שתף קטע נבחר

הכביש המהיר שיחבר את סין לאירופה

דרך המשי לאירופה: רוסיה אישרה להקים בשטחה את הכביש המהיר "מרידיאן", שיקצר משמעותית את הדרך היבשתית מסין למערב

רוסיה אישרה לבנות בשטחה כביש מהיר שיחבר את סין לאירופה, במסגרת מאמציה של בייג'ינג להחיות את "דרך המשי" - נתיב המסחר ההיסטורי שלה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מפה כביש מהיר ()
הדרך מסין לאירופה (באדום הכביש "מרידיאן")

כביש האגרה "מרידיאן", במימון משותף של המדינה ומשקיעים פרטיים, יגיע מגבול קזחסטן במזרח וימשיך לבלארוס במערב. הקצה המערבי (והאירופי) של הכביש יהיה בבלארוס, בקרבת העיר סמולנסק – מחצית הדרך בין מוסקבה למינסק.

 

הכביש מסין לבלארוס, דרך קזחסטן ורוסיה, יהפוך לדרך היבשתית הקצרה ביותר להגיע מסין לאירופה. "מרידיאן" יהיה חלק מרשת כבישים גדולה שמחברת את סין למרכז אירופה – משנגחאי במזרח סין עד לעיר נמל אחרת, המבורג במערב גרמניה.

קונטיינר קונטיינרים שנחאי סין סחר (צילום: רויטרס)
בדרך לאירופה? מכליות בשנגחאי במזרח סין(צילום: רויטרס)
 

סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה דיווחה ש"מרידיאן" יהיה באורך של כמעט אלפיים קילומטרים. ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, אישר את השלב הראשון של הפרויקט, שבנייתו תושלם תוך 12 עד 14 שנים.

 

העלות המשוערת של הפרויקט היא 600 מיליארד רובל – בסביבות 9.4 מיליארד דולר. לפי הסוכנות הממלכתית המשקיעים כבר רכשו יותר מ-80% מהשטח שאותו הם צריכים לבניית הכביש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם נשיא סין שי ג'ינפינג  (צילום: AP)
פוטין עם נשיא סין שי ג'ינפינג(צילום: AP)
 

בניית הכביש היא חלק מאסטרטגיית "חגורה אחת, דרך אחת" של נשיא סין שי ג'ינפינג. בייג'ינג משקיעה סכומים גדולים בתשתיות של מדינות אחרות, במטרה לחזק את מעמדה בסחר העולמי.

 

הכביש החדש ישפר משמעותית את הגישה ברכב מאירופה למערב רוסיה ומרכז אסיה. סרגיי סנקוייב, מהצוות שהקימו רוסיה וסין לצורך הפרויקט, אמר שהוא מאמין שלכביש המהיר יש הצדקה כלכלית ושהוא יניב לרוסיה רווחים ומקומות עבודה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים