שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אינסטגרם תשלב בפיד פרסומות של משפיענים
    מכורים לאינסטגרם? לא בטוח שתאהבו את החידוש הזה: הרשת החברתית לשיתוף תמונות, סרטונים וסטורי הכריזה שפוסטים שנועדו לפרסום מוצרים יופיעו כמודעות בפיד או בסטורי - גם אם אינכם עוקבים אחרי יוצר הפוסט

    אם בשבועות הקרובים יקפוץ לכם באינסטגרם פוסט שמריח כמו פרסומת, ממישהו שאתם בכלל לא עוקבים אחריו, לא מדובר בטעות באלגוריתם. הרשת החברתית לשיתוף תמונות, סרטונים וסטורי הודיעה כי תאפשר למפרסמים לשלב פוסטים פרסומיים של יוצרי תוכן עצמאיים ("משפיענים") בפיד של משתמשים - למשל דוגמנית שמקדמת מוצרי איפור, או ספורטאי שמקדם מותג אופנה.

     

    אפליקציית אינסטגרם (צילום: shutterstock)
    אפליקציית אינסטגרם(צילום: shutterstock)
     

    עד כה הכרנו את המגמה של יוצרי תוכן שמתפרנסים היטב מפרסום מוצרים בפוסטים שלהם, ואולם מדובר היה בפוסטים שהגיעו רק למי שעקב אחרי היוצרים. מעתה, הפוסטים האלה יגיעו גם לאנשים שכלל אינם מעוניינים בפרסומות האלה ואינם עוקבים אחרי היוצרים שמפרסמים את המוצר, וזאת על בסיס טירגוט קהל היעד המתאים למפרסם, מה שאומר שנתקשה עוד יותר להבדיל בין פוסטים אותנטיים, מודעות פרסום, ומעתה גם תוכן ממותג.

     

    מה שעשוי לעזור לנו להבדיל בין האפשרויות הוא הכיתוב "שיתוף ממומן עם..." ושם החברה שמימנה את הפרסום, שאינסטגרם מבטיחה להציג לצד הפוסטים. האם נצליח להתעלם מפוסט עשוי היטב ומושך תשומת לב רק בגלל המילה "ממומן" לידו? באינסטגרם כנראה יודעים שלא.

     

    אינסטגרם ממותג (צילום: אינסטגרם)
    פוסטים ממומנים באינסטגרם(צילום: אינסטגרם)

     

    אינסטגרם אינה מסתירה את כוונותיה. בהודעה שלה היא מכריזה שבקרוב מפרסמים יוכלו לקדם תוכן פרסומי של משפיענים כמודעות בפיד של הגולשים. החברה טוענת כי תוכן פרסומי ממותג הוא "אקוסיסטם מתפתח" וכי אחת הבקשות העיקריות מצד מפרסמים היא האפשרות לשלב תוכן ממותג כחלק מאסטרטגיית הפרסום שלהם. אינסטגרם אומרת שהאפשרות להעלות תוכן ממותג לפיד תיפתח לכל המפרסמים בשבועות הקרובים והאפשרות להעלות תוכן כזה לסטורי תיפתח בחודשים הקרובים.

     

    לפי נתונים שמציגה אינסטגרם, 68 אחוזים מהגולשים מציינים שהם נכנסים לאינסטגרם בגלל הקשר שיש להם עם היוצרים. החברה מעודדת בעלי עסקים לנצל את העניין הכן של הגולשים כדי "לספר את הסיפור הממותג שלהם" באמצעות קולותיהם של היוצרים וכך להגיע לקהלים שלהם ולהרחיב את האימפקט של קמפיין הפרסום. לדבריה, באמצעות הכלים של פלטפורמת הפרסום של פייסבוק יכולות חברות להרחיב את הקהל המטורגט שלהן מעבר לגולשים שעוקבים אחר החברה ישירות.

     

    החברה מצטטת את ליאת ויינגרטן, סגנית נשיא לשיווק המותג בחברת Old Navy, שאומרת: "לאורך זמן אנחנו מבחינים שלקוחות רוצים לגלות אופנה דרך

    מקורות שהם מייחסים להם אמינות אבל הגישה האורגנית לתוכן הפכה יותר ויותר למוגבלת. ולכן אנחנו מחפשים דרכים מתוחכמות יותר כמו תוכן ממותג כדי להביא את התוכן של המפרסמים ללקוחות המתאימים במקום לפזר את זה סתם כך לגלי האתר החברתי. קידום תוכן ישירות באמצעות המשפיענים מעניק לפוסט אותנטיות גבוהה יותר מאשר באמצעות החברה ואנחנו רואים שיעור היקשרות גבוה יותר באמצעות אסטרטגיה זו".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אינסטגרם
    אינסטגרם תשלב בפיד פרסומות של משפיענים
    צילום: אינסטגרם
    מומלצים