שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כחלון התעורר: יציג בפני הממשלה חבילת גזירות לטיפול בגירעון
    עלות הצעדים שיוצגו צפויה להגיע עד 6 מיליארד שקל, והיא תכלול קיצוצים בתקציבי המשרדים אך גם אפשרות להעלאת מיסים וביטול פטורים; מדובר בצעד מפתיע, שכן ההערכה היתה שכחלון לא יבצע צעדים אלה במהלך קמפיין הבחירות
    שר האוצר משה כחלון יגיש ביום ראשון הקרוב לממשלת המעבר חבילת גזירות חלקית לטיפול בגירעון ההולך ותופח, ובה צעדים שעלותם נאמדת בשניים עד שישה מיליארד שקל. כך נודע ל"כלכליסט".

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

     

    פקידי האוצר רוצים לקצץ בהטבות המס לקרנות ההשתלמות

    נטו קיצוצים: התוכנית של האוצר להתמודדות עם הגירעון

    חודש שני ברציפות, הגירעון הממשלתי עמד במאי על 3.8% מהתמ"ג

     

    בכירים במשרד אישרו את הפרטים וציינו כי כחלון השתכנע בחשיבות המהלך והוא זה שיוביל אותו. ביצוע הצעדים כפוף לאישור הממשלה, שתוצג לפניה תמונת המצב של היקף ההוצאות הצפויות, תחזית ההכנסות ממיסים, תחזית צמיחה מעודכנת וגם תחזית הגירעון המעודכנת (מה שמכונה "נומרטור"). מדובר בהתרחשות מפתיעה שכן ההערכה היתה שבעיצומה של קמפיין בחירות, כחלון לא יעז לבצע מהלכים שכאלו וכלל ה"גזירות" יידחו לגיבוש תקציב 2020.

    משה כחלון באולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
    שר האוצר משה כחלון(צילום: אבי מועלם)
     

    לפי אותם מקורות באוצר, הצעדים שאמורים להתפרסם על ידי האוצר היום (ד') או מחר כוללים גזירות הן בצד ההוצאה, קרי קיצוצים בתקציבי המשרדים הממשלתיים, והן בצד ההכנסות, קרי העלאת מיסים, ביטול פטורים או הגדלת הכנסות מסעיפים אחרים. גם בשעות אלו מגבשים באוצר את הרשימה הסופית של הצעדים. חשוב לקחת בחשבון כי בניגוד לימים רגילים, כעת פועלת ממשלת מעבר, וההרשימה תכלול רק צעדים שיאושרו סופית על ידי היועץ המשפטי לממשלה. נזכיר עוד כי לצורך העלאת מיסים, הצעד מחייב גם אישור של ועדת הכספים של הכנסת בראשות משה גפני.

     

    בשבוע שעבר פרסם החשב הכללי את נתוני הגירעון הממשלתי לחודש מאי, ולפיהם הוא ממשיך לעמוד על כ-3.8% מהתמ"ג שהם יותר מ-51 מיליארד שקל - זה
    החודש השני ברציפות. נזכיר כי לפי חוק התקציב לשנת 2019 נקבע יעד גירעון (תקרת גירעון) של 2.9% מהתמ''ג שהם כ-40 מיליארד שקל. אלא שזה לא הכל: הנתון שצריך להפחיד את פקידי האוצר עוד יותר הוא התפתחות של משקל ההוצאה וההכנסות ממיסים כאחוז מהתמ"ג. לפי נתוני האוצר, ההוצאה הממשלתית זינקה כבר ליותר מ-29% מהתמ"ג (כ-27% ברוב שנת 2016-2017) כאשר הכנסות המדינה ממיסים כאחוז מהתמ"ג צנחו לרמה של כמעט 25% מהתמ"ג (בסוף 2017 היו קרובות ל-27% מהתמ"ג אחרי שהתקבלו ברשות המסים תקבולים מאקזיטים ומסי דיווודינדים). קרי, ישנו עת פער של כ-4%.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים