שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    ישראלים עולים להתקפה
    כל ישראלי עם חשבון טוויטר, אינסטגרם או פייסבוק הוא לוחם פוטנציאלי נגד ה-BDS ולמען האמת. כדי להילחם ברשת – יש צורך ברשת בצד השני

     

     (צילום: AP) (צילום: AP)
    (צילום: AP)

    מזה שנים מתמודדת ישראל עם קמפיין שנאה רחב, חוצה יבשות ולאומים, שמטרתו לערער את זכותה להתקיים. הקמפיין מתוחכם, היעד המוצהר הוא חרם בקרב קמפוסים, אמנים וחברות בינלאומיות והוא מכנה עצמו בשלוש אותיות תמימות לכאורה - BDS. אבל נזקו העיקרי הוא בעצם העלאת שאלת הלגיטימיות לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שאלה שאינה עולה לגבי אף מדינה אחרת בעולם. טיפין טיפין מחלחל המסר לשלילת קיום ישראל. טיפות רעל דיגיטליות, אקדמיות, אומנותיות המוזלפות כבר שני עשורים.

     

     

    הסתה והכפשה ברשת לצד בלוני תבערה בשטח, חרמות לצד פיגועים, ביטול השקעות לצד דקירות. המלחמה הקונבנציונלית מתנהלת לצד המלחמה התודעתית. במשך שנים בנו ארגוני החרם תשתית עמוקה של "לוחמי דיגיטל" בשלל שפות, המניעה מיליוני שונאי ישראל לפעולה. מדובר בשיח אלים, שקרי, רדיקלי ומפלה - ציוצים ופוסטים אנטי ישראליים מגיעים לשולחן מקבלי ההחלטות בעולם ולתקשורת המסורתית ומשפיעים על סדר היום.

     

    הזירה הדיגיטלית הופקרה במשך שנים רבות. אנטישמים בתחפושת פעילי זכויות אדם פועלים במשך שנים להשחיר את מדינת ישראל, והציבור הישראלי ברובו, שלא היו לו המידע, הכלים וההכוונה - לא נכנס לזירה. בסקר שקיים לאחרונה המשרד לנושאים אסטרטגיים עלה כי הציבור הישראלי נכון ורוצה להתגייס למאבק. יותר מ-80% ציינו כי לדעתם מדינת ישראל צריכה לרתום את הציבור בארץ למאבק ב-BDS, וכ-65% ציינו כי הם רוצים לקחת חלק בקרב הזה.

     

    לאחר פעילות ממוקדת וממושכת בזירה הבינלאומית והקמת רשת פרו-ישראלית של מאות ארגונים, הצלחנו להחזיר מלחמה וקמפיין ה-BDS ספג רצף כישלונות. כעת החלטנו לראשונה לגייס גם את הציבור הישראלי למשימה. אתר 4il, ששודרג לאחרונה, נועד להעניק לגולשים מידע עדכני, כלים ובעיקר משימות יומיות פשוטות לתפעול.

     

    תוך זמן קצר מאז עליית הקמפיין להנעת הציבור נרתמו עשרות אלפי ישראלים למאבק ועשו פעולה אקטיבית ברשת כנגד ארגוני החרם והדה-לגיטימציה. פוסטים, ציוצים וסטוריז אנטי-ישראלים כבר הורדו, אבל זה רחוק מלהספיק. בכדי לשנות את מאזן הכוחות ולנצח, גם ברשת, דרושים פעילי רשת רבים שישיבו מלחמה יום יום ויחשפו את השקרים והצביעות. נוכל לעשות זאת רק באמצעות המעורבות שלנו, הישראלים.

     

    שואלים אותנו: למה דווקא ישראלים? פשוט: כי כדי להילחם ברשת, צריך רשת. ה-BDS עושה שימוש ברשת של פעילים מרחבי העולם כדי להעצים את המסר השקרי והאנטישמי שלו. הגברת הנוכחות הישראלית ברשת הכרחית כדי לאזן את המתקפות שהוא יוזם כנגד אמנים, מרצים ישראלים וחברות עסקיות.

     

    כי כדי להילחם בפייק ניוז על ישראל, צריך ידע. הישראלים מכירים את המציאות כאן טוב מכולם, ויכולים לנפץ את השקרים כנגד ישראל ברשת. סרטון על ישראל שעושה שימוש בנשק כימי על תושבי עזה? כולנו יודעים שזה שקר וכזב, אבל מי שאינו נחשף לאמת, עלול ליפול בפח.

     

    עלינו להבין, החרם וקמפיין הדה-לגיטימציה על ישראל אינו קשור לגבולות המדינה או להתיישבות ביו"ש וכלל אינו מבדיל בין ימין לשמאל. ההתגייסות למאבק בעיניי הינה חובה לאומית, מעין צו 8 אזרחי. אנו קוראים ומבקשים מהציבור הישראלי להירתם למאבק. כל אדם עם חשבון טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק הוא לוחם פוטנציאלי למען האמת. יחד, מאות אלפי ישראלים שיפעלו ברשת, נוכל להביא לשינוי משמעותי.

     

    • צחי גבריאלי הוא מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים

     

    מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים