25 החזקים: אלה הכוכבים הכי גדולים על המסך
הם שולטים בפריים טיים שלנו ולא פחות מכך - גם ברשתות החברתיות, מובילים קמפיינים ומוזכרים שוב ושוב בכותרות. בחרנו את 25 הכוכבים החזקים של המסך, מאנשי "ארץ נהדרת", דרך חביבת הילדים ועד זו שהתווכחה עם ראש הממשלה. התוצאות בפנים

היא הייתה השנה בכל מקום: הגישה בפריים־טיים, שיחקה בדרמה, הפציצה בפרסומות והייתה מעורבת בריב תקשורתי עם ראש הממשלה. לא סתם רותם סלע הגיעה למקום הראשון של המצעד.
לכבוד כיבוש הפסגה היא דיברה לראשונה על הסערה סביב הפוסט ההוא, סיפרה מה אמר לה נתניהו במסיבה של רני רהב והסבירה למה לא הלכה לאירוויזיון. לריאיון המלא לחצו כאן.

ב־2004 הוא הגיש תוכנית נוער בשם "אקזיט". 15 שנה אחרי, עזר עשה את האקזיט של חייו, מימוש הפנטזיה הגדולה שלו, הנחיית האירוויזיון. הבונוס הגיע עם ריאיון באמת נדיר של מדונה, הפעם נטול זיופים, כמו כדי להכריז: אסי עזר הוא הגבר החזק ביותר על המסך בישראל. והוא שני בדירוג הכללי רק לצלע השנייה שלו, רותם סלע.
עזר הגיע לטופ כשהוא חופר את דרכו בעבודה אינטנסיבית, החל בהובלת ריאליטי ניסיוני בערוץ 10 הישן שירד בערך אחרי התעטשות, דרך עבודת רגליים בשטח בבית ספר על שם גיא פינס ועוד תחנות קשוחות בדרך (סייד־קיק של "האלופה", למשל), עד לנחיתה בחזית "האח הגדול" שהעניקה לו את הנסיקה הגדולה. מאז קשה לראות את הטלוויזיה שלנו ללא הנוכחות התזזיתית ומלאת הכריזמה של עזר. הוא אמנם סיגל לעצמו כמה מַניירות שיכולות לעצבן אנשים מסוימים, אבל קשה להתווכח שהוא משדר הנאה אמיתית לכל אורך הדרך ולכן גם מצליח למגנט.
הגורל מצא את עזר מתמודד עם התמוטטות מנטלית אחרי הפרישה של בר רפאלי מ"להיות איתה", אבל גם במקרה הזה הענבים הפכו ליין יוקרתי, עם מכירת הסדרה ממש עכשיו לרשת ABC, ויותר חשוב, מציאת שותפה לחיים (כמעט) ולמקצוע - המקום הראשון, רותם סלע. הקולקציה המשותפת בפריים־טיים - ב"נינג'ה ישראל", ב"הכוכב הבא" ובקמפיינים - מעמידה את שניהם גבוה מעל כולם. לעזר יש קצת פחות עוקבים באינסטגרם מלסלע, אבל מצד שני הוא גם בין היחידים ברשימה שמתפעל חשבון רווי עוקבים בטוויטר. להיות איתו, בכל דקה.

הזיכרונות של רובנו מגיל 18 מורכבים מהתקפי זעם על ההורים, קראשים לא ממומשים ומיפוי החצ'קונים לפי גודל ומיקום. נועה קירל, לעומת זאת, מסתכלת אחורה ורואה ארבע שנים של מבצע צבאי מדוקדק, שהפך אותה לאימפריה: בטלוויזיה היא מככבת ב"כפולה" שנתפרה למידותיה וכשופטת ב"גוט טאלנט", לצד תפקיד משנה ב"שלטון הצללים". הפסקת הפרסומות היא סוג של ארגז חול פרטי, ומה שמתחלף זה רק המותג שמעוניין לפנות לקהלים צעירים ומוכן לשלם בהתאם. מספר העוקבים באינסטגרם שלה שווה, בערך, לפי שלושה מראשון־לציון. הנוכחות התקשורתית שלה מתחילה להתנתק מאזורי הסלבס ולהזכיר ראשי ממשלה. אה, ויש גם, נו, איך קוראים לדבר הזה, מוזיקה, כולל פסטיגל.
קירל, היחידה במצעד שנולדה במאה ה־21, היא חלק ממהפכת הפופ שהתרחשה בישראל במחצית השנייה של העשור. מי שמזוהים עם התהליך הם בעיקר סטטיק ובן־אל, אולם ההתברגות של קירל לצמרת הרשימה מוכיחה שכל הסיפור הזה רשום על שמה לא פחות. ובגלל שהתופעה כה חדשה ורעננה במחוזותינו, היא גם מהבודדים ברשימה הזאת שקשה לנחש לאן תמשיך מכאן (כלומר חוץ מ"שירות צבאי", או איך שלא קוראים למה שמפורסמים עושים שם): פאזת התבגרות? התמקדות במשחק? קריירה בינלאומית? עד גיל 18 הכול קרה לה. פתאום הגעה לירח בגיל 21 גם נשמעת כמו אופציה.

הסיפור של יובל סמו הוא לא רק התפקידים שהפכו אותו לעוגן טלוויזיוני, אלא היותו אייקון בזכות סגנון מאוד ספציפי, שמזוהה רק איתו. אפשר להבחין בטביעת האצבע של סמו ובכל זאת להיות מופתע ממנו בכל פעם מחדש. זאת הסיבה, למשל, ש"השוטר הטוב", שלא נספרה במצעד הזה, היא אחת הסדרות הנפלאות של השנים האחרונות, שהגיעה גם לנטפליקס (ולעיבוד אמריקאי הרבה פחות מוצלח, אבל מילא). כשתחזור לעונה שלישית סמו כנראה יעגן את מקומו בטופ אפילו יותר.
קצת כמו טל פרידמן, שם שללא ספק היה מופיע כאן עד לפני כמה שנים, נדמה שחלק לא מבוטל מההומור של סמו מבוסס על התנופה והטירוף שיש בו. לכן סמו עובד מצוין גם ככוכב של סדרת ילדים מגה־פופולרית כמו 'אלישע' או בזירה מיידית מאוד כמו הפסקת הפרסומות, שם הוא משמש מזה זמן כפרזנטור של ישראכרט. זאת, כמובן, לצד אוסף הדמויות ב'ארץ נהדרת', שם הוא מהווה ציר לא רק כחקיין של מירי רגב, אלא גם בדמויות פיקטיביות כמו הספר הזי ואחד מצמד הפקחים הגאים (יחד עם אלי פיניש) שהכינו את המדינה לאירוויזיון.
מאחר שסמו כמעט שלא נחשף באופן אישי, ובטח שלא נחשב לחובב השקות, הרי שמבחינת הציבור הוא למעשה תמיד בתוך דמות כלשהי. אבל בגלל שיובל סמו מגלם אותה, זה כנראה לא נמאס.

שירי מימון היא לא אשת טלוויזיה קלאסית. כזאת שקמה בבוקר ושותה את הקפה שלה עם הרייטינג של הבוקר. ולכן ההימצאות ברשימה הזו, שמשקפת בעיקר את המסך, מעידה עוד יותר על התקופה הנהדרת שהיא חווה.
זה התחיל בקבלת החלטה טובה מאוד, לעזוב את "אקס פקטור" של רשת ולבחור להגיע ל"הכוכב הבא" המצליחה של קשת. שם הצליחה מימון להפגין דומיננטיות כבר בעונת הבכורה שלה, גם בחדר מלא באנשים מאוד דומיננטיים - בין אם אלה חבריה לשולחן השופטים או צמד המנחים, שכבשו כאן את ראש הרשימה.
אחד היסודות שהחזיקו את העונה היו הדיאלוג בין מימון לבין רותם סלע ואסי עזר, כמו גם הדיאלוג בין השורות עם המתמודדת מאיה בוסקילה. יואב צפיר, הבמאי, קיבל את הדרמה שרצה, ומימון קיבלה נתח מסך גדול מאוד לעומת השאר.
ההמשך נחרת בהופעה הישגית במחזמר "שיקגו" בברודוויי, שהעסיק את התקשורת, מה שנתן לה נקודות בונוס גדולות בדירוג. כמובן שחלק מהאזכורים הם תוצאה של כמה קנאים שלא מבינים שלהופיע במשך שבועיים שלמים על אחת מהבמות הקשוחות, המוקפדות והחשובות בעולם נחשב להישג עצום. התמהיל החזק של מימון מורכב גם מפופולריות גבוהה באינסטגרם, שמחזיקה כבר הרבה יותר משבועיים.

קחו את הדוגמנית הכי חזקה בישראל, תוסיפו עסקאות מוצלחות בתחום האופנה, הנחיה ב"אקס פקטור", בונוס על האירוויזיון, סושיאל־מדיה פסיכי, ואין־ספור אזכורים תקשורתיים - עכשיו אל תורידו מזה 17 אחוז מע"מ - מה קיבלתם? רפאלי היא אולי לא כוכבת טלוויזיה במובן הקלאסי, אסי־עזרי, רותם־סלעי, אבל היא כל כך חזקה בשאר הקטגוריות - שהיא הגיחה למקום השישי.
החישוב הוא כזה: למרות שיוזמות עסקיות לא נספרו, הקמפיינים שהיא עשתה להודיס ולקרולינה למקה - שתי חברות שהיא גם בעלים חלקיים שלהן - כן נספרים, ומוסיפים לה לא מעט נקודות. פרשת המסים והשאלה אם ראוי שתגיש את האירוויזיון אולי לא היו סיבה גדולה לגאווה, אבל בהחלט סידרו לה ניקוד גבוה בסעיף האזכורים התקשורתיים - לצד אייטמים על קים קרדשיאן. בקטגוריית הסושיאל־מדיה היא מנצחת בענק עם ניקוד מקסימלי והאירוויזיון הוכיח שגם מבחינה מקצועית היא בהחלט - איך נגיד את זה - מגיעה עם קבלות.

אלי פיניש כמעט אף פעם לא היה הכוכב הבלתי מעורער, הדמות הכי מוטרפת, זה שצועק הכי חזק או התגלית המפתיעה של 'ארץ נהדרת'. אבל ב־16 עונות של אחת התוכניות הכי מצליחות בטלוויזיה שלנו - חבר של כבוד בדור המייסדים - יש כמעט קונצנזוס שפיניש פשוט טוב במה שהוא עושה. חקיין מדויק, שחקן מוכשר עם טיימינג קומי מעורר קנאה, ומי שמפצח דמויות בצורה מאוד חכמה. מיאיר לפיד דרך שימי תבורי ועד דידי הררי (שיוחזר לאלתר אמן), פיניש תמיד נבלע בדמות.
החוכמה הזאת היא כנראה גם מה שסייע לו להתברג בעשירייה הראשונה. חוץ מ"ארץ", הוא ממשיך להופיע עם מריאנו אידלמן על הבמות במופע סטנד אפ פופולרי (אולי מערכת היחסים היציבה ביותר בתעשייה המקומית), מוביל שני קמפיינים שאי־אפשר לחמוק מהם - למחסני חשמל ובתור היונה של ביטוח ישיר - ועושה גיחה נבונה מאוד לעולם הילדים ככוכב של הסדרה צפוף.
כמו הרבה מחבריו ל"ארץ נהדרת", פיניש מצליח להיות אדם פרטי מאוד, אבל בניגוד לרובם הוא בו־זמנית גם נוכח יחסית ברשת: מספק הצצה מקדימה לדמויות, מעלה קטעים בכיכובו, ועושה סטוריז שנותנים ערך מוסף למה שרואים על המסך. לא תראו תמונות של התינוקת החדשה או החופשה המשפחתית בתאילנד, אבל כן תראו אותו עובד. והאיש, כאמור, יודע את העבודה.

על פניו, ערן זרחוביץ' בולט פחות משאר השמות ברשימה הזו, כולל הקולגות ב"ארץ נהדרת", שמתפרסים הרבה יותר ממנו בתוכניות הילדים, בקמפיינים הפרסומיים (אם כי לאחרונה הוא משווק את מפעל הפיס שהעניק לו הרבה נקודות) וגם בעבודה המתישה ברשתות החברתיות. מצד שני, אף אחד מהם הוא לא ערן זרחוביץ'. גם בעונות קודמות הוא היה מהבולטים באנסמבל של תוכנית הסאטירה. השינויים בסגל כבר השאירו אותו בליגה משל עצמו. כיום הוא היחיד שאפשר להצביע עליו כמי שהשפיע על קריירה של פוליטיקאי - נפתלי בנט - ברמה של אובדן קולות בבחירות. גם הפרוצדורה שעשה לאיתן כבל לא תישכח במהרה.
במילים אחרות, ברור שההשפעה של ערן זרחוביץ' על הטלוויזיה הישראלית גדולה מסך החלקים שלה, מה שסייע להקפיץ אותו לתוך העשירייה הראשונה. הדומיננטיות שלו ב"ארץ נהדרת" הגיעה לרמה כמעט תלותית. מצד שני, ברור שהפוטנציאל הטלוויזיוני שלו לא הגיע לכדי מיצוי. עכשיו הוא פירשן את האירוויזיון יחד עם שרון טייכר, שותפו לתוכנית הקאלט ברדיו תל־אביב. אחלה. השאלה היא מתי הוא יהמר בגדול יותר.

נטישת "ארץ נהדרת" מנעה מאסי כהן מיקום גבוה יותר ברשימה, אבל גם בלעדיה הוא מסתדר היטב: כישוריו כשחקן הוכרו מזמן והוא כיכב בתפקידים ראשיים בשתי סדרות, "אוטונומיות" של HOT ו"ככה זה" של yes. מדובר אולי ביצירות נישתיות יחסית לפריים־טיים של קשת, אבל אם מישהו צפה בהן - כהן הוא בהחלט סיבה מרכזית לכך.
כהן אף נותר מבוקש כפרזנטור והוא מוסיף לפרסם את הבנק הבינלאומי. וכמובן, גם "ארץ נהדרת" עדיין קוראת לו למילואים מדי פעם, אם בתור אפי נוה (כי איך אפשר שלא) או בתור חי טורטל (כי איך אפשר שלא 2#). בכלל, כהן ועלמה זק הפכו את הטורטלים למותג עם חיים משל עצמו והביקוש - טיל.

אולי חוץ ממשפחת נתניהו, קשה לחשוב על מישהו שלא מחבב את עלמה זק. הנוכחות שלה ברשימה אינה קשורה רק לכוח של "ארץ נהדרת", אלא לשורת פרויקטים טלוויזיוניים בהשתתפותה והגיוון שלהם: למבוגרים ולילדים, בדרמות ובקומדיות, בתפקידים משניים וראשיים.
היתרון המרכזי שלה על פני כמה מהקולגות הוא שלצד היותה קומיקאית מנוסה, היא מסוגלת לשחק גם בדרמות כבדות ראש. וכשמצרפים לזה קמפיין פה ושם, מתקבלת אחת הנשים החזקות בטלוויזיה הישראלית - גם אם היא משתדלת להימנע מראיונות ולא מחזיקה בחשבונות ברשתות החברתיות.

הברנז'ה כיבתה את הלפיד שלו כל כך הרבה פעמים, שפלא שגיא זו־ארץ שרד כמגיש של "הישרדות" ועוד הוסיף לרזומה גם הגשה של "האח הגדול". ואולי זה לא כזה מפתיע. בכל זאת, בסקר "7 לילות" שבוצע לקראת פיצול ערוץ 2 הוא נבחר על ידי הקהל כמגיש האהוב ביותר.
מלבד ההנחיה של שתי תוכניות הדגל של רשת, שלבדן מצדיקות את הנוכחות שלו במצעד, הוא עשה, בלי יותר מדי רעש, די הרבה בתקופה החולפת: השתתף בסרט נוער ('עד הקצה - ג'סטה 2'), הוציא סינגל שכוח וסרט דוקו קצר ('בר־מצווה מאוחרת') והשתתף בהצגה וקמפיין עם אשתו יעל בר זוהר. מתי היה לו זמן בין כל החודשים שבילה על איים בפיליפינים? לשבט קנקאי הפתרונים.

גם בלי הנוכחות של איילת שקד בפוליטיקה המקומית, ליאת הר לב היא עמוד התווך הנשי של "ארץ נהדרת", אחת התוכניות המצליחות והמשפיעות בישראל. ברשתות החברתיות היא לא חזקה וכמעט לא פעילה, לא כותבים עליה המון בתקשורת, אבל כמו רבים מחבריה לתוכנית, גם היא מתהדרת בקמפיין לכרטיס אשראי, שהוא במדרג הגבוה של הקמפיינים, ומופיעה כמעט בכל מעברון פרסומת.
ובניגוד לחבריה לתוכנית הדגל של קשת, הר לב לא עצרה שם. היא הופיעה גם ב'אלישע' הפופולרית של יובל סמו (אם כי בתפקיד משני יותר), מה שעזר לה להתמצב גבוה יחסית. ותודה לבונה עולם.

קורין גדעון מבינה היטב את חוקי המשחק: הפצת שלום, אהבה ואחווה, בתיבול מעט חוצפה והבעת דעה נחרצת - אבל לא משהו שירגיז מישהו חלילה. פלוס נוכחות קבועה על המסך וגם באינסטגרם ובמדורי הרכילות. כל אלה הביאו אותה מלהיות הסייד־קיק הבועט והרענן של גיא פינס, אי שם בערוץ 10 ז"ל, ללב המיינסטרים של קשת. תחילה לצד ארז טל ב"האח הגדול", אחר כך כמגישת "בייק אוף", על הכיסא לצד חיים אתגר ב"אנשים" ושוב יחד עם ארז טל ב־"2025" (הרפתקה שהייתה יכולה להוסיף לה עוד נקודות במדרג, אבל כולם יודעים איך זה נגמר).
חוץ מכמה קמפיינים לא גדולים במיוחד היא גם הגישה לבדה את "דייט ראשון", והפכה את החתונה שלה לבחיר ליבה שבא ממשפחה חרדית לסרט דוקומנטרי. כשהאישי הוא (למראית עין) הציבורי, ואת הקהל זה מספק, המניות שלה ממשיכות לעלות.

כבר ב"זגורי אימפריה", בתפקיד שולי ביותר, משהו באורי לייזרוביץ' תפס את העין. היה ברור שיש כאן שחקן שכדאי לזכור. אין תפקידים קטנים, אתם יודעים. השנה הוא התפוצץ בגדול: בתור גדליה שובה הלב ב"שבאבניקים", עם דריסת רגל משמעותית בעולם הילדים, ב"כפולה" לצד נועה קירל וגם בפסטיגל 2018. ואחרי כל זה, לייזרוביץ' נכנס בקלות לקאסט של "ארץ נהדרת".
"איך, מה?" הוא שואל בתור אלירז שדה - אז ככה, עם מעט קמפיינים בפרופיל נמוך כמו שארפ ואוטו סנטר, ונוכחות בינונית ברשתות החברתיות - לייזרוביץ' מוכיח שכישרון הוא עדיין דבר חשוב מאוד, גם ברשימה המורכבת הזאת.

אין רגע שקט בישראל כמו שישי אחר הצהריים. אחרי ניקיונות, לפני ארוחות. דממה נעימה פלוס שנ"צ אם יש לכם מזל. כלומר, עד שהגיעה אופירה אסייג עם אייל ברקוביץ' והחייתה משבצת שידור שעד אז איכלסה טבחים דרג ג' שהקפיצו על המחבת נסיכת הנילוס. מעבר לרייטינג שהמריא ברצועה מתה, התוכנית 'אופירה וברקוביץ' יצרה באזז, המון באזז. חיובי או שלילי, להם זה בכלל לא משנה.
בעידן הפוליטיקלי קורקט היה בזה משהו מרענן, ובכל זאת, מעורר לא מעט ביקורת. רק תזכרו באמירות שנזרקו לעבר סתיו סטרשקו, ההערות על חברי הכנסת הערבים והראיון הסוער עם מני נפתלי. וכשהם לא מדליקים מדורות, פ'ירה נוהגת בדרך לתוכנית של השניים ברדיו, מעלה את הסטורי המיליון שלה היום, מכינה (ומתעדת) ארוחה לילדים ופוקדת עוד אירוע.
אז איך ברקו נעדר מהרשימה? הוא אמנם הפרטנר לפרויקטים הגדולים (בהם גם תוכנית על המונדיאל וכמה קמפיינים), אבל אסייג מככבת ברשתות החברתיות ומסוקרת הרבה יותר בתקשורת - הפרידה מבעלה השנה, החברות עם אייל גולן, המלחמה והשלום עם מירי רגב והנוכחות הקבועה בהשקות העניקו לה עוד הרבה נקודות בדירוג. בקרוב תהיה לשניים עוד תוכנית ב־HOT, מה שיחזק אותה (וגם את ברקו), כל הדרך לדירוג בשנה הבאה.

בתוך האוברול של אורטל עמר או בחליפה של רינה מצליח, בדמותה של שפיטה או בדבר התורה של סיוון רהב מאיר - שני כהן מפצחת כל דמות ב"ארץ נהדרת" עד שנדמה שלמקור יש מה ללמוד ממנה. שוקה אולי לא הגיע השנה למצעד של "7 לילות", אבל כבר תקופה ארוכה ששני כהן מובילה את הקמפיין הגדול ל־9 מיליון כמזכירתו הנאמנה, עוד דמות בפני עצמה.
וחוץ מזה, השילוב בין כישרון ענק, חריצות וייחודיות הפכו את כהן לאחת השחקניות האהובות בישראל: גם מצד הקהל וגם מצד התקשורת, שם היא הופיעה בלא מעט ידיעות, מה שהקנה לה נקודות נוספות במצעד הזה.

עם כל הכבוד לנטפליקס ולחוויית הצפייה הנדחית, אין חדווה גדולה מלשבת על הספה עם השלט ביד ולזפזפ. רגע, זה עידו רוזנבלום בכל הערוצים או שמשהו לא בסדר עם הטלוויזיה? בכאן 11: הוא מגיש את חידון הטריוויה "המרדף". בקשת 12 הוא מגיש את "מונית הכסף" ואת "חתונה ממבט ראשון", ברשת 13 הוא משתתף בפאנל של "גב האומה".
לא כותבים עליו הרבה, הוא לא עושה קמפיינים, לא פעיל כל כך ברשתות, אבל רוזנבלום הוא היחיד שיכול לקבל את התואר אלוף שלושת הערוצים.

אחרי שנים כסייד־קיק הנצחית של גיא פינס, לירון ויצמן הגשימה סוף סוף את הפוטנציאל והפכה למגישה המגה־מוערכת של "האח הגדול". הפיאסקו של אסי ישראלוף ועפר שכטר שהנחו לצידה רק האיר יותר את היכולות והעלה את המניות שלה. לעונת ה־VIP כבר הגיעה משופשפת - ועם בטן הריונית במיוחד - וקיבעה סופית את המעמד החדש והמשודרג.
בין ההיריון והלידה באמצע העונה לנוכחות שלה באירועי השקה ומדורי הרכילות, ויצמן התברגה די גבוה מבחינת אזכורים בתקשורת, וגם הפעילות האינטנסיבית באינסטגרם וכמה קמפיינים לרזומה בהחלט לא הזיקו.

זוכרים שפעם מלי לוי הייתה דוגמנית ששרה עם בעלה הכדורגלן ואחיו? נדמה שגם היא מדחיקה את ימי המשולש האלה. כי מאז, מלי לוי היא אחת השחקניות העסוקות ביותר בטלוויזיה שלנו. תפקיד ראשי ב"מלכות" המצליח של HOT, תפקיד מרכזי ב"עיר מקלט" של yes, תפקיד קומי ב"אלישע" של ערוץ הילדים.
בזמן הפנוי, כמה שניות ביום, לוי עובדת קשה גם במעטפת: האינסטגרם שלה פעיל מאוד, והיא מתראיינת מספיק ונוכחת במספיק השקות כדי שיכתבו עליה לעיתים קרובות. היא גם עושה קמפיינים מדי פעם. לצערנו, היא אפילו לא ויתרה על קריירת השירה וסינגל נוסף שלה ושל גרשון יצא בקול ענות חלושה ב־2018. מתברר שאפשר לרקוד על כל החתונות, אבל לפעמים עדיף לא לשיר בהן.

על הנייר, עפר שכטר הוא חומר של אחד המקומות הראשונים. אבל לא עם כל נייר הולכים לסופר. למרות שעשה לא מעט דברים, התוכניות האחרונות בהנחייתו לא המריאו, והכוכב הפרוע שהיה במרכז העניינים הפך לשחקן של תפקידי משנה. בשנה החולפת הוא הנחה שתי עונות של "גוט טאלנט" שאמנם לא הצליחו במיוחד אבל בהחלט שמו אותו בפריים־טיים על בסיס קבוע. הוא גם הנחה את "האח הגדול" לצד לירון ויצמן ואסי ישראלוף עד שנקטל ופרש.
מלבד זה, לשכטר יש תפקיד גדול בחביבת הקהל "שנות ה־80" של שלום אסייג, הוא משחק לצד נועה קירל ב"כפולה" והופיע לצידה בפסטיגל, נהנה ממספרי עוקבים ומגיבים גבוהים מאוד באינסטגרם, ועדיין מוזכר די הרבה יחסית בתקשורת.

רק מקום 21? איך האיש שלכאורה מציץ מכל מסך ועושה מיליון קמפיינים נמצא לקראת סוף הרשימה ולא בראשה? ראשית, כי העונות האחרונות של "משחקי השף" ו"מהפכה במטבח" לא בדיוק שברו את טבלאות הרייטינג.
בנוסף, הוא נעדר מהרשתות החברתיות, ובלעדיהן הראש פחות כואב אבל גם בסיס הכוח מצטמצם. חוץ מזה, מתישהו עסקי המסעדנות חובקי העולם גובים את המחיר בבית. אז בעצם, איך הוא עדיין כאן? בגלל שבכל זאת, הוא אסף גרניט.

היא לא בדיוק אשת טלוויזיה, לא בדיוק שפית, ולא תמיד מוערכת על ידי הקולגות שלה, אבל מיכל אנסקי ממנפת את ההצלחה המתמשכת של "מאסטר שף" כאילו אין מחר. היא מובילה מגוון קמפיינים, מתכשיטים עד מטבחים; נמצאת במקום גבוה מאוד מבחינת אזכורים בתקשורת והופעות במדורי רכילות; ומתחזקת אינסטגרם סופר־פעיל ופופולרי שנותן הצצה - גם אם מחושבת היטב - לחייה הפרטיים. על כל אלה, ראוי לציין שהיא גם מובילה כמה יוזמות עסקיות שלא משתקללות במצעד הזה.
לא ברור מה תעשה כשהמותג "מאסטר שף", שנמצא בדעיכה, יירד בסוף מהמסך. בכל מקרה, לאחרונה היא חשפה שלקתה בשיתוק על שם בל, מה שלא מאפשר לה כרגע להמשיך בקצב שהיא רגילה גם כך. רק בריאות.

ניב סולטן פרצה לחיינו בסדרה בשם "יש לה את זה" והוכיחה לגמרי שזו כותרת רלוונטית לגביה. אם כי למי שטרם עבר את גיל 14 זו עוד נחשבת הצתה מאוחרת: כי 2018 בסך הכל הייתה השנה שבה סולטן הצליחה לעבור מעולם הילדים לעולם המבוגרים, אחרי כמה שנים בסדרות נוער פופולריות. חוץ מ"יש לה את זה" המצליחה של קשת, קמפיין של פוקס, אחד הגביעים הקדושים של עולם הפרסום המקומי, ותפקיד בסרט המוערך "הנשף" של טל גרניט ושרון מימון - אין ספק שהשחקנית בת ה־26 רק נמצאת בתחילת הדרך למעלה.
חוץ מזה, סולטן לא שכחה מאיפה באה והוסיפה ללו"ז הצפוף בשנה החולפת גם את סדרת הנוער "אילת" בכיכובה ואת הפסטיגל האחרון, כך שלא באמת מפתיע שהיא השתחלה לרשימה, גם אם היא עדיין לא שם מוכר בכל בית. ואם נודה על האמת, גם זוגיות מתוקשרת עם השחקן מאור שוויצר בוודאי לא מזיקה לבאזז.

בעיקרון, מגי אזרזר צריכה מצעד משל עצמה. למשל בקטגוריית התפקידים הראשיים. רק בתקופה הנבדקת היא כיכבה בארבע סדרות: העונה השלישית של "בתולות" ב־HOT, "יש לה את זה" בקשת, "חברות" וגם "ויקי ואני" בערוץ 10 המנוח.
וזה לא שבערב היא מתרווחת על הספה ליד קותי סבג ביישוב חריש כדי לצפות בעצמה בטלוויזיה. היא פשוט בתיאטרון, מובילה שתי הצגות בבית ליסין. חשיפת הזוגיות עם סבג והקמפיין המשותף הקפיצו את הנוכחות התקשורתית של אזרזר, פאשניסטה מרשימה, שגם משמשת כפרזנטורית של גרנייה. אם היה לה עוד זמן אולי הייתה מזנקת עוד קצת במצעד.

על פניו, ליאור אשכנזי הוא כוכב קולנוע. למעשה, הוא אולי כוכב הקולנוע האמיתי האחרון שנשאר בארץ. אבל עם הנוכחות הכבדה שלו בטלוויזיה בשנה החולפת, הגיוני שהוא התברג במצעד הזה: הוא גילם בהצלחה את בני גנץ ב"ארץ נהדרת", שיחק בתפקיד ראשי ב"המנצח" של yes (שלא מאוד הצליחה) והתארח לא מעט ב"גב האומה", כולל כמה קטעים שנהיו די ויראליים.
תוסיפו לזה את קטגוריית הפרויקטים החיצוניים שבהם קיבל את הדירוג הכי גבוה - לפחות שלושה סרטים, אחד מהם הפקה חו"לית ("שבעה ימים באנטבה"), והפקת תיאטרון בלוס־אנג'לס - ותבינו איך הוא כאן, גם בלי יותר מדי קמפיינים גדולים או נוכחות דרמטית בסושיאל. אגב, בגיל 50 הוא גם החבר הכי מבוגר ברשימה הזו, ורק על זה שווה לפרגן.

חמישה פרמטרים מרכזיים נבחנו ונמדדו במצעד וכל אחד מהם קיבל משקל שונה בהתאם לכמה הוא חשוב למכלול. הראשון הוא, כמובן, פרויקטים טלוויזיוניים. לתוך הציון שניתן בקטגוריה הזאת, שמשקלה הוא הגדול ביותר, שיקללו מידע כמו בכמה תוכניות היה כל כוכב מעורב, כמה רייטינג או צופים היו לכל אחת מהן בממוצע, ומה היה מעמדו בפרויקט: תפקיד ראשי, משני או אורח. בחנו רק תוכניות ששודרו בין 1 בינואר 2018 ל־30 באפריל 2019 - בין אם שודר פרק אחד או כל התוכנית כולה. מרכיב זה ביסס 30% מהציון הסופי.
הפקטור השני שנכנס לחישוב הוא הרשתות החברתיות. אין מה לעשות, היום חלק ניכר מהמותג של כל סלב נבנה שם, ומספרי עוקבים ופעילות ברשת הם גורמים מכריעים בביסוס הרלוונטיות של כל כוכב וכוכבת. גם בתוך הרשתות עצמן יש היררכיה: לפופולריות באינסטגרם, הרשת החברתית הדומיננטית כיום, ניתן משקל גבוה יותר מזה שניתן לפעילות בפייסבוק, ולטוויטר עוד פחות משל שתיהן. 25% מהציון התבסס על הנתון המשוקלל של פעילות בסושיאל.
המרכיב הבא הוא קמפיינים בולטים. מלבד העובדה שהם מקור הכנסה מרכזי עבור הטאלנטים, מעידים גם על עוצמת המותג שלהם והאמון שנותנים בהם מפרסמים. קמפיינים גדולים במיוחד מבחינת התקציב - בנקים, חברות ביטוח וחברות אופנה גדולות - נחשבו בדירוג יותר מקמפיינים בינוניים או קטנים יחסית, והמרכיב המשוקלל הזה קבע 20% מהציון הסופי.
שני אלמנטים נוספים, קטנים יותר אך לא בלתי זניחים, סוגרים את הרשימה. הראשון הוא אזכורים בתקשורת. בחנו כמה פעמים נכתב על כל אחד מהטאלנטים שעל הפרק בכל אחד מהפרסומים של קבוצת "ידיעות אחרונות" בפרק הזמן שנבחן - החל ממדורי הרכילות דרך ביקורות טלוויזיה ועד כתבות שער. להיות סלב זו עבודה לא פשוטה, והיא לא מסתיימת כשהמסך כבה: מי שרוצה להעלות את קרנו הציבורית, צריך לדעת לייצר שיח תקשורתי. השיח הזה משמש 15% מהציון הסופי.
ה־10% האחרונים מוקדשים לפרויקטים שאינם טלוויזיוניים - הצגות, פסטיגלים, סרטים, תוכניות רדיו. לכאורה מדובר באחוז נמוך - הרי הקריירה הקולנועית של ליאור אשכנזי או קריירת השירה של שירי מימון הן בעלות משקל כבד ביותר בחישוב המעמד שלהם בתעשייה - אבל החלטנו שהדגש שלנו כאן הוא על אנשי טלוויזיה, וככאלה הם יישפטו.
בסופו של דבר חשוב להדגיש שלא מדובר על השמות החזקים בתעשייה כולה - אלה הרבה פעמים כוללים אנשים מאחורי הקלעים שרוב האנשים בכלל לא יזהו ברחוב - אלא במותגים הכי חזקים שעל המסך.
לסיום, השתתנו מערכת בונוסים: המערכת בחרה כמה שמות - אנשים שנוכחותם, ההערכה כלפיהם בתעשייה או הדיבור המיוחד סביבם הגדילו את כוחם היחסי מעבר לנתונים היבשים. כך למשל, אייל ברקוביץ - שלמרות הכל לא התברג ברשימה - זכה לבונוס מסוים, כי על אף שהתוכנית שהוא מוביל בשישי לפנות ערב לא כובשת את טבלאות הרייטינג, אין ספק שההתעסקות בו ובתוכנית גדולים מאוד. גם למנחי האירוויזיון הענקנו בונוס קטן - אמנם מדובר באירוע חד־פעמי, אבל הדיבור סביבו, הפרופיל הגבוה של הטקס ושלל הדיווחים, הסרטונים הוויראליים והחגיגות סביבו מצדיקים בעינינו פרגון נוסף. בכל זאת, אירוע של פעם ב־20 שנה.
ומה לגבי מי שלא נכנס לרשימה? ראשית, חשוב להדגיש שהבדיקה לא כללה אנשי חדשות ועיתונאי חדשות. הם אמנם ניצבים על המסך, לעיתים מדי יום, אבל כוחם והשפעתם על השיח נמדדים בזירה אחרת מאוד מזו שבה עסקנו כאן. שנית, צריך לקחת בחשבון את מסגרת הזמן שנבדקה. תומר קאפון, אביב אלוש ויהודה לוי למשל, הם אולי מפורסמים בהרבה ממקומם במצעד (אף אחד מהם לא נכנס לרשימת 25 השמות שלפניכם), אבל במהלך 2018 ותחילת 2019 לפחות הם פשוט לא עשו מספיק, למרות כל הקמפיינים והאזכורים במדורי הרכילות. זה לא אומר כלום לגבי המצעד הבא: יש להניח שאם העונה השלישית של "להיות איתה" תשודר בקרוב, למשל, אלוש יזנק לאחד המקומות הגבוהים. כמו שאומרים, ניפגש בשנה הבאה.
כתבו: מיה אשרי, עינב שיף, רז שכניק, אנה בורד, רביב גולן