שתף קטע נבחר

תיעוד: משאית פגעה בגשר בכביש 4, הולך רגל נמלט ברגע האחרון

משאית התנגשה בגשר "רמת אלחנן", המוקם בין בני ברק לגבעת שמואל. בסרטון נראה הולך רגל שניסה לחצות את הגשר - ונאלץ לשוב על עקבותיו. למקום הוזעק מהנדס שקבע כי לא נשקפת סכנה בטיחותית

 

 

כשנתיים לאחר קריסת הגשר במחלף גהה שבכביש 4 בעקבות פגיעת משאית - תועד הבוקר (ג') אירוע דומה בגשר "רמת אלחנן", הממוקם בין בני ברק לגבעת שמואל. רק במקרה האירוע הסתיים בלי נפגעים. בסרטון שהגיע לידי ynet נראית משאית כשהיא פוגעת בגשר - והולך רגל שהחל לחצות אותו נאלץ להימלט ברגע האחרון. התיעוד - בפתח הכתבה.

 

האירוע התרחש סמוך ל-08:00. מהנדס גשרים מטעם נתיבי ישראל בדק לאחר הפגיעה את הגשר וקבע כי לא נשקפת סכנה בטיחותית.

משאית פגעה בגשר בכביש 4 וכמעט גרמה לאסון כאשר הולך רגל היה עליו ()
רגע הפגיעה בגשר. למעלה: הולך הרגל נמלט

משאית פגעה בגשר בכביש 4 וכמעט גרמה לאסון כאשר הולך רגל היה עליו (צילום: דוברות המשטרה)
סימני הפגיעה בגשר(צילום: דוברות המשטרה)

משאית פגעה בגשר בכביש 4 וכמעט גרמה לאסון כאשר הולך רגל היה עליו (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

משאית פגעה בגשר בכביש 4 וכמעט גרמה לאסון כאשר הולך רגל היה עליו (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרת התנועה ציינו כי דיווח על אודות הפגיעה בגשר להולכי רגל התקבל במוקד 100. המודיע סיפר כי הבחין במשאית גבוהה עם מנוף שפוגעת בגשר הולכי הרגל.

 

עם קבלת הדיווח הוזנקה למקום ניידת משטרה שהגיעה לזירה עם מהנדס גשרים בחברת נתיבי ישראל. לפי המשטרה, המהנדס קבע כאמור כי אין כל סכנה בטיחותית לגשר וכי ניתן לאפשר לתנועת כלי הרכב מתחתיו לזרום בבטחה.

 

באוגוסט 2017 נהרג אליחי טדרי, נהג משאית בן 58 מחולון, לאחר שכלי הרכב שבו נהג התנגש בגשר המדובר.

 

הגשר שקרס לפני כשנתיים נבנה ב-1975 ועבר שדרוג ב-2009. מהנדס הגשרים רז מור, חבר בהנהלת איגוד המהנדסים, אמר אז כי "גשרים אמורים לא ליפול. גשרים אמורים לעמוד בעומסים לפי התקינה או לא למעלה מזה, אבל גשרים אמורים להיות לפי תקינה לפי זמן הקמתם. זאת אומרת שהגשר הזה שנבנה בערך לפני 30 שנה עמד בדרישות התקינה מלפני 30 שנה.

 

"אני מניח שאם הגשר הזה היה מתוכנן ומוקם כיום, סביר מאוד שהתאונה הזאת לא הייתה מתרחשת בצורה הזאת. ייתכן שהמשאית והמנוף היו מתפרקים, אבל אם הגשר היה בנוי לפי התקינה הנוכחית הגשר לא היה נופל".

 

בנתיבי ישראל דחו אז את הטענות וציינו כי מדובר בגשר שתוכנן כדי להעביר הולכי רגל. "לגשר כזה אין יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש", אמרו אז בחברה והסבירו כי לא כל המאסה של חזית המשאית נתקעה בגשר אלא החלק העליון של המנוף שיצר חיכוך וזיעזע את הגשר.

 

התיעוד הופץ ברשתות החברתיות. אם אתם צילמתם - צרו קשר במייל האדום .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים