שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הונדה סיוויק היברידית (2006־2011)

    עשור לפני האיוניק כבר נמכרה בארץ משפחתית היברידית של הונדה. חבל שמאז החברה דווקא הלכה אחורה וצמצמה דרמטית את מספר ההיברידיות שלה באירופה, דווקא בזמן ששאר העולם נכנס לתחום. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: משפחתיות שהקדימו את זמנן

    דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמישה מקומות ישיבה

    טווח מחירים: מ-19 אלף שקל לדגם 2006 ועד 36 אלף שקל לדגם 2011 (מחירון לוי יצחק)

     

    הונדה סיוויק היברידית ()
     

    תעודת זהות: עשור לפני האיוניק כבר נמכרה בארץ משפחתית היברידית של הונדה. חבל שמאז החברה דווקא הלכה אחורה וצמצמה דרמטית את מספר ההיברידיות שלה באירופה, דווקא בזמן ששאר העולם נכנס לתחום

    נתונים טכניים: מנוע בנזין 1.3 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 115 כ"ס. גיר אוטומטי רציף, הנעה קדמית

    זיהום אוויר: 109 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 2 מ-15. נתונים של חללית חשמלית יחסית למה שיצא אז מהאגזוזים

    בטיחות: 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט

    שמירת ערך: לוי יצחק מפחית 10%, אבל בשנים האלה כבר קובע בעיקר המצב של האוטו והקילומטראז' שנוטה להיות גבוה, כי המכוניות האלה נרכשו בדרך כלל בידי מי שנוסע הרבה ורצה לחסוך, לא להציל את העולם

    מה לבדוק לפני שקונים: כבר כמה שנים לא באחריות יצרן, מה שאומר שבמקרה של כשל, היכונו לעלות גבוהה של החלפת סוללה במערכת ההיברידית (כ-8,500 שקל כולל מע"מ ועבודה במוסכי היבואנית). המערכת רגישה לבעיות שיכולה ליצור התנעת רכב אחר בכבלים, ולסכן את ממיר המתח, שנהוג להחליפו ביחד עם הסוללה ובמחיר כפול. תחזיקו באוטו בוסטר נפרד לאירועים כאלה. בגלל שמדובר כבר בתיקונים יקרים מאוד יחסית לערך האוטו, חשוב לדעת - יש לסיוויק ההיברידית כפתור ניתוק למערכת והיא יכולה להמשיך לנסוע גם בלעדיה. זה יהיה לאט יותר אחרי שתישארו עם 95 כ"ס בלבד וצריכת הדלק תגדל, אבל לא תהיו חייבים להוריד את האוטו מהכביש

    למי היא מתאימה: כל מי שמחפש משפחתית שתקטין את תשלומי מס הנסיעה שלו בתחנות הדלק

    למה כן: הסיוויק של אמצע העשור הקודם הייתה משפחתית מתקדמת יחסית, מרווחת, מאובזרת עם דשבורד שנראה אז עתידני. וההיברידית באמת חסכונית, עם 15־17.5 ק"מ לליטר

    למה לא: ההיברידית איטית מהסיוויק 1.8 ליטר של אותן שנים ורועשת יותר, והמערכת ההיברידית שלה פשוטה יותר מזו של טויוטה, קרובה יותר ברוחה למיקרו-הייבריד 48V שתעשיית הרכב מאמצת כעת בהרחבה במכוניות חדשות. הסוללה החשמלית "אוכלת" 40 ליטר מנפח תא המטען, שמצטמק ל-350 ליטר בלבד

    למחפשי מציאות: טויוטה פריוס מאותן שנים חסכונית יותר ובניגוד להונדה, טויוטה מאפשרת להאריך את האחריות על המערכת ההיברידית עד שהמכונית בת 12 שנה, תמורת תשלום שנתי של כ־300 שקל.

    השורה התחתונה: לא מציתה את הדמיון, אבל בהחלט שורפת פחות דלק.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים