שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פרסום ראשון: זינוק במספר הפצועים מקורקינט חשמלי
    זינוק של 87.5% במספר הפצועים שנזקקו לאשפוז בעקבות תאונות קורקינטים חשמליים. כך עולה מדו"ח של מכון גרטנר הסוקר נפגעים מכלים חשמליים ברבעון הראשון של 2019. מספר הפצועים מאופניים חשמליים לעומת זאת נמצא בירידה

    לפי הדוח ב-2019 מסתמנת עלייה במספר הפצועים מתאונות בהם מעורבים קורקינטים חשמליים. מספר הרוכבים המאושפזים עלה מאחד ברבעון הראשון של 2017, ל-8 באותה תקופה ב-2018 ול-15 באותה תקופה ב-2019. יש לציין שחלק מהגידול טמון בפופלאריות של קורקינטים שיתופיים, כעשרת אלפים כלים שמפעילות בגוש דן חברות בירד, ליים וליאו. עם זאת עורכי המחקר, פרופ' קובי פלג, וד"ר מורן בודס ציינו כי הגידול בפצועים היה קטן ביחס לעליה הניכרת בכמות המשתמשים בכלים אלו.

     

     (פז בר) (פז בר)
    (פז בר)


    במקביל מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ירד ב-30%, בין היתר משום שאותן חברות המפעילות קורקינטים חשמליים שיתופיים, הפחיתו את היקף השימוש באופניים חשמליים. בחודשים ינואר-מארס אושפזו 116 רוכבים לעומת 157 בתקופה המקבילה אשתקד. מספר הולכי הרגל המאושפזים בתאונות עם שני הכלים (קורקינטים ואופניים) עמד על 6 ברבעון הראשון השנה, לעומת 17 איש באותה תקופה ב-2018 ו-13 איש ב-2017. מספר הפצועים באורח קשה ואנוש מתאונות בכלים החשמליים ירד קלות ל-16 ברבעון הראשון השנה, לעומת 18 ברבעונים הראשונים של 2017 ו-2018. יצוין כי מדובר רק בפצועים שאושפזו לטיפול ולהשגחה, והנתונים לא כוללים נפגעים שהתפנו בעצמם לטיפול בבית, בקופות החולים או בחדרי המיון, ושוחררו לביתם כעבור כמה שעות.

     

    הדוח, שנערך בידי ראש המרכז, פרופ' קובי פלג, והחוקר הבכיר ד"ר מורן בודס, מציין כי שיעור הנפגעים קשה ואנוש בקרב רוכבי קורקינטים גדול במעט

    מזה של רוכבי האופניים: 13.5% ו-12.5%, בהתאמה. בעוד שמספר רוכבי האופניים עם פגיעות ראש שומר על יציבות ועמד על 38 בתקופה הנסקרת השנה, לעומת 39 בשנה שעברה ו-43 ב-2017, מספר רוכבי הקורקינטים פגועי הראש זינק פי ארבעה מ-1 בשנה שעברה ל-4 השנה, אם כי מדובר עדיין על מספרים קטנים של נפגעים.

     

    בתחילת החודש נכנסה לתוקף התקנה המחייבת את רוכבי הכלים החשמליים לחבוש קסדה ולהצטייד ברישיון רכיבה לאחר מבחן תיאוריה, במידה ואין להם רישיון נהיגה או רכיבה באופנוע. סיכויו של רוכב שאינו חובש קסדה להיפצע בצורה המחייבת אשפוז גבוהים בהרבה: בקרב הסובלים מפגיעות ראש 90% לא חבשו קסדה, ובקרב הסובלים מפגיעות ראש קשות, 97% לא חבשו קסדה.

     

    למרות שב-2016 נאסר על בני פחות מ-16 שנה לרכב על הכלים החשמליים, יותר משליש מנפגעי הראש בתאונות הכלים החשמליים היו בני פחות מ-16. מבין 131 הפצועים השנה, 16 היו בגיל האסור לרכיבה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים