שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דו"חות ויקטורי: הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון ל-3 מיליון שקל

    רשת הסופרמרקטים רשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה של 1.2% במכירות, אך ציינה כי הגורם להיחלשות הוא חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון כמו ב-2018; יישום תקן חשבונאי חדש הוביל לזינוק של 167% בהוצאות המימון ולצניחה ברווח

    ויקטורי מסכמת רבעון עם ירידה במכירות וברווח. רשת הסופרמרקטים פירסמה הבוקר (ג') את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2019, שאותו חתמה עם צניחה של 60% ברווח הנקי שהסתכם ב-3 מיליון שקל.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    וול סטריט: דוחות טובים להארלי דיווידסון וטוויטר

    אפל פרסמה דוחות טובים לרבעון: המניה זינקה

    טבע צופה כי 2019 תהיה שנה קשה לעסקים; המניה צוללת

    ויקטורי: הרווח הנקי השנתי צמח ב-3% ל-33 מיליון שקל

     

    מכירות ויקטורי ירדו ב-1.2% ביחס לרבעון הראשון אשתקד והסתכמו ב-409 מיליון שקל. המכירות בחנויות הזהות במהלך הרבעון ירדו בשיעור חד יותר של 5.1% בהשוואה למכירות בחנויות הזהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הירידה במכירות לעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני של השנה בעוד שב-2018 חל החג ברבעון הראשון.

       (צילום: ויקטורי/ יח
    אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי(צילום: ויקטורי/ יח"צ)
     

    בחברה ציינו כי העלייה במכירות בחנויות הזהות באפריל 2019 לעומת חודש אפריל 2018 צמצמה לחלוטין את הירידה בחנויות הזהות ברבעון הראשון. עוד נטען כי אם חג הפסח היה חל השנה במועד זהה לשנה שעברה, הייתה הרשת מסיימת את החג בצמיחה של 2% במכירות החנויות הזהות וצמיחה רשתית של 5.5%.

     

    הרווח הגולמי דווקא צמח

    למרות הירידה במכירות, שיפרה ויקטורי את הרווח הגולמי שצמח ב-0.4% ל-102 מיליון שקל. זאת בעקבות שינוי בתמהיל סל הקניות ושינוי מדיניות התמחור באתר האינטרנט של החברה. הערכת החברה היא כי התאמת מחירון האתר למחירון החנויות, תעביר את פעילות האון ליין של החברה לרווחיות עוד השנה. העלייה ברווח הגולמי בתקופה בה נרשמה ירידה במכירות, שיפרה את הרווחיות הגולמית של החברה ל-25% מהמכירות.

     

    אלא שעלייה של 4.3% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ל-94.5 מיליון שקל, בעקבות פתיחת חמישה סניפים מאז הרבעון הראשון של השנה הקודמת, פגעה ברווח התפעולי של החברה שצנח בשליש (33.2%) ל-7.7 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית של החברה נשחקה ל-1.9% מהמכירות לעומת 2.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    זינוק חד בהוצאות מימון שהסתכמו ב-4 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בשל התחייבויות חכירה עקב יישום התקן החשבונאי IFRS16 לראשונה בינואר השנה, הוביל לצניחת הרווח הנקי ב-60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

    רשת ויקטורי. הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון ל-3 מיליון שקל (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
    רשת ויקטורי. הרווח הנקי צנח ב-60% ברבעון ל-3 מיליון שקל(צילום: עידו ארז)

    "ממשיכים לשפר את תנאי הסחר"

    ויקטורי מפעילה היום 50 סופרמרקטים וסניף אינטרנטי, המשתרעים על שטחי מכירה של כ-53.4 אלפי מ"ר בפריסה ארצית. הרשת מעסיקה כ-2,500 עובדים וחתומה על הסכמים לפתיחת שלושה סניפים נוספים בחדרה, כפר יונה ובאר יעקב. הסניף בחדרה צפוי להפתח במהלך הרבעון השני של שנת 2019 והסניפים בכפר יונה ובבאר יעקב צפויים להפתח במהלך שנת 2020.

     

    אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה מסר כי: "אנו ממשיכים לשפר את תנאי הסחר ומציגים לראשונה רווחיות גולמית של 25%. תזרים מזומנים
    רבעוני שוטף של 21.5 מיליון שקל וקופת מזומנים בסוף הרבעון של כ-80 מיליון שקל מעידים על האיתנות הפיננסית של הרשת, שבאמצעותה נוכל לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, לצד המשך פתיחת סניפים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים