שתף קטע נבחר

אופניים וקורקינטים חשמליים - זינוק במספר הנפגעים

נתונים מעודכנים שפרסמה הלמ"ס חושפים כי במהלך אשתקד נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים ורוכב קורקינט חשמלי, בזמן שכ-2,000 בני אדם נפגעו מכלים אלה - עלייה של כ-5% לעומת 2017

הנתונים מדאיגים: מספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנפגעים על הכביש נמצא בעלייה מתמדת. במהלך 2018 נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים ורוכב קורקינט חשמלי. השנה נהרגו עוד שישה רוכבים. בניסיון לטפל בבעיה, בעוד ימים ספורים ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות המסדירות את הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. לפי התקנות, כל רוכב מעל גיל 16 - גיל המינימום לרכיבה - יחויב בלימודי תיאוריה ייעודיים לרכיבה או לנהיגה ברכב פרטי, ובמעבר בהצלחה של מבחן. כמו כן יחויבו הרוכבים בחבישת קסדה המצוידת במחזיר אור בחלקה האחורי.

 

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים באולפן ynet 

 

דו-גלגלי חשמלי - ומסוכן

רגע לפני כניסתן של התקנות לתוקף מפרסמת הבוקר (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני ההיפגעות המעודכנים לשנת 2018. לפי הנתונים העדכניים, אשתקד נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים ורוכב קורקינט חשמלי אחד. במהלך קצת פחות מחצי השנה הראשונה של 2019 נהרגו לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שבעה רוכבי כלים חשמליים.

 

למ

במהלך 2018 נפגעו בתאונות אופניים חשמליים שדווחו למשטרה לא פחות מ-1,855 בני אדם, עלייה של כמעט 5% מהשנה הקודמת. 137 מהנפגעים אשתקד הוגדרו כנפגעים באורח קשה - עלייה של כ-10% לעומת 2017. בקרב הפצועים קל נרשמה עלייה של 62 רוכבים. מבין כלל הנפגעים, 407 בני אדם מוגדרים כלא-רוכבים - מורכבים או הולכי רגל שנפגעו מהכלים. יש להזכיר כי עם כניסתן של התקנות החדשות לתוקף באחד ביולי, תיאסר הרכבת נוסע נוסף על כלים חשמליים מכל סוג.

 

רוכבים על קורקינט בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
בלי קסדה, בלי ביטחון - רוכבי קורקינט בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)
 

 

עוד יש לציין כי בדיווחי הלמ"ס יש התייחסות לנפגעים רוכבי אופניים חשמליים שלא דווחו למשטרה. בסך הכול נפגעו אשתקד 584 בני אדם מבלי שהמשטרה תדע מכך - 205 מהם באורח קשה ו-373 באורח קל. שישה פצועים נוספים הוזכרו מבלי ליידע על חומרת פציעתם.

 

למ

בניגוד למקובל לחשוב, מרבית הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים - כאלף בני אדם - היו בני 25 ומעלה. רק 345 משתייכים לקבוצת הגיל 16-18, בעוד 257 פצועים היו בני 18 עד 24. ומה על קבוצות גיל צעירות במיוחד שאינן מורשות לרכוב כלל? בטווח הגילים 12 עד 15 נפצעו כ-200 רוכבים. גם ילדים ותינוקות עד גיל 11 נפגעו כתוצאה מאופניים חשמליים - כ-30 במספר.

 

קפיצה מדאיגה במיוחד נרשמה אשתקד בקרב נפגעי תאונות דרכים שבהן היה מעורב רוכב קורקינט חשמלי. בעוד ב-2017 עמד מספר הנפגעים על 93 בני אדם, ב-2018 זינק המספר פי 3 ל-237 בני אדם, בהם הרוג אחד ו-21 פצועים באורח קשה. בין הנפגעים היו לפי הלמ"ס 177 רוכבים שדווחו למשטרה, ו-43 נוספים שהגיעו לטיפול בבית חולים ללא התערבות המשטרה. 14 מהנפגעים היו מתחת לגיל 11, בעוד 15 נוספים היו בני 12-15. גם כאן בולטת הקטגוריה מעל גיל 25, עם כ-140 מכלל הנפגעים.

 

למ

2018: פחות תאונות והרוגים

מספר התאונות הקטלניות עמד ב-2018 על 286, נמוך ב-11.5% ממספרן ב-2017. 1,941 מסך התאונות עם נפגעים היו קשות ו-10,330 נחשבו קלות. רוב התאונות קרו ככל הנראה כאשר גבר ישב מאחורי ההגה, זאת לאור העובדה שמכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, 73.3% היו גברים ו-26.7% נשים. ב-69.1% מהתאונות הקטלניות התנגשו שני כלי רכב ויותר, רק 23.1% מהן היו בשל פגיעה של רכב בהולך רגל, ו-6.7% מתאונות אלו היו תאונות יחידניות.

 

על אף שמרבית התאונות בארץ אשתקד התרחשו בכבישים עירוניים, לא מפתיע לגלות כי מרבית התאונות הקטלניות התרחשו בכבישים בין-עירוניים שבהם מהירות הנהיגה גבוהה במידה ניכרת. כ-70% מסך התאונות התרחשו בכבישים עירוניים, אך שם נרשמו 45% מכלל התאונות הקטלניות, לעומת הכביש המהיר שאחראי ל-55% מהן.

 

לא פחות מ-31% מהנפגעים בתאונות הדרכים הקטלניות היו אזרחים ערבים במדינה, באוכלוסייה המונה מעט יותר מ-20% מכלל אוכלוסיית ישראל. מספר ההרוגים הערבים ירד אומנם בכמעט 20%, אך כ-30% מכלל ההרוגים על כבישי הארץ היו ממוצא ערבי.

 

על פי הדו"ח המעודכן, כ-23 אלף בני אדם נפגעו בכ-12,500 אלף תאונות דרכים אשתקד - ירידה של כ-8% לעומת 2017. מתחילת השנה הנוכחית נהרגו על כבישי ישראל 146 בני אדם, לעומת 143 בתקופה המקבילה אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
רוכבים ומסתכנים
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים