שתף קטע נבחר

דרך חדשה

ה-300C קופה רוצה להגיע למי שעד היום רק חלם על מרצדס. בדקנו אם יש לו בשביל מה להתעורר

מבחן דרכים למכונית חדשה מבית מרצדס מביא איתו דילמה די רצינית: האם אפשר לשפוט דגם ספציפי אחד מבלי להיות מושפע מהאסוציאציות המיידיות שמותג הרכב הזה מעורר? מצד אחד, כל מה שאתה יודע על יצרנית רכבי הסטטוס הגרמנית טוען אותך מראש בשלל הנחות יסוד עוד לפני הלחיצה הראשונה על הגז. מצד שני, היסטוריית המותג הזה היא גם זאת שמבטיחה שתמיד תמצא כאן את מה שאתה מצפה לו: תחושה של יוקרה בכל נקודה ברכב שעליה העיניים ננעלות, מנוע שהוא יצירת מופת מכנית, וכמובן ההקפדה הגרמנית המפורסמת שמתבטאת בתשומת הלב שכל מתג ותפר ברכב מקבל. במילים אחרות: התגשמות של חלום מוטורי עבור אוהבי מכוניות בכל העולם.

 

 

אבל ה-C300 שלשמה התכנסנו בכל זאת מציגה קונספט חדש: מרצדס לא לאולטרה עשירים בלבד. למעשה, הסדרה כולה מגיעה עם תג מחיר ארצי יותר. אל תתבלבלו, כן? לא מדובר במכונית עממית, והיא בטח לא צפויה לכבב ברשימות של מנהלי ציי רכב בחברות ליסינג, ובכל זאת – טווח המחירים כבר די מזכיר את אלו של שאר המתחרות בקטגוריה. אז מה בכל זאת הכי מעניין לבדוק כאן? ובכן, בעיקר האם תג המחיר הטיפה צנוע יותר יבוא על חשבון הביצועים, הנוחות והיוקרה הכללית. אבל קודם, בואו נעיף עוד מבט על העיצוב החיצוני.

 

נמר בעור ברדלס

הגריל האלגנטי (אך הקצת מאיים) שתוקף אותך מלפנים, ביחד עם פנסי הפול לד החדשים, מבטיחים שראשם של העוברים ושבים יסתובב כשה-C300 הזאת תגלוש לה איפשהו בסביבה. תוסיפו לזה את מרכב הקופה, זרקו למרקחה הזאת גם חישוקי 18 אינץ', ותבינו שמבחינת רושם ראשוני יש פה התחלה חזקה. מבט קצת יותר מגבוה יגלה גם את הסאנרוף המתבקש (זמין כבר מגרסת הבסיס), אבל כדי להתחיל לדבר על מה שקורה בפנים נצטרך להיכנס דרך הדלתות הרגילות בצדדים.

 

בתור התחלה צריך לומר שמגבלות הז'אנר (קופה) לרוב מייצרות מצב שבו אנשים בוגרים מתבקשים להכניס קצת פנימה את הכרס כשהם נדחקים למושב האחורי, אבל דווקא כאן לא נרשמה צפיפות אמיתית, וזאת למרות שתא המטען הצמוד הוא בנפח 380 ליטרים.

 

מכאן, אגב, מרצדס עברה להתמקד כמעט אך ורק בנהג, עם כל הכבוד למי שזה לא יהיה שעוד נמצא ברכב. יש כאן מסך מגע עתיר פיצ'רים ויכולות (שגם הוא גדל משמעותית ביחס לדגמים קודמים), ועוד כל מיני שטיקים סטייל בורר מצבי תאורה בעל 64 מצבים שונים. אתם יודעים, שלא תיתקעו חלילה.

 

השדרוגים ממשיכים גם מתחת למכסה המנוע. 258 כוחות הסוס ששועטים שם הם 13 יותר מהדגם הקודם, והם משויכים למנוע 2 ליטר עוצמתי.

 

הכל ביחד משלים מכונית שמבטיחה – וגם מקיימת – אפשרות לשייט רגוע בעיר או מחוצה לה, אבל גם לייצר עור ברווז אמיתי בכל פעם שבו תנסו לאתגר אותה עם קצת נהיגה ספורטיבית או אינטנסיבית. אז מה תצטרכו כדי להניח אחת כזאת בחניה מתחת לבית? ובכן, בעיקר 440 אלף שקלים.

 

התקדמו לעוצמה חדשה בכביש ובשטח.להצעות הטובות ביותר, לחצו כאן!

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים