שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מנכ"ל נת"ע התפטר בעקבות קרע בצמרת חברת הרכבת הקלה
    מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הודיע היום על פרישה לאחר חמש שנים בתפקיד. הרקע: קרע בצמרת החברה הממשלתית האחראית על בניית הרכבת הקלה בגוש דן

    קרע בצמרת החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית על הקמת הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן הוביל הבוקר (יום ב') להתפטרות מנכ"ל החברה יהודה בר-און.

     

    לקריאת מכתב ההתפטרות המלא של יהודה בר און - לחצו כאן

     

    בשבוע שעבר נחשף ב"כלכליסט" סכסוך קשה בחודשים האחרונים בין המנכ"ל בר-און לבין יו"ר הדירקטוריון רם בלינקוב שדרש לאחר כניסתו לתפקיד לפני שנה להעביר לאישור הדירקטוריון החלטות מהותיות. במקביל מתח בלינקוב ביקורת בחוגים מסוימים על עיכובים בפרויקט תחת ניהולו של בר-און ועל עימותים שפרצו בינו לבין קבלני משנה וגורמים אחרים.

     

    במכתבו פירט בר און את המחלוקת הקשה בינו לבין יו"ר הדירקטוריון החדש: "במהלך הישיבות מתקיימים דיונים שוטפים על הנושאים המוצגים ונושאים אחרים העולים על ידי חברי הדירקטוריון. כל אלה מעידים על יחסי עבודה שקופים ביני כמנכ"ל לבין חברי הדירקטוריון. אלא שעם כניסתו של היו"ר המכהן לתפקיד, הוא הודיע שחוות הדעת המשפטית שלפיה פועל הדירקטוריון אינה מקובלת עליו, ודחה גם את עמדתה של היועצת המשפטית של החברה".

     

    "עקב החלטתו זו ליטול לידיו סמכויות בניגוד להחלטות הממשלה וחוות הדעת המשפטיות, נקלע לסחרור שיתוף הפעולה ואיזון הסמכויות בין ועדת המכרזים, הדירקטוריון וגורמי הממשלה. מחלוקות ואי הסכמות הן חלק מתהליך עבודה מקובל. ואולם, מרגע שהם עוברים להתנהל באמצעי התקשורת, תוך הטלת דופי והצגת אי-אמיתות, נגרמת ובצדק פגיעה בשמה של החברה ובאמון הציבור בה - אמון הנדרש כל כך בתחום עיסוקה של החברה".

    יהודה בר און (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    יהודה בר און(צילום: מוטי קמחי)

    בר און הוסיף: "באופן תמוה ולא מובן, מיד לאחר מינויו של היו"ר המכהן הוא הביע אי אמון בהתנהלותה של החברה. זאת, למרות התנהלותה המסודרת והמוקפדת שתוארה לעיל ולמרות הישגיה הנראים לכל עין. מטבע הדברים, כבר אז שקלתי להודיע על סיום תפקידי בחברה. פניות חוזרות של גורמי ממשלה בכירים המשיקים לפעילות נת"ע, כמו גם של חלק מחברי הדירקטוריון, גרמו לי להשהות את החלטתי ולאפשר בניית מערכת יחסי עבודה ראויה ומכבדת, כנדרש בין יו"ר דירקטוריון למנכ"ל. לדאבוני, אירועי הימים האחרונים מעידים שדבר זה לא צלח".

     

    "לאחר תקופה של חמש שנים מאתגרות ומוצלחות, שניתן לזקוף לעבודת צוות של עובדי החברה, מנהלי החברה וחברי הדירקטוריון, ובנקודת הזמן הזו, שבה החברה עומדת בכל היעדים הנדרשים להפעלת הקו האדום באוקטובר 2021 והיא ערוכה להפעלת קווי הרשת הנוספים, החלטתי להודיעכם על התפטרותי עפ"י סעיף 17 להסכם העבודה האישי. החלטה זו נעשית בלב כבד ולאחר שנשקלה בכובד ראש".

     

    עבודות בפיר הרכבת הקלה  (צילום: מוטי קמחי)
    עבודות הרכבת הקלה: פרויקט הדגל של נת"ע(צילום: מוטי קמחי)
     

    שורה של עזיבות בהנהלה הבכירה העיבה על נת"ע: שני סמנכ"לי כספים עזבו בשנה האחרונה וכמה בכירים נוספים. בר-און מונה למנכ"ל נת"ע באפריל 2014. בתקופת כהונתו החלו העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, שממשיך להתקדם לפי לוחות הזמנים המתוכננים לקראת הפעלתו באוקטובר 2021.

     

    נכון להיום כריית המנהרות כמעט הסתיימה, התחנות התת-קרקעיות בבנייה, ובשבועות האחרונים החלה הנחת המסילות לאורך התוואי, במקביל לתהליכי ייצור הקרונות. במקביל, מקדמת נת"ע את ביצוע הקו הסגול והקו הירוק, וכן את התכנון הסטטוטורי של שלושת קווי המטרו.

     

    בר-און כתב הבוקר לעובדי החברה כי "בשנים האלה, שהיו מאתגרות ומרתקות, חוללנו כאן מהפכה. הצלחנו, כולנו יחד, להפוך לכוח מקצועי - תכנוני וביצועי - חזק ומרשים. הוצאנו לפועל תוכניות שעוכבו עשרות שנים, והצלחנו לבצע פרויקטים שנחשבו בעיני רבים לבלתי אפשריים. הסדרנו ותיקנו דוחות כספיים שהוזנחו במשך שנים. קידמנו בנחישות את הקו האדום, תוך בקרה יומיומית על איכות המוצר, שמירה על התקציב ועל לוחות הזמנים. שיקמנו את אמון הציבור בחברה ובפרויקט, וזוכינו ביושר באמון גורמי הממשלה. הודות למאמצינו המשותפים, מה שנראה עד לא מזמן כחלום רחוק הפך למציאות ממשית עם הבטחה גדולה עוד יותר לעתיד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מוטי קמחי
    מנכ"ל נת"ע שהתפטר, יהודה בר-און
    צילום: מוטי קמחי
    מומלצים