שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מחאת תצפיתני רכבת ישראל: "דורשים מזגנים, החום בלתי נסבל"
    אחרי גל החום בשבוע שעבר ולפני הטמפרטורות הלוהטות של יולי-אוגוסט, מאיימים העובדים שאמונים על מניעת תאונות במפגשי כבישים ומסילות לנטוש את עמדותיהם: "הבוטקה שלנו לוהט, אי אפשר לעבוד בלי מזגן". רכבת ישראל: "יש במבנה מאוורר, העובדים קיבלו ביגוד ונעלי עבודה בשטח"

     

    מחאת תצפיתני רכבת ישראל:
    עמדת תצפיתני הרכבת באשדוד(צילום: גדי קבלו)

    תצפיתני רכבת ישראל גיבשו בימים הלאה מחאה נגד תנאי העסקתם. עשרות העובדים, שתפקידם למנוע תאונות בנקודות מפגש בין כבישים למסילות, דורשים להתקין מזגנים בביתני השהייה שלהם.

     

    נקודת השבירה אירעה בשבוע שעבר כשבמקומות רבים ברחבי הארץ נמדדו טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות. "המצב בלתי נסבל", סיפר אחד התצפיתנים ל-ynet. "אנחנו יושבים בתוך בוטקה קטן עשוי מפח, לוהט מחום, ואין בכלל מצב לשבת שם יותר מכמה דקות".

     

    הוא הוסיף כי "חבר'ה שלנו שעושים משמרות יום כמעט ולא נכנסים לבוטקה. אנחנו פשוט עומדים בחוץ ונצרבים בשמש. אנחנו באמת לא מבינים מה כל כך מסובך להתקין במקום מזגן קטן. זה דבר בסיסי שבן אדם בעמדה כזאת זקוק לו בחום הישראלי".

     

    בימים האחרונים פנו התצפיתנים למעסיק שלהם כדי להביא פתרון לסוגיה, אך לטענתם הוא גלגל את האחריות להנהלת רכבת ישראל. התצפיתנים, רובם צעירים אחרי צבא, עובדים במשמרות של שמונה שעות ומשתכרים 31 שקלים לשעה.

    מחאת תצפיתני רכבת ישראל:
    "הרכבת משחררת חום לוהט"(צילום: גדי קבלו)

    לפי נוהלי העבודה, בכל פעם שמתקרבת רכבת לנקודת המפגש עליהם לצאת מביתן השהייה, לוודא שאין כלי רכב על המסילה ולאפשר לרכבת לעבור את הצומת בבטחה.

     

    "הרכבת עוברת לידנו במרחק של ארבעה מטרים ומשחררת חום לוהט", ציין תצפיתן נוסף. "אפילו מקום להצטנן מעט אין לנו. עוד מעט יגיעו יולי-אוגוסט, ואין מצב שאנחנו נעבוד בחום הזה בלי מזגן. גם אין לנו נקודת מים, הכול אנחנו צריכים להביא מהבית. מה שיש לנו זה שירותים כימיים, שולחן, כיסא ונקודת חשמל להטענת מכשירי קשר.

     

    "בעבר ביקשנו אטמי אוזניים וגם את זה לא הביאו לנו. תנאי ההעסקה שלנו מחפירים, אנחנו מרגישים שקופים. אם המצב לא ישתנה אנשים פשוט לא ירצו לעבוד. לא נוכל לעבוד בתנאים כאלה וננטוש את העמדות".

     

    מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר על 19 מפגשים מאוישים, זאת לאחר שמחצית מהמפגשים בוטלו בעשור האחרון במסגרת פרויקט ההפרדות המפלסיות לביטול מפגשי כביש מסילה.

     

    "מפקחי המפגש הם עובדי שטח לכל דבר ועניין, כמו משגיחי בטיחות או מסילאים, ותפקידם לתצפת אל סביבת המסילה והמפגש לקראת כל רכבת שחולפת במפגש, כאשר רק בחלק קטן מהמשמרת ניתן לשהות בתוך המבנה, אשר בו מותקן מאוורר ומתקן מים קרים. כחלק מהיותם עובדי שטח, מקבלים המפקחים ביגוד שטח עונתי ונעלי עבודה בשטח".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גדי קבלו
    המבנה של התצפיתנים באחת מנקודת המפגש
    צילום: גדי קבלו
    מומלצים