שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    עיריית ת"א: נחרים קורקינטים זרוקים, דו"חות לרוכבים במדרכות
    לנוכח הכאוס בכל הנוגע לרוכבי קורקינטים חשמליים מפרסמת עיריית תל אביב את הכללים לקבלת היתר לחברות הכלים השיתופיים. בין היתר ייקבעו אזורי חניה מוגדרים ומחוץ להם יוחרמו הכלים. יוגבל מספר הקורקינטים. העירייה תגביר בשבועות הקרובים את האכיפה של איסור הנסיעה על המדרכות באמצעות פקחים

    עיריית תל אביב-יפו מנסה לעשות סדר בכאוס שנובע מהצפת רחובות העיר בקורקינטים חשמליים, ותפרסם מחר (יום ב') את התנאים לחברות הכלים הזעירים השיתופיים להגשת בקשה להיתר הפעלה לחצי שנה. בין היתר, הוחלט על הגבלת חניית הכלים באזורים שונים בעיר, תוך הסדרת תאי חניה ייעודיים ומסומנים, הגבלת מספר הכלים ואזורי הפרישה, וכן הגברת הפיקוח על רוכבים במדרכות, החרמת קורקינטים ואופניים חשמליים שיחנו מחוץ לאזורים שסומנו וכן לרוכבים שיצפרו בין 23:00 בלילה ל-7:00 בבוקר.

    רוכבים על קורקינט בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
    העירייה מנסה לעשות סדר. רוכבי קורקינט בת"א(צילום: מוטי קמחי)

     

    בשלב הראשון יוגדר רובע 3 (ממערב לאבן גבירול) במרכז העיר כאזור מוגבל חניה, שבו תותר חניית הכלים רק בתאי חניה ייעודיים שיסומנו לשם כך. תאי החניה יספקו זמינות חניה במרחק של כ-100 מטרים בממוצע על הכביש, עם עדיפות לקרנות רחוב ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה. מ-1 באוגוסט, כלים שיחנו באזור מוגבל חניה מחוץ לתאים הייעודיים יוחרמו על ידי העירייה. במקביל תפעל העירייה לסמן מאות תאי חניה נוספים ברחבי העיר. 

       

    אלו התנאים לקבלת היתר הפעלה זמני:

     

    אזורי חניה מוגבלים: חניית הכלים בתאי החניה המסומנים והאזורים המוגדרים בלבד, תחילה ברובע 3 ובהמשך השנה בשאר העיר. העירייה תחל בסימון אזורים המותרים לחניה, על הכביש בכחול-לבן, והשאר במדרכות במקומות "מתים", למשל רצועת השירות הצמודה לכביש. מפת אזורי החניה תתעדכן באתר העירייה ובאפליקציות של החברות. לא תתאפשר נעילת הכלים באזורים שאינם מוגדרים לחניה.

    אילוסטרציה קורקינט קורקינטים (צילום: shutterstock)
    קורקינטים. ארכיון(צילום: shutterstock)
      

    שמירה על הסדר במרחב הציבורי: עמידה בכללי העירייה לשמירת הסדר הציבורי, שעל פיהם אין לחסום או לגרום הפרעה במעברים ציבוריים, ויש להקפיד על השארת מעבר חופשי של שני מטרים לפחות. כמו כן, העמדה או השארה של כלי רכב שיתופיים במדרכה תתאפשר אך ורק סמוך לאבני השפה או צמוד לבניין ולאורכו, אין לחסום תחנות אוטובוס, כניסות לבתים ולמבנים לרבות בתי עסק, איסור חניה סמוך למוסדות חינוך, ואין להשאיר מקבץ של יותר משלושה כלי תחבורה שיתופיים יחדיו מלבד במקומות המורשים לכך.

     

    פרישה וזמינות בכל רחבי העיר: בעל ההיתר מחויב לאפשר השכרה והחזרה של כלים זעירים שיתופיים בכל רחבי העיר. בעל ההיתר יפרוש שיעור מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה, בדגש על יפו ואזור עבודות הרכבת הקלה.

     

    הגבלת מספר הכלים המקסימלי: בעל ההיתר יוגבל בכל זמן נתון לצי כלים זעירים שיתופיים המונה עד 2,500 כלים.

     

     

    העברת מידע באופן שוטף: בעל ההיתר יעביר מידע ונתונים לעירייה לצורכי מחקר וניתוח.

     

    הפעלת מוקד שירות: בעל ההיתר יעמיד מוקד שירות לקוחות שמשימותיו לספק מידע למשתמשי הקצה ולהוות ערוץ תקשורת עם המוקד העירוני 106.  

       

    מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו, אמרה כי "השתלבות הכלים השיתופיים בעיר מבורכת - זו תחבורה אלטרנטיבית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב. הכלים השיתופיים מאפשרים התניידות שוויונית יותר, מצמצמים פערי מרחק ומסייעים להורדת יוקר המחיה. לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים, בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי, ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם אלה של הולכי הרגל במדרכות. הנתון שאספנו שלפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש, ולכן עיריית תל אביב-יפו שוב נדרשת לייצר רגולציה והסדרה מקומית".

     

    מחברת bird המשכירה קורקינטים שיתופיים נמסר בתגובה: "הרגולציה שגיבשה עיריית תל אביב מאוזנת בסך הכול ומאפשרת ברובה את המשך המהפכה התחבורתית שהחלה בחודש אוגוסט האחרון. אנחנו מבססים את ההיצע אך ורק על פי הביקוש, כך שהטלת מכסות תגרום להורדת הביטחון בשירות לטווח הארוך. יש לציין כי כבר עכשיו הביקוש גובר על ההיצע. מניסיוננו הרב בעולם, אנו בטוחים שהדבר יבוא לידי ביטוי בתקופת הפיילוט עד לקביעת האסדרה הקבועה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים