שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    תיעוד: חוצים מסילה שניות לפני מעבר הרכבת
    בימים האחרונים נרשמו כמה מקרים של פריצה למפגש המסילות, שניות לפני מעבר הרכבת ותוך כדי ירידת המחסומים. מנהל אגף הבטיחות ברכבת מתריע את הנהגים: "נקטו במשנה זהירות"

     

     

     

     

    גל פריצות במפגש כביש-מסילה: שני אירועים מסוכנים שבהם פרצו נהגים לשטחי מפגש כביש-מסילה תועדו בימים האחרונים, שניות בודדות לפני מעבר הרכבת. צפו בתיעוד.

     

    אתמול (יום ד') תועדו כלי רכב חוצים קו הפרדה רצוך במפגש הכביש-מסילה בניצנים, תוך עקיפת זרועות המחסום שירדו ונסיעה על הנתיב הנגדי, ופורצים לשטח המפגש. מוקד הבטיחות של הרכבת עקב אחר המתרחש בזמן אמת והתריע בפני הרכבות שחלפו באזור על האירוע. נהג הרכבת הפעיל את בלם החירום ובכך נמנע אסון.  

     

    פריצה של רכבים פרטיים שניות לפני שהרכבת מגיעה למסילה בניצנים (צילום: רכבת ישראל)
    חציית המפגש שניות לפני מעבר הרכבת(צילום: רכבת ישראל)
    הולכת רגל סמוך  למסילת רכבת בחיפה שניות לפני שהרכבת מגיעה (צילום: רכבת ישראל)
    הולכת רגל בחיפה(צילום: רכבת ישראל)

    הולכת רגל סמוך  למסילת רכבת בחיפה שניות לפני שהרכבת מגיעה (צילום: רכבת ישראל)
    (צילום: רכבת ישראל)
     

    בחיפה נרשם לפני מספר ימים אירוע חמור נוסף, במהלכו פרצה הולכת רגל לשטח מפגש המיועד למעבר כלי רכב והולכי רגל, גם כן בניגוד לחוק ולאחר שאורות האזהרה דלקו והמחסום החל לרדת. גם במקרה זה עקב מוקד הבטיחות אחר המתרחש והתריע את נהג הרכבת - שבלם בלימת חירום. גם אירוע זה הסתיים בשלום.

     

    ברכבת מציינים כי הם פועלים בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועם חברת נתיבי ישראל לביטול המפגש לטובת הקמת הפרדה מפלסית, כבר בסוף השנה הבאה.

     

    "בשנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש-מסילה, בניגוד לכללי הדרך", אמר אבי שיטרית, מנהל אגף בטיחות ברכבת ישראל, "פריצות אלה ואחרות גרמו לכ-6,500 דקות עיכוב לכ-1,000 רכבות נוסעים. אנו מזכירים כי מרחק העצירה של רכבת הוא קילומטר, וקוראים לכל משתמשי הדרך לנהוג במשנה זהירות בקרבת מסילות, ולנהוג על פי החוק בזמן חציה של מסילה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רכבת ישראל
    מדאיג: רכבים חוצים מסילות רכבת
    צילום: רכבת ישראל
    מומלצים