעות של בסיס גלגלים קצר יותר בק.ט.מ מצביעה על ניהוג זריז מזה של הטנרה, אך זה האחרון יעניק כנראה יציבות גבוהה יותר במיוחד ברכיבת כביש מהירה.

 

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר ()
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר

 

שניהם עם צמד דיסקים מלפנים אך אלה של ק.ט.מ גדולים משמעותית - 320 לעומת 282 מ"מ. גם הדיסק הבודד מאחור (בשניהם) גדול יותר בק.ט.מ: 263 לעומת 245 מ"מ. ההבדלים בגודל תואמים את יתרון הכוח והביצועים בק.ט.מ אך מביאים עמם גם עליה במשקל.

 

מתלים וחישוקים-צמיגים: במפתיע, מתלי שני האופנועים דומים במידות ובמהלך. בשניהם מזלג 43 מ"מ הפוך מלפנים. מהלך של 200 מ"מ בק.ט.מ (48 מ"מ עם 240 מ"מ מהלך ב-R). ו-210 מ"מ בטנרה. מאחור יש בשניהם בולם יחיד. בק.ט.מ מסוג PDS עם 200 מ"מ של מהלך (240 מ"מ ב-R), בעוד שבטנרה המהלך עומד על 200 מ"מ. בסך הכל מערך שאמור לטפל היטב בכביש ושטח, למעט גרסת ה-R של ק.ט.מ מוכוונת השטח, גם מבחינת איכות המתלים מבית WP. בשניהם צמיג "21 קדמי מתאים לשטח במידה 90-90, ו-"18 מאחור במידה 150-70.

 

ימאהה  ()
ימאהה טנרה

 

מה עוד? מרווח הגחון נדיב יותר בק.ט.מ עם 263 לעומת 240 מ"מ בעוד גובה המושב זהה בשניהם: 880 מ"מ. מיכל הדלק של הק.ט.מ החזק וכנראה הצמא יותר עומד על 20 ליטר, לעומת 16 ליטר בימאהה. והמחיר כמובן. ימאהה טנרה 700 עולה בישראל 70 אלף שקלים בעוד ק.ט.נ מוכרת כאן את ה-790 ב-80 אלף שקלים לגרסה הרגילה או 90 אלף לגרסת ה-R.

 

אז מה למדנו? שלפני רכיבה, לק.ט.מ היקר יותר, יתרון ברור בכל הנוגע לכוח המנוע ובמקרים מסוימים גם למרכיבים (בלמים למשל). הנתונים מלמדים על אופנוע עם פוטנציאל תזזיתי יותר, לעומת הימאהה טנרה הזול וכנראה הנוח יותר לרכיבה, גם על-ידי רוכבים פחות מנוסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה טנרה - יהפוך ללהיט מכירות?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים