שתף קטע נבחר

מרווח נשימה לעומסים: 19 רכבות חזרו לפעילות בצפון

אחרי כמה חודשים של הפניית קרונות למקומות אחרים, הוחזרו רכבות לקווים שיוצאים מאזור הצפון ואליו. ממדי התפוסה הצטמצמו כבר ביום הראשון

 

ארכיון (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ארכיון(צילום: ירון ברנר)

הקרונות חזרו לצפון - והפחיתו את העומסים: 19 רכבות הוחזרו אתמול (יום א') למסילות באזור הצפון לאחר כמה חודשים שבהם הקרונות והקטרים הופנו למקומות אחרים בארץ. ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה מקווים להקל כעת על העומסים שהורגשו במסלולים בין הצפון למרכז הארץ בשעות השיא בתקופה האחרונה.

 

מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי השבת הרכבות עזרה בשלב ראשון להפחית את ממדי הצפיפות ברכבות שיצאו מאזור הצפון ואליו. כך למשל, רכבת שיצאה בשבוע שעבר בשעת בוקר מנהריה למודיעין עמדה על תפוסה של 117%, ואתמול ירדה באותו הקו ל-94% תפוסה.

 

נתונים שנבדקו אתמול בתחנות חיפה-בת גלים, חיפה-מרכז השמונה, חיפה-חוף הכרמל, בנימינה וחדרה הראו כי גם ברכבות שיצאו בשעות מאוחרות יותר בין נהריה למודיעין, הופחתה כמות הצפיפות.

 

בשעות הערב החזרה לצפון מאופיינת בצפיפות פחותה יותר. גם בשעות אלה חל אתמול שיפור: ברכבת שיצאה מתל אביב לנהריה בשעה 16:18 התפוסה עמדה על 78% לעומת 85% בשבוע שעבר.

 

מרכבת ישראל נמסר כי "תמונת העומסים כפי שנבדקה אתמול עדיין איננה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלו שהוחזרו. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או חוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים נתוני התפוסה יירדו עוד יותר, כאשר יותר ויותר נוסעים יתוודעו אל הרכבות שהוחזרו, וייסעו בהן על חשבון הקיימות".

 

בנוסף מדגישים ברכבת ישראל כי החזרת השירות אמנם משפרת משמעותית את העומסים, אך אלה לא ייעלמו לחלוטין. "רכבת ישראל היא מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם היא מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הפתרון לכך הוא שילוב בין הוספת מסילות בצירים העמוסים, ורכש של צי נייד חדש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים