שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    למרות השינוי בצו יבוא - קסדות וכיסאות בטיחות תקועים במכס

    החל מ-22 ביוני מותר להכניס לארץ מוצרי בטיחות ורכב לפי בדיקת התאמה לתקן, ללא עלות. ובכל זאת, עשרות חבילות שהוזמנו אונליין תקועות בכניסה לישראל. במכס טוענים שפקידי משרד התחבורה בשביתה איטלקית

    צו יבוא אישי נכנס לתוקף ב-22 ביוני, ולפיו ניתן להכניס לארץ מוצרים שונים לרכב לפי בדיקת התאמה לתקן ללא עלות. למרות זאת, ישראלים שקנו אונליין מחו"ל לא מצליחים לקבל את הפריטים משום שלטענתם פקידי משרד התחבורה מסרבים לשחררם. עמילי מכס טוענים שעובדי משרד התחבורה מעכבים כניסת מוצרי בטיחות וחלקי חילוף לרכב - בשל שביתה איטלקית.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    החבילה מתעכבת? אולי בגלל אכיפה מוגברת במכס

    שר הכלכלה חתם על הקלות דרמטיות ביבוא אישי

    רפורמת הייבוא האישי: כך יוזלו משלוחי הקניות ברשת

     

    עשרות רבות של צרכנים ממתינים למוצרים לרכב שהזמינו. מדובר בכיסאות בטיחות, בוסטרים, קסדות, צמיגים, רפידות לבלמים ושאר חלקי חילוף לרכב - פריטים שצו יבוא אישי קובע שניתן להכניסם לארץ באמצעות בדיקת סימון תקן בלבד. נציגי משרד התחבורה אמורים לבדוק שהמוצרים מסומנים כבעלי תקינה אירופית או אמריקאית, ללא עלות ובהליך מהיר, ולהכניסם ארצה. אולם, הליכי האישור והשחרור מעוכבים.

    למרות השינוי בצו יבוא - קסדות וכיסאות בטיחות תקועים במכס (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    למרות השינוי בצו יבוא - קסדות וכיסאות בטיחות תקועים במכס(צילום: shutterstock)
     

     

    "אמרו לנו לא לבדוק"

    "במשרד התחבורה לא עומדים בחוק", אמר לנו גורם בחברה לעמילות מכס. "פקידים אומרים לנו: 'אין לי כוח אדם לזה', או: 'אמרו לנו לא לבדוק כיסאות'".

    לפי גורם במשרד הכלכלה, הצו קובע שהמוצרים חייבים להשתחרר תוך 4־5 ימים. הצו מאפשר לצרכן ללכת בעצמו למעבדה מוסמכת, בתשלום, ולשחרר את המוצר בעצמו כדי לזרז את התהליך, אבל זו לא דרך המלך. "אף צרכן לא הלך למעבדה פרטית. עברו יותר מ-5 ימים ומשרד התחבורה לא משחרר את הפריטים. זה מנוגד למדיניות הממשלה".

     

    גורם שייבא לארץ פריטים שתקועים במכס אמר שחברות עמילות המכס שלחו מכתבים לכל הגורמים שלא עזרו. בני בוחניק, מנהל קבוצת Ineedit בפייסבוק, פירסם פוסט שאליו צירף מכתב ששלח לו אנואר חילף, הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה, בתגובה לפנייתו. במכתב כותב חילף: "המסלול המועדף הוא אישור על ידי משרד התחבורה ללא צורך בפעולה או תשלום מצד המייבא. הפעלת המסלול באחריות משרד התחבורה והיא אמורה הייתה להתחיל".

       ()
     

    שכחו לתגבר עובדים

    לדברי גורם במשרד, הסיבה לעיכוב באישורים היא שהוטל על העובדים עומס עבודה ללא תוספת שכר או תוספת עובדים, ולכן לכאורה פתחו בשביתה איטלקית. "במשרד התחבורה היו בעד הרפורמה, אבל שכחו לתגבר את העובדים".

     

    ממשרד התחבורה נמסר: "משרדנו צימצם משמעותית את הרגולציה והביורוקרטיה בענף מוצרי התעבורה. המשרד ערוך בכוח אדם מתאים כדי לספק אישורי יבוא של כלי רכב ומוצרי תעבורה ככל שיידרש, למרות הביקוש הרב שנוצר, ויספק לציבור את כל האישורים הנדרשים ליבוא המוצרים".

     

    ממשרד הכלכלה נמסר כי "המשרד רואה חשיבות רבה ביישום מה שנקבע בצו ובהחלטת הממשלה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים