שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רנו מגאן 3 (2010־2017)
    הדור השלישי של המגאן הגיע אלינו במקביל מטורקיה בדגמי חמש דלתות ומספרד בדגמי קופה וסטיישן, ועשוי להפתיע אתכם לטובה. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: משפחתיות, קומפקטית-קופה וסטיישן

    דגמים: שלוש או חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה

    טווח מחירים: מ-17 אלף שקל ל-1.6 ליטר בנזין אוטמטית מ-2009 ועד 81 אלף שקל לסטיישן 1.5 ליטר דיזל אוטמטית מ-2017 (מחירון לוי יצחק)‬

     

    תעודת זהות: הדור השלישי של המגאן הגיע אלינו במקביל מטורקיה (חמש דלתות) ומספרד (קופה וסטיישן)

    פרטים טכניים: מנועי בנזין 1.6 ליטר (105-110 כ"ס, ארבעה הילוכים אוטמטית) ו-2.0 ליטר (143 כ"ס, גיר רציף) ו-1.5 ליטר טורבו-דיזל (110 כ"ס, גיר רובוטי כפול-מצמדים) בחמש דלתות. מנוע דיזל זהה וטורבו בנזין 1.2 ליטר (115 כ"ס, גיר רובוטי כפול-מצמדים) בסטיישן. קופה (בעיקר טורבו-בנזין), ומעט 2.0 ליטר ספורטיביות (250־265 כ"ס, גיר שישה הילוכים ידני). הנעה קדמית לכולן

    זיהום אוויר: 110 עד 190 גרם CO2, קבוצות זיהום 6 עד 15. נמכרה בעיקר בדיזל, שאחראי למספרים הנמוכים יותר בסעיף הזה

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6־8 כריות אוויר. ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות שהחלו להופיע אצל המתחרות בזמנה

    שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ-15% בממוצע לשנה, ממחירון שגם כך אינו גבוה. השוק מפחית עוד 20% ואף יותר לדגמי השנים הראשונות ולדגמי החמש דלתות. החריג: דגמי ה-RS-CUP

    מה לבדוק לפני שקונים: אמינות בהרבה ממה שטוען השכן שלכם שקונה רק יפניות. יתרון קל לדגמים מספרד באיכות החומרים ובאמינות מערכת החשמל. מצמדים בגיר הרובוטי מחזיקים בדרך כלל מעל 100 אלף ק"מ, מחשב הגיר יוחלף בדרך כלל אחת לחיי הדגם. המנועים שורדים היטב

    למי היא מתאימה: נהגים משפחתיים שמחפשים תמורה לכסף

    למה כן: מרווחת ושימושית, סטיישן וקופה נאות, מאובזרת היטב (רוב הדגמים עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מחשב דרך, ואופציה לגג פנורמי יוקרתי). נוחות נסיעה טובה, ביצועים טובים בדיזל ובטורבו ומצוינים ב-RS הספורטיבית, שנהנית גם מהתנהגות כביש מושחזת. הדיזל משיגה 17־19 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים

    למה לא: תא הנוסעים לא מתבלט, הבנזין האוטומטית איטית וצמאה, הדיזל לא ממש שקט, אבל הרעש האמיתי מגיע מהגאונים שיצעקו לכם "מי קונה צרפתיות?"

    למחפשי מציאות: הסטיישן דיזל משיגה צריכת דלק של היברידית במחירים נמוכים בהרבה. דגמי החמש דלתות זולים מיפניות וקוריאניות קטנות, ומציעים משפחתית מודרנית וצעירה יחסית בסביבות 20 אלף שקל

    השורה התחתונה: אחרי שמחירי הדלק זינקו ב-68 אגורות לליטר השנה, ולפני זינוק נוסף בגלל המתיחות במפרץ הפרסי, זה הזמן להצטייד במשפחתית שלא ברור אם היא יותר חסכונית או יותר זולה

    ציון: 4 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים