שתף קטע נבחר

הסינים התלהבו מהעיצוב החדש של ברברי - והמכירות זינקו

המכירות של בית האופנה הבריטי עלו ב-4% ברבעון השני של השנה, בשיעור כפול מתחזיות האנליסטים, והמניה קפצה. בסין הן טיפסו ביותר מ-10% בזכות הקולקציות החדשות שעיצב ריקרדו טיסקי, לשעבר מעצב הבית של ז'יבנשי, שהצליח להתגבר על הקמפיין הכושל של הרשת בראש השנה הסיני

בית האופנה הבריטי ברברי נהנה מזינוק במכירות - בזכות הקולקציות של המעצב החדש שזכו להצלחה בסין. לפי הודעת החברה, המכירות בחנויות הזהות עלו ב-4% ברבעון השני של השנה - שיעור כפול מתחזיות האנליסטים. הקולקציות שעיצב ריקרדו טיסקי, שהצטרף למותג בשנה שעברה לאחר שזכה לתהילה בבית האופנה הצרפתי ז'יבנשי, השיגו צמיחה דו ספרתית.

 

"חלוץ הקמעונאות": מייסד ויו"ר פריימרק הלך לעולמו

אדידס ספגה מכה מבית המשפט: "3 פסים אינם סימן מסחרי"

נשארת רק עם קן: יצרנית בארבי מסרבת למיזוג עם בראץ

 

טיסקי פעל להבדיל את המותג ברברי באמצעות הוספת הדפס מונוגרמה חדש, שמעטר את חזיתות החנויות, שלטי החוצות ומוצרים כמו תיקים, נעלי עקב ומעילים. זאת, בניסיון להתחרות במותג היוקרה לואי ויטון, הידוע בהתמקדות בלוגו שלו בעיצובים השונים.

  (צילום: וויבו)
אופנת ברברי. המכירות בסין זינקו(צילום: וויבו)

המראה החדש שהציג טיסקי לראשונה בתצוגת אופנה בסתיו שעבר, עורר עניין רב ברשתות החברתיות, בייחוד באינסטגרם וברשת החברתית WeChat הסינית. בהתאם, המכירות בסין עלו ביותר מ-10% ברבעון האחרון, מעל לתחזיות האנליסטים, זאת בעוד שהמדינה חוותה את הצמיחה הכלכלית הנמוכה ביותר שלה מזה קרוב לשלושה עשורים.

 

נכשלה בראש השנה, אבל כעת זכתה לתהודה חיובית

"הדפס המונוגרמה זכה לתהודה חיובית בסין", הודתה סמנכ"לית הכספים של המותג, ג'ולי בראון, "הצלחנו למשוך יותר לקוחות של דור המילניום עם הקולקציות הללו". לאחר הדיווח, מניית החברה זינקה ב-11% במסחר בלונדון, השיעור היומי הגבוה ביותר מאז 2012.

 

עם זאת, החברה שמרה על התחזית המקורית שלה, לפיה ההכנסות יישארו ללא שינוי השנה. זאת מכיוון שההצלחה של הקולקציות של טיסקי תעזור לפצות על ההשפעה השלילית כתוצאה מסגירת חנויות. ברשת ברברי העדיפו לסגור חנויות באזורים לא יוקרתיים, כדי לצמצם את החשיפה לחנויות הכלבו הקורסות - ולחזק את התפיסה היוקרתית של המותג.

  (צילום: וויבו)
הקמפיין של ברברי שכשל בסין. המצב כעת הרבה יותר טוב(צילום: וויבו)
 

זינוק המכירות בסין הוא חיוני לברברי, כמו גם לשוק האופנה בכלל. לפי דו"ח של חברת הייעוץ מקינזי שפורסם בחודש דצמבר האחרון, בזכות מעמד הביניים המתרחב - סין צפויה לעקוף לראשונה את ארה"ב ולהפוך לשוק האופנה הגדול בעולם. למרות זאת, מותגי האופנה המערביים הגדולים, שמחזיקים בתקציבים של עשרות מיליוני דולרים לפרסום, עשו לא מעט טעויות בנוגע לפנייה לקהל המקומי.

 

כך עשתה ברברי, כשיצאה עם קמפיין אופנה בסין בראש השנה הסיני - החג החשוב בלוח השנה המקושר למשפחתיות, כיבוד הורים ואופטימיות. בדומה לחג המולד, זוהי תקופה שמזמינה פרסומות שמאלציות המדגישות חום, אהבה וחיבור בין הדורות; אולם המותג פרסם סדרת דיוקנאות משפחתיים מפחידים, בהם נדמה היה כי קרובי המשפחה זוממים כולם לרצוח ולגנוב את הירושה מהסבתא. הגולשים הסינים סיווגו את הקמפיין כחסר טעם ו"קריפי". כעת, עם הקולקציות החדשות, נראה שהמצב בהחלט השתפר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: וויבו
קמפיין רשת האופנה ברברי בסין
צילום: וויבו
מומלצים