שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עצרת הולכי הרגל בתל אביב: "החזירו לנו את המדרכות"
    ריבוי הכלים הדו-גלגליים על מדרכות תל אביב הניע את תושבי העיר למחאה תחת הכותרת - "ככה אי אפשר להמשיך" מארגנת האירוע, חגית אוריין, מסבירה מה בעצם הבעיה

    מסתבר כי הכאוס על מדרכות העיר לא רק שאינו משתפר, הוא גם מחמיר. כל זאת למרות סמכויות אכיפה שנתנו לפקחים, למרות טענות משטרת ישראל כי היא מחמירה את אכיפת החוק ולמרות מספרי הנפגעים הגדלים בהתמדה. כך מרגישים רבים מתושבי תל אביב, ובעוד ימים ספורים תהיה להם גם הזדמנות לבטא זאת בעצרת תחת השם "ככה אי אפשר להמשיך" שתתקיים ביום ב' (17.6) ב-17:00, ליד ומול הכניסה לבניין עיריית תל אביב. מארגנת העצרת, חגית אוריין הפעילה בתחום כבר שנים רבות, מסבירה מדוע.

     

     

    אז מה גרם לזה הפעם?

    "אנחנו מרגישים שזו נקודת זמן קריטית להתכנס בתחילת הקדנציה הנוכחית, בכדי שלא נחזור לעוד חמש שנים שבהן לא נעשו הרבה דברים להיטיב את מצב הולכי הרגל בעיר. העצרת תעסוק בהרבה נושאים, זה לא רק קורקינטים"

     

    התחושה שלך היא שבחודשים האחרונים זה החמיר עוד יותר?

    "זה לא רק קורקינטים, יש המון נושאים שלא נפתרו בכלל ולא כל כך עלו לחדשות כי היכולת שלנו לעסוק בזה בהתנדבות מוגבלת. יש עדיין את כל הדו-גלגליים שנשארו על מהדרכות, אופניים רגילים אי אפשר להוריד כי אין להם תשתיות. עיריית תל אביב לא השקיעה בתשתיות נפרדות בכדי שיוכלו להוריד את כל עשרות אלפי רוכבי האופניים הרגילים מהמדרכות.

     

    "את האופניים החשמליים עוד איכשהו הצליחו לצמצם ולהוריד מהמדרכות, אבל אז עיריית תל אביב, מבלי שטרחה לעשות את הצעדים המקדימים, אישרה להחדיר למרחב הציבורי עוד 5,000 כלים שיתופיים, בהם 3,000 קורקינטים ממונעים. רק תודות ללחץ הציבורי שלנו התחילה העירייה בתהליך הסדרת הנושא. וכידוע לכם הסדרה זה דבר שהולך לאט לאט, הם עדיין לומדים את הנושא, זה לא ביום. אני מדברת איתך ולידי רוכב אופניים, שמגיעה גם לו תשתית נפרדת תקנית, שלא יטוס בין כל האוטובוסים. העצרת לא תעסוק רק בכל הדו-גלגליים. אל תשכחו גם את האופנועים.

     

    "האופנועים טסים על המדרכות שלנו, מפחידים אותנו, הם טסים בנחת, בלוקים שלמים בלי שום מורא. יש גם את בעיית המכוניות שחוסמות מדרכות בפרקי זמן לא קצרים, שזה די חרפה, בעיקר לעיריית ת"א שטוענת בצדק שצריך להוריד את רמת זיהום האוויר האדירה ולצמצם את השימוש במכוניות פרטיות. בזה אנחנו תומכים לגמרי, ברור.

     

    כמה מסוכן היום להסתובב על המדרכות בתל אביב אם אתה הולך רגל?

    "העצרת תתקיים לא בגלל שקרתה תאונה כלשהי. אני רוצה למנוע אותה. זו לא רק בעיה של מדרכות., צמצמו את מספר הממונעים על המדרכות, אבל האופניים הרגילים - שגם הם מתרבים - עדיין על המדרכות, אופנועים עדיין על המדרכות, ואז הוסיפו את הקורקינטים.

     

     

    כמה זה מסוכן?

    "אתה פוחד לזוז שמאלה ימינה בסנטימטרים, אפילו במעבר חצייה, כדי שלא יכנסו בך. לפני כמה ימים עמדתי במעבר חצייה, זזתי טיפה ימינה ורוכבת אופניים רגילים נכנסה לי בגב. מזל שאלה היו אופניים רגילים. הבעיה לא נפתרה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו
    לא אוכפים מספיק
    צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים